Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Żadna, u mnie w obu przypadkach wytrzymują rok :-? Po zimie są do wyrzucenia, Wymieniłem rok temu w kwietniu na SASIC i miałem nadzieję, że będą dłużej,

Ale znowu pukają :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś wie czy istnieje różnica w używaniu tych 23 mm a tych 24 mm na drążku 24 mm <ok>
zależność tylko od jakości gumy ale i wpływ ma stan wżerów stali "pod gumką" (wewnątrz), i dlatego też polecamy mniejszą średnicę. Generalnie ori wytrzymały u mnie jakieś 85-90 000km, każde kolejne SASICi też średnio 1x na rok wymieniam. Ostatnio przed zimą ale może przerzucę się na wymianę na wiosnę. Robię to przy okazji przekładek kół z sezonu na sezon. Sama wymiana to po 10-15 minut na stronę leżąc sobie na kocyku <ok>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gumy gumami, ale co zrobić jak się wytrze stabilizator w gumach i już nie pomoże żadna wymiana na nowe? Można w ogóle gdzieś kupić nowy? Ile ewentualnie może taki kosztować? Może ktoś coś wie na ten temat? Za nowy w ASO do mojego typu chcą 482zł a używany na szrocie 120 , więc pozostaje chyba tylko ta druga opcja zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w Bielsku jest ogromny szrot do Francuzów jak mi pokazywał to miał tych stabilizatorów chyba z 20 do megi na kupie tak że nie powinno być problemu z wyborem jakiegoś w miarę dobrego. Co do nadspawywania to robota ślusarska trochę chyba przekombinowana, A jak pytałem w jednym z większych ASO na Sląsku to tych stabilizatorów nie mają na stanie, sprowadzają na zamówienie chyba z głównych magazynów Renaulta bo to część raczej niszowa, mało chodliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak sobie jeszcze myślę kombinując jakby te końcówki stabilizatora obwinąć np. taśmą izolacyjną, lub napchać trochę poxyliny do gumy albo jeszcze lepiej nabić na końcówkę stabilizatora na wcisk kawałek rurki, zwiększy się średnica i po stukach? Nie wiem dlaczego akurat w Meganach zastosowali te gumy na końcówkach, Sceniki, Clio a nawet Laguny mają końcówki przykręcane trochę lepsze rozwiązanie i stuków brak. A jeszcze lepiej by było gdyby ktoś? Jakaś firma, rozpoczęła produkcję gum o średnicy wewnętrznej 20-22mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rbit, po pewnym czasie taśma się wytrze, a tulejki wybiją, Po za tym robiąc takie czart mary na pewno zmienisz właściwości sprężystości stabilizatora. Może to spowodować gorsze prowadzenie auta lub nawet urwanie stabilizatora. Pozostaje jedynie kupienie nóweczki lub poszukanie w dobrym stanie na szrocie.

Co do innego rozwiązania to chyba w MII i SII, w lagunie na pewno, nie ma już gum na stabilizatorze tylko jest taki drążek z dwoma sworzniami na końcach, ale i on na naszych wspaniałych drogach też się rozsypuje i stuka.

Tak jak napisał radek-sląsk, wymiana co roku po zimie i jakoś będzie ;-)

 

PS

Dzisiaj mi to przyszło na myśl, Żeby założyć tulejki trzeba by stoczyć końcówki stabilizatora tak, żeby te tulejki weszły. Pytanie; Jak to zrobić w elemencie, który przypomina kierownicę od roweru? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Podepnę się pod temat, posiadam Meganke 99 rok po lifcie 1.4 16V. Orientujecie się drodzy forumowicze, jakiego rozmiaru muszę kupić gumy stabilizatora (zewn. i wewn.), bo nie mam jak zmierzyć, a chciałbym kupić przez internet. Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by stoczyć końcówki stabilizatora tak, żeby te tulejki weszły

No właśnie nie. Wcale nic byś nie musiał toczyć, no jeśli by się nie udało już znalezdz takiej rurki, która weszła by na wcisk to ewentualnie można by przetoczyć samą rurkę. Dodatkowo końcówki nałożonej rurki można wkoło zaspawać i w ten sposób trwale połączyć z stabilizatorem. Myślę że mogłaby to być całkiem niedroga i skuteczna metoda naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!