Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kosztorys odszkodowania OC


Malykubek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja meganka dostała strzała w tylne nadkole:(. Nie z mojej winy, oświadczenie z sprawcą sporządzone, spotkanie z agentem Allianz, zapisał elementy do wymiany i lakierowania. Dziś dostałem kosztorys, zobaczyłem w internecie części zamienne i widzę że ćwiartka tylna do wymiany ale jako element cięty chodzi mi tu ze to jest jakaś reperaturka która kończy się na progu i koło okienka. Co myślicie o tym czy nie powinien być cały element łącznie progiem dolnym i górnym? To co on mi wypisał kosztuje ok 900 PLN a dowiadywałem się w renowce pl ile całość 2900PLN.reperaturka KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zasady piszesz odwołanie , że chcesz odbudować auto do wartości wyjściowej czyli oryginału, zatem nie zgadzasz się z jego wyceną (rozumiem że wycenił Ci 900zł, tak?). Podpierasz się kosztorysem z ASO i na dzień dobry otrzymasz minimum +50% w wyjściowej. Kwestia jakich silnych argumentów użyjesz. Nie wiem jak mocno oberwałeś ale sporo blachy planujesz kupić zatem mniemam , że dość mocno i 900zł (wraz z cieniowaniem dwóch bocznych elementów <-- to też argument) obawiam się że na samo lakierowanie nie starczy. Generalnie po otrzymaniu kosztorysu tzn pieniążków (powiedzmy po walce 2200zł) jedziesz do dobrego blacharza i całość robisz za max 1000zł + dla mnie sześciopak ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy tam jeszcze dostałem wycenę robocizny, lakierowania, zderzaka tył lampy itp. Ale ta ćwiartka mnie zdziwiła i zastanawiałem się jak w ASO (nie FSO:D) zrobią mi ten cały element, od środka pospawają? Od spawów ocynk się przepali.

 

P.s. Konkurs ile w ASO RP może zająć wymiana kołpaka ( na papierze)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie beda Ci tego "spawac od srodka" tylko z zewnatrz...

naprawa sprowadzi sie do:

- wyciecie reperaturki

- wspawanie nowej

- szlif spawow

- ewentualnie szpachel (jesli zajdzie gdzies taka potrzeba)

- przygotowanie elementu pod malowanie

- malowanie: podklad, baza, klar + "cieniowanie" elementow sasiadujacych z malowana reperaturka

- polerowanie

- wystawienie rachunku

 

tak jak kolega wyzej pisal, jesli nie bedziesz robic tego w ASO a gdzies u innego blacharza, z odszkodowania powinno Ci zostac na baczek paliwka heh :roll:

 

BTW, nie bede sie chwalic, ze jestem w stanie zrobic to wszystko -> patrz moja galeria i moje auto jak wygladalo po zakupie :oops::oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie są wcale zabezpieczone.

Ja widziałem ostatnio ocynk w spray-u do zabezpieczenia spawów. Dodatkowo mozna potem od środka posmarowac środkiem do zabezpieczenia profili zamknietych.

Swego czasu w OMC w warszawie udzielali gwarancji na naprawy blacharskie na 3 lata.

ja bym przy takich spawach nie kombinował z panem staszkiem bo jak za 6 miesięcy cos wyjdzie to nie będzie to wina tego pana tylko kiepskiej reperaturki na której "oszczędził"zleceniodawca.

Generalnie pamiętam jak naprawiałem w ASO KIA, po roku wylazła rdza, naprawili bez gadania. Próg malowany przez Pana staszka jak po roku wylazła rdza musiałem malowac na własny koszt, bo "wie pan rdza to już tu była na elemencie w momencie produkcji, kiepski element"

No chyha, że chcesz naprawić samochód i go sprzedać. To wtedy można tak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka ze nic po wymianie nie jest "zabezpieczane" przed korozja... dobrze pomalowany element, tzn podklad, baza, klar i to nie oszczedzajac na tym i NIE psikajac po jednej warstwie...! nie bedzie korodowac

 

nie jeden samochod znajomym juz wyrzezbilem i zaden nie uskarza sie na rdze, niektore z tych aut widze na codzien. nie skarza sie bo i nie ma na co :oops:

 

@Marcin Szymansk : taki "ocynk w sprayu" to mozna porownac do zwyklego podkladu heheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!