Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi 1,6 16 V i ESGI 2 generacji, reduktor T


zibi1001

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki cena 1990 ale czy nie będzie problemów podczas eksploatacji. Założę reduktor zavoli, a przy jakiej temp. zrobić przełączenie na gaz, oni proponują 30 stopni, a słyszałem, że można ustawić 20 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły ustawia się przełączenie ok. 30st. Bezpieczniejsze to dla reduktora. U mnie tez chyba tyle jest i przełącza się na gaz jak tylko wskazówka temp. sie nieco ruszy.

Osobiście nie założyłbym ESGI i wybrał coś sprawdzonego. Są znacznie bardziej renomowane polskie instalacje i firmy nieco bardziej znane niż Eko Alma. Oczywiście to Twój wybór i nie trzeba nic z góry przesądzać. Pamiętaj jednak, że będziesz musiał tą instalację gdzieś w razie awarii serwisować, więc warto mieć coś co już jest zadomowione na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montować będę w firmie, więc myślę, że i serwisowanie będzie u nich. Jutro będę jeździł na gazie odezwę się, a cena sama mówi za siebie, jest obecnie na nie promocja

 

[ Dodano: 2009-02-21, 17:18 ]

Założyłem w czwartek tak jak pisałem ESGI2, reduktor zavoli do 150 km, wtryski walteka zbiornik w kole. Na razie nie czuje różnicy czy to gaz czy benzyna, jest super. Tylko pytanko przy -9 stopniach musia lem przejechać 2 km i dopiero przeszedł na gazik czy nie można prędzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki pojadę na 1 przegląd to poproszę żeby zaniżyli mi temp. A teraz odnośnie komputera i zużycia paliwa. Gdzieś wyczytałem, że komputer nie pokazuje zużycia gazu. Nie wiem jeszcze ile mi pali, ale komputer pokazuje o 2 litry większe zużycie niż jak jeździłem na benzynie. Czy może to pokrywać się ze zużyciem gazu??? Benzyny zużywała mi 8, a teraz pokazuje 10 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może to pokrywać się ze zużyciem gazu???
Tylko teoretycznie, bo komputer nadal pokazuje Ci zużycie benzyny a nie gazu. Można tak dobrać średnice dysz i ciśnienie reduktora, że komputer bedzie pokazywał 1:1. Nie znaczy to jednak, że zużycie gazu = zużyciu PB.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżdżę już 3 tygodnie i jestem zadowolony. Po mieście zrobiłem 250 km na 19 litrach to chyba nieżle, tylko przeraził mnie wskażnik poziomu paliwa, na trasie zaczeło mi go ubywać. Dopiero po wyłączeniu silnika wskazania wróciły do normy. Jak mam ufać wskaźnikowi, i czy da się z tym coś zrobić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wskaźnikiem to tak jest i trzeba sie do tego przyzwyczaić lub wydać trochę kasy i zamontować specjalny emulator wskazań poziomu benzyny, ale moim zdamniem szkoda kasy. Wskaźnikiem poziomu paliwa steruje komputer i to on "ustawia" wskazówkę poziomu paliwa i co jakiś czas zakapuje że coś jest nie tak i aktualizuje wskazania - idzie przywyknąć. Niepokoi mnie to co napisałeś na temat wskazań zużucia paliwa przez komputer - jeśli pokazuje Ci o dwa litry większe zużycie na gazie niż na benzynie to jest źle, ale pokoleji - Ustawienie instalacji gazowej polega na tym, żeby tak ją ustawić aby komputer benzynowy nie zauważył różnicy czy jedziemy na benzynie czy na gazie, więc jeśli przy jeździe na gazie wskazania komputera są o dwa litry wyższe to oznacza że masz za ubogą mieszankę na gazie. Działa to tak: jedziesz na gazie na zbyt ubogiej mieszance (za mało gazu) i komputer samochodu to odnotowuje poprzez wskazania sondy lambda, więc wydaje komendę do wtryskiwaczy benzynowych aby zwiększyć dawkę paliwa oczywiście są one wyłączone ale komputer o tym nie wie - stąd większe wskazanie na wyświetlaczu (zużycie jest obliczane przez komputer na podstawie czasów wtrysku wtryskiwaczy benzynowych). Reasumując jadąc równo z takim samym obciążeniem obojętnie czy przełączymy na gaz czy benzynę wskazanie chwilowego zużycia powinno być takie samo. Różnica powinna dopiero pojawić się przy tankowaniu ... i znów kilka słów wytłumaczenia: LPG jest paliwem o mniejszej wartości opałowej niż benzyna więc aby osiągnąć to samo co z benzyny musimy spalić go nieco więcej niż benzyny czyli aby uzyskać taką samą ilość energii z lpg spalamy go ok 15 % więcej - komputer pokazuje zużycie np 36 litrów a zatankujesz ok 40, 41 litrów. Moim zdaniem masz stanowczo za ubogą mieszankę i to co podajesz czyli 250 km po mieście na 19 litrach to wychodzi 7,6 litra lpg / 100 km za mało !!! Troche się rozpisałem ale to temat rzeka .... Powodzenia !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zibi1001, wskazania poziomu paliwa rozwiążesz zwykłym przekaźnikiem. Po wszelkich bojach z układami (emulatorami), zwykły przekaźnik najlepiej się sprawdza. Zwykły to jest zbyt duże uproszczenie, przekaźnik musi być dość szybki (o małej bezwładności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!