Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi 1,6 16 V i ESGI 2 generacji, reduktor T


zibi1001

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za podpowiedzi podjadę do mechanika lub elektryka zobaczę co mi podpowie. nie wiem co zrobić z tym zużyciem. Zeczywiście przy montażu powiedzieli, że mogą być zbyt małe dysze i mogą je rozwiercić czy coś w tym stylu. Pojechaliśmy się przejechać i nie wyczułem żadnej różnicy. Teraz jest tak samo, nie czuje różnicy. Jak jeżdżę z prędkościami 120 - 130 km/h nie przełącza się na gaz czyli OK. Będę tankował teraz to zobaczę zużycie, ale trzeba pamiętać ,że zużywam trochę gazu. Teraz nie wiem co robić z tymi wtryskami, a jadę na pierwszy przegląd.

 

[ Dodano: 2009-03-08, 18:29 ]

Sory napisałem, że nie przełącza się na gaz, a chdziło oczywiście o benzynę czli wszystko OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocuper, o czym Ty piszesz? Jaki szybki przekaźnik? Ten cały emulator ma tylko na chwilę po odpaleniu auta zmienić rezystancję czujnika poziomu paliwa. Nazwa emulator też jest nieco na wyrost. To zwykły przekaźnik czasowy, zastępujący czujnik poziomu rezystorem 20ohm.

Na koniec jeszcze pytanie. Jak rozwiązujesz uaktualnianie poziomu paliwa w baku przekaźnikiem? Może nie trzeba robić przekaźnika czasowego aby problem rozwiązać? Zawsze to duże uproszczenie. Co on zwiera i kiedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zibi1001, nie przejmuj się. Zbyt duża dawka powietrza w stosunku do gazy spowoduje wyższą temperaturę spalania i co może spowodować wypalenia uszczelki pod głowicą. To jest oczywiście czarnowidztwo.

Lewy. Co do przekaźnika, to trzeba wpierw wiedzieć jak działa algorytm pomiaru i wskazania poziomu paliwa. W dużym uproszczeniu. Pomiar paliwa następuje w dwóch przypadkach, zaraz po zapłonie oraz po wyłączeniu silnika. Nie zawsze jest to brane pod uwagę przez komputer i następuje korekcja wskazania. Żeby nastąpiła korekcja wskazania musi być spełnionych klika warunków. Między innymi różnica pomiędzy kolejnymi pomiarami musi być większa lub równa 5 litrom paliwa w baku oraz czas pomiędzy kolejnymi zapłonami silnika min. 12 sekund. To jest dla poprawnego działania systemu. Można to zmienić wymuszając sytuacje awaryjną. Najprościej i najlepiej jest wykluczyć pomiar po zgaszeniu silnika. Wtedy komputer wykrywa awarię i kolejny pomiar wpływa na wskazanie i następuje korekcja. Algorytm pomiaru w przypadku awarii jest trochę bardziej skomplikowany np. o dodatkowe pomiary, ale w tym przypadku nie ma to znaczenia. Dlatego dość szybki przekaźnik załatwia sprawę, musi zdążyć zewrzeć/rozewrzeć zanim nastąpi pomiar. Takie szybkie przekaźniki można znaleźć np. w centralach telefonicznych lub w przemysłowych układach sterowania. Na allegro też się zdarzają. Popularny przekaźnik samochodowy nie zawsze zdąży zadziałać, zbyt duża bezwładność - 1/10 spełniał oczekiwania (brak powtarzalności). Standardowy przekaźnik miniaturowy http://allegro.pl/item576577195_przekaznik...3_a201_701.html daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocuper, już rozumiem. Ja skożystałem z pomiaru poziomu paliwa po odpaleniu silnika. Wtedy wystarczy, że przekaźnik na 1-2s podmieni wskazania pływaka na rezystor (20ohm odpowiada pełnemu bakowi). Po chwili mamy faktyczny poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!