Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pasek klinowy


marcin13

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszyskich, z raci tego ze to moj pierwszy post prosze o wyrozumialosc, a teraz do rzeczy. Kupilelm meganke 2002 1.5 dci, wiem tylko tyle ze byla robiona uszczelka pod glowica, noi teraz sedno sprawy, zalozony jest pasek kliniwy 5 rowkowy i... pasek ten piszczy delikatnie na zimnym silniku po 15 minutach jazdy gdy silnik dostaje temeratury jest cisza, prawdopodobnie do wymiany tylko czy na taki sam 5 rowkowy bo rolka na alternatorze jest na 6 rowkow i na napinaczu widac rowniez ze prawdopodobnie wczesniej pasek byl rowniez szerszy na 6 rowkow ale na pompie jest miejsce tylko na 5. Czy mogla byc zmieniona pompa? czy rolka na alt. i napinacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie jak sprawny napinacz i pasek dedykowany co do długości to nie powinien piszczeć. Sprawdź jaki masz napinacz, sprężynowy ? Może trzeba go przeczyścić/nasmarować. Może któraś rolka ciężej pracuje jak zimna. Co do opisu przypuszczam , że powodem robienia głowizny była awaria pompy wodnej. Ktoś kupił 5 rowkową i po tym jak ją założyli i poskręcali wszystko zorientowali, że pasek jakiś "nie halo". Przyglądnij się czy nie trafiłeś na auto od pseudofachowców którzy po prostu obcięli jeden włos z paska.

Jak długo jeździsz już tym autem ? Skoro prawdopodobnie poleciała pompa czy nie za mocno przegrzali silnik (pierścionki) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[nie cytujemy całości posta pod którym odpowiadamy :oops: ] -Robak

 

autko mam od tygodnia, pasek nie jest obcinany ( bynajmiej na taki nie wyglada) ale jeszcze sprawdze dla pewnosci. a co do autka, jezdzila nim kobieta wiec nie mam pewnosci co do pierscieni, ale jeszcze nie pisalem ze byl wyciek oleju do obiegu chlodzenia bo widac po zbiorniczku wyrownawczym (jes pelno osadu) dzwonilem do niej i powiedziala mi gdzie bylo to wszystko robione takze w nastepna sobote podjade do tego garazu (moze prowadza jakas ksiege co bylo robione w aucie?) A co do tego przegzania i pierscieni to czym sie moze charakteryzowac przegzanie i jaki ma to wplyw na pierscienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dobrą stronę zmierzasz --> pogadaj z tymi mechanikami o pasku i czy był mocno przegrzany. Przy dużym przegrzaniu jeżeli uszkodziły się pierścienie to z czasem będzie problem z rozruchem na zimno oraz znacznie wzrośnie zużycie oleju (choć to może być spowodowane marną turbiną i nie nalezy tych spraw łączyć). Generalnie jak ładnie odpala rano to należy być dobrej myśli , że szybko "puściła" uszczelka pod głowicą, olej poszedł w chłodzenie, wtedy zagrzało i wyłączono silnik. Zacznij od przyglądnięcia się rolkom i napinaczowi, jeżeli będzie ok załóż pasek contitecha http://www.contitech.pl/nowe_produkty.html i napisz czy się poprawiło. A jesteś pewien , że to wielorowkowy piszczy ? Masz tam jeszcze jakiś np.wspoma na oddzielnym? Wielorowkowe mają to do siebie , że nie piszczą zazwyczaj. A może to właśnie któraś rolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpala super bez zadnych przeszkod ( chociaz najwiekszy mroz jaki mielismy byl w okolicach -6 i poszlo gladko:-) ale za twoja rada przyjrzalem sie paskowi i z tego co zauwazylem to rolka na alt. jest na 6 pod spodem pompa wsp. na 6 napinacz slady po 6 ale pompa wodna 5 i sedno, rolka napinacza wydaje mi sie ze troche skreca w jedna strone za sprawa pompy (5 rowkowej) WYDAJE MI SIE ZE ODCIAGA PASEK NA ZEWNATRZ i mysle ze to bedzie to (JUTRO POSTARAM SIE WRZUCIC FOTKE CALEJ TEJ SYTULACI BEDZIE TO NAJLEPIEJ WIDAC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro tak oceniasz sytuację to skup się na napinaczu, jeżeli nie będzie budził zastrzeżeń, kup nowy pasek. To na początek najtańsze rozwiązania. A tak przy okazji oceń na najdłuższym odcinku (bez popuszczania napinacza ile ma luzu, nie powinien się przekręcić więcej niż 45stopni bez ruszenia napinacza z miejsca). Najtaniej starym zbójeckim sposobem spróbuj przesmarować pasek ..... mydłem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!