Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej 1,5 dci?


20

Rekomendowane odpowiedzi

No w końcu jakaś odpowiedź praktyka. Temat interesuje mnie, bo chcę podobną operację zrobić w Oplu Froterze. A jak z ciśnieniem oleju? Czy zmalało? Czy rzeczywiście te syntetyki są rzadsze też po rozgrzaniu? No tak, ale tego nie stwierdzisz bo chyba od ciśnienia oleju tylko lampka, a nie zegar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi przy przebiegu 60tyś w jakimś debilnym serwisie wlali półsyntetyka ale po 15 tyś zmieniłem na syntetyczny i nic złego się nie dzieje... teraz mam 100tyś i wcale go nie zjada tak duzo, 1/10 na skali bagnetu na 10kkm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety się mylisz. Olej syntetyczny rozpuszcza wszelkie nagary i osady w silniku a co za tym idzie zwiększają się luzy. Syntetyk jest rzadszy więc szybko spływa do miski, rozruch silnia jest mało przyjemny. To samo się tyczy wszelkich mechanizmów smarowanych rozpryskowo - dźwigienki, popychacze. Extremalnie na syntetyku silnik może nie utrzymać właściwego ciśnienia smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Niestety się mylisz" Syntetyczny rozpuszcza nagary i osady bo ma dodatki uszlachetniające i tak ma być. Jeżeli silnik ma luzy , to żaden olej mineralny mu nie pomoże.

Jeżeli chodzi o gęstość- mineralny-zimny- gęsty

gorący- rzadki

 

syntetyk- zimny- rzadki

gorący- rzadki

Ale w oleju podstawowym parametrem jest jego lepkość. Syntetyki mają wysoką lepkość. I właśnie ta lepkość pozwala olejowi pozostać w zakamarkach silnika

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej syntetyczny rozpuszcza wszelkie nagary i osady w silniku a co za tym idzie zwiększają się luzy.

O jakich luzach mówisz? Rozbierałem niejeden silnik i nie widziałem nagaru na gładzi cylindra, czy czopach wału i panewkach, niezależnie od marki czy jakości stosowanego oleju, a te luzy decydują o zużyciu silnika i kwalifikacji części do naprawy.

rozruch silnia jest mało przyjemny

Sugerujesz, że silnik na syntetyku przy rozruchu ma gorsze warunki pracy niż na mineralu?

To po co go stosujesz?

Czy w ogóle jakakolwiek fabryczna instrukcja określa, że przy danym przebiegu należy przechodzić na olej niższej klasy, bo instrukcja do naszych samochodów napewno nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo miejscach o których piszesz tego nie zobaczysz... ale pewnie widziałeś oblepioną pokrywę zaworową, osad w misce oleju, ten sam syf zapycha filtry, i kanały olejowe.

 

Nie sugeruje tylko to jest fakt ze rzadszy olej szybciej ścieka do miski a co za tym idzie silnik ma gorszy start. A stosuję go mi. dlatego ze wydłużam przebiegi miedzy zmianami oleju. Sam jestem zwolennikem synetyku mozliwie jak najdłużej (przy dużym przebiegu 5W50 albo 10W50) ale nikomu nie zaproponuję syntetyku nie majac pewności na czym jeździł wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pewnie widziałeś oblepioną pokrywę zaworową, osad w misce oleju, ten sam syf zapycha filtry, i kanały olejowe

tak niestety jest przy każdym oleju i odpowiednim przebiegu silnika.

olej szybciej ścieka do miski a co za tym idzie silnik ma gorszy start

tylko, że syntetyk bardziej jest lepiący (pomimo swojej rzadkości) i to co ścieknie to "misy", a to co zostanie na elementach ciernych to "silnika"- czyli syntetyk smaruje od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że syntetyk bardziej jest lepiący (pomimo swojej rzadkości) i to co ścieknie to "misy", a to co zostanie na elementach ciernych to "silnika"- czyli syntetyk smaruje od razu.

 

Lepkość to nie dlatego bo się lepiej lepi do powierzchni. Lepkość określa tarcie wewnętrzne inaczej tarcie warstwy oleju po warstwie oleju. Mając dwa oleje np syntetyczny 5W40 i minerał 5W40 mają taką samą lepkośc lecz różną gęstosc.

 

poza tym rzadki olej szybciej dotrze zapchanymi kanalikami niż gęsty a jak kanaliki są niezapchane również

 

Zgadzam sie ale syntetyk rozpuści te zapchane kanały i zsumując wszystkie zuzycia moze się okazac, że pompa oleju nie da rady wystworzyć wystarczającego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepkość to nie dlatego bo się lepiej lepi do powierzchni. Lepkość określa tarcie wewnętrzne inaczej tarcie warstwy oleju po warstwie oleju.

nie pisałem o lepkości, którą określają parametry oleju, ale o lepieniu (przyczepianiu- przyleganiu). Ja rozróżniam te pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że pompa oleju nie da rady wystworzyć wystarczającego ciśnienia.

zgadzam się ale zależy to od zużycia silnika

janksz, domin_g zapewne popełnił literówkę miało być 15W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie miałem na myśli 15w40...

 

nie pisałem o lepkości, którą określają parametry oleju, ale o lepieniu (przyczepianiu- przyleganiu). Ja rozróżniam te pojęcia.

 

Proszę podaj mi jednostkę tego lepienia albo przyczepiania lub przylegania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!