Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przyciemnianie podswietlenia zegarow


Rekomendowane odpowiedzi

To w takim razie trzeba pogrzebac z multimettrem w kablach dochadzacych do wyswietlacza. W niektorych radiach (zwyklych) samochodowych byla opcja wlasnie ze radio sie zciemnialo po wlaczeniu swiatel. Opcje te mozna bylo wlaczyc/wylaczyc podlanczajac/odlanczajac odpowiedni kabelek w kostce( o ile taki kabelek posiadala instalacja danego samochodu). Wiec analogicznie powinno byc tak samo w naszym wyswietlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlacza i sie wylacza z menu radia. Ale jak odepniesz z tylu od kostki odpowiedni kabelek to wszystko bedzie dzialalo jak nalezy tylko nie bedzie tego wlasnie przygasania po wlaczeniu swiatel(Dimmer sie to nazywa). I wlasnie nam chodzi oto czy w naszym wyswietlaczu odpiecie ktoregos z kabli tez zalatwi sprawe.

 

[ Dodano: 2007-04-15, 14:52 ]

no jak panowie ktos rozwiazal zadanie jak zlikwidowac sciemnianie sie wyswietlacza od radia i zegarka i termo po wlaczeniu swiatel????

 

[ Dodano: 2007-05-08, 12:22 ]

nadal cisza w tym tenacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

juz od wprowadzenia tej (...............) ustawy dręczy mnie ten sam problem.

geneze rozwiązania problemu juz obmyslilem. moim zdaniem trzeba dorobic małe ustrojstwo elektroniczne które automatycznie po włączeniu oświetlenia zewnętrznego w dzień bedzie podnosiło napięcie na podświetleniu zegara i termometru.

układzik powinien być sterowany za pomocą fotodiody lub foto tranzystora zabudowanego wewnątrz na podszybiu. musi jednak być na tyle czuły by nie działało na niego światło latarń ulicznych pod którymi mykamy.

działanie: włanczamy światła w dzień, fotoelement włancza przekażniczek i po jego stykach jest doprowadzane pełne napięcie do podświetlenia zegarka.

gdy zaczyna się zciemniać fotoelement rozłącza prąd do cewki przekaźnika i podświetlenie wraca do stanu fabrycznego. to samo dzieje się przy wjeździe do tunelu. moment przełanczania powinien być regulowany za pomocą potencjometru by można ustawić na ile otaczającego światła ma reagować. sprawę rozchodzenia się wyższego napięcia na resztę instalacji (podświetlenia) rozwiąże zabudowana zaporowo dioda na oryginalnym przewodzie zasilania podświetlenia zegara. po mojemu powinno to działać. co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak panowie ktos rozwiazal zadanie jak zlikwidowac sciemnianie sie wyswietlacza od radia i zegarka i termo po wlaczeniu swiatel????

moze prelacznik gdzies na desce? tak zeby mozna przelaczac meidzy sciemnionym a pelnym? (do pelnego doprowadzic np zasilanie komutowane, lub wyczaic gdzie w elektryce jest przelacznik sciemniajacy i zrobic ominiecie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja się podepnę:) Udało się komuś powalczyć z przyciemnianiem podświetlenia na desce rozdzielczej i przede wszystkim wyświetlacza? Bo u mnie nic nie widać po zapaleniu świateł praktycznie...

Piszecie o pokrętle od rozjaśniania... a podzielicie się informacją gdzież ono jest?:)

 

Pozdrawiam Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie masz komputera pokladowego (z innych postow wyczytalem), to prawdopodobnie nie masz tez pokretla do sciemniania zegarow. Ale jesli jednak masz, to jest ono po lewej stronie kierownicy, obok regulacji wysokosci swiatel. (Nad bezpiecznikami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiem, że było:) (Choć komputera chyba nie ma :) ).

Po pokręceniu tymże, nastała jasność za dnia na wyświetlaczach:)

 

P.S.

Francuzy zrobiły potencjometr na piechotę:) Jestem przerażony co tam jeszcze znajdę:)

 

Pozdrawiam Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ucieszyłem się gdy znalazłem ten temat, a tu nic. Tyle miesięcy i nikt nie rozwiązał problemu przyciemnionego wyświetlacza, dziwne, dziwne. Przejżałem schemat elektryczny i doszedłem do wniosku, żę wystarczy odciąć zasilanie które przychodzi do zestawu liczników na podświetlenie po załączeniu świateł postojowych. To napięcie doprowadzone jest na jedno z wejść zegara i licznika kilometrów i powoduje przejście wyświetlacza (żarówki podświetlającej) na obniżoną intensywność świecenia oraz podłącza masę do potencjometru regulacyjnego. W ten sposób intensywność podświetlenia zestawu zegarów i licznika kilometrów jest na tym samym poziomie i regulowana tymże potencjometrem. Tyle teorii działania fabrycznego układu.

Żeby zlikwidować przyciemnianie trzeba dobrać się do zestawu liczników. Zdejmujemy zaślepki górnych głośników i odkręcamy dwie śruby trzymające całą górną deskę. Daska do góry. Trzy sruby liczników i już. Wtyczka po lewej stronie (szara) to ta która nas interesuje. Miernikiem można zlokalizować na którym polu wtyczki jest napięcie po włączeniu pozycji, a po wyłączeniu znika. Na zdjęciu zaznaczyłem strzałką gdzie to znalazłem. Teraz zdejmujemy z drugiej strony ześlepkę wtyczki (ciemno szara) żeby zlokalizować przewód. Ten niebieski przewodzik trzeba przeciąć i przyciemnienie znika oczywiście z podświetleniem innych zegarów, ale te przecież w dzień też jest zbędne. Do odizolowanych przewodów dolutowujemy według uznania mikrowyłącznik, automat zmierzchowy (w MII jest taki na wyposażeniu i teraz chyba w ogóle nie wykorzystywany) i po kłopocie. W nocy włączamy pstryczek i mamy podświetlenie i przyciemniony zegarko- licznik. W dzień odwrotnie.

post-2306-1186559781_thumb.jpg

post-1-1186559781_thumb.jpg

post-1-1186559782_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chyba mam rozwiązanie w M1 Ph1 :D

tekst skopiowałem z opisu mojej Reni, w temacie Nasi użytkownicy i ich auta. (myślę, że nie zostanie to odebrane jako MULTIPOST)

 

Układ do rozjaśniania nie zadziałał tak jak sobie obmyśliłem, :-( ale- jest wyjście :!:

trzeba zamienić miejscami dwa przewody w kostce za zegarem. NIEBIESKI Z JASNOBRĄZOWYM. Podswietlenie w zegarze prawie nie reaguje na włączenie świateł (minimalne osłabienie świecenia) za to reaguje na przyciemnienie potencjometrem :!: (tak jak fabrycznie) Nie trzeba przy tym odcinać kabli :!: Kostkę da się rozebrać :!: Zdejmuje się zatrzask z przodu, ten z dziurkami, zdejmuje, i po podważeniu plasytowych "języczków" wyjmuje odpowiednie kabelki pociągając za nie.

Cala operacja ze zdejmowaniem parapetu w niesałe 1/2 godziny.

 

Jeśli ktoś jest zainteresowany jak to wygląda, zapraszam na organizowany przez kol. Suchutki i kol. Easy spot w Czeladzi. Dokładne dane w dziale ZLOTY.

:!: DLA ODWAŻNYCH- dopuszczam pomoc przy przełączeniu tego na miejscu, w czasie spotu. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Columb, skutków ubocznych nie spodziewam sie :D Mam to zrobione i nic się nie dzieje niewłaściwego. Z tego co wiem to obydwa kabelki połączone są do "+", jeden z wyłącznika świateł (pełne 12V), drugi to "+" za potencjometrem (=/<12V). Tak więc nic nie powinno się stać. (Jeśli ktoś ma dostęp do schematu, i ma inne zdanie, proszę o wypowiedź)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bargar, Po przekładce przewodów podświetlenie zegara reaguje nadal na potencjometr jasności świecenia. Poza miastem można sobie przyciemnic jak w fabrycznej instalacji. Czy można w M1 Ph2 :D Nestety nie mogę Ci odpowiedzieć, nie robiłem tego w tym modelu. Możesz byc pionierem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!