Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi 1,6 16 V i ESGI 2 generacji, reduktor T


zibi1001

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za podpowiedzi podjadę do mechanika lub elektryka zobaczę co mi podpowie. nie wiem co zrobić z tym zużyciem. Zeczywiście przy montażu powiedzieli, że mogą być zbyt małe dysze i mogą je rozwiercić czy coś w tym stylu. Pojechaliśmy się przejechać i nie wyczułem żadnej różnicy. Teraz jest tak samo, nie czuje różnicy. Jak jeżdżę z prędkościami 120 - 130 km/h nie przełącza się na gaz czyli OK. Będę tankował teraz to zobaczę zużycie, ale trzeba pamiętać ,że zużywam trochę gazu. Teraz nie wiem co robić z tymi wtryskami, a jadę na pierwszy przegląd.

 

[ Dodano: 2009-03-08, 18:29 ]

Sory napisałem, że nie przełącza się na gaz, a chdziło oczywiście o benzynę czli wszystko OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocuper, o czym Ty piszesz? Jaki szybki przekaźnik? Ten cały emulator ma tylko na chwilę po odpaleniu auta zmienić rezystancję czujnika poziomu paliwa. Nazwa emulator też jest nieco na wyrost. To zwykły przekaźnik czasowy, zastępujący czujnik poziomu rezystorem 20ohm.

Na koniec jeszcze pytanie. Jak rozwiązujesz uaktualnianie poziomu paliwa w baku przekaźnikiem? Może nie trzeba robić przekaźnika czasowego aby problem rozwiązać? Zawsze to duże uproszczenie. Co on zwiera i kiedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zibi1001, nie przejmuj się. Zbyt duża dawka powietrza w stosunku do gazy spowoduje wyższą temperaturę spalania i co może spowodować wypalenia uszczelki pod głowicą. To jest oczywiście czarnowidztwo.

Lewy. Co do przekaźnika, to trzeba wpierw wiedzieć jak działa algorytm pomiaru i wskazania poziomu paliwa. W dużym uproszczeniu. Pomiar paliwa następuje w dwóch przypadkach, zaraz po zapłonie oraz po wyłączeniu silnika. Nie zawsze jest to brane pod uwagę przez komputer i następuje korekcja wskazania. Żeby nastąpiła korekcja wskazania musi być spełnionych klika warunków. Między innymi różnica pomiędzy kolejnymi pomiarami musi być większa lub równa 5 litrom paliwa w baku oraz czas pomiędzy kolejnymi zapłonami silnika min. 12 sekund. To jest dla poprawnego działania systemu. Można to zmienić wymuszając sytuacje awaryjną. Najprościej i najlepiej jest wykluczyć pomiar po zgaszeniu silnika. Wtedy komputer wykrywa awarię i kolejny pomiar wpływa na wskazanie i następuje korekcja. Algorytm pomiaru w przypadku awarii jest trochę bardziej skomplikowany np. o dodatkowe pomiary, ale w tym przypadku nie ma to znaczenia. Dlatego dość szybki przekaźnik załatwia sprawę, musi zdążyć zewrzeć/rozewrzeć zanim nastąpi pomiar. Takie szybkie przekaźniki można znaleźć np. w centralach telefonicznych lub w przemysłowych układach sterowania. Na allegro też się zdarzają. Popularny przekaźnik samochodowy nie zawsze zdąży zadziałać, zbyt duża bezwładność - 1/10 spełniał oczekiwania (brak powtarzalności). Standardowy przekaźnik miniaturowy http://allegro.pl/item576577195_przekaznik...3_a201_701.html daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocuper, już rozumiem. Ja skożystałem z pomiaru poziomu paliwa po odpaleniu silnika. Wtedy wystarczy, że przekaźnik na 1-2s podmieni wskazania pływaka na rezystor (20ohm odpowiada pełnemu bakowi). Po chwili mamy faktyczny poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!