Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z czujnikiem temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją meganka, swieci sie ciagle napis service, auto bylo dzisiaj w servisie na podlaczeniu go pod clipa, sprawdzali wszystko co sie da, jedyne podejrzenie padło na czujnik temperatury powietrza zasysanego, w porogramie po połączeniu z autem temperatura wsakzała -50 stopni C. Cala reszta wszystko ok. Tak wiec w serwisie wpadli na pomysl ze to moze byc powodem swiecenia kontrolki service.

W takim ukladzie mam pytanie, czy ktos mial cos podobnego oraz gdzie szukac tego czujnika? W przepływomierzu czy gdzies w kolektorze ssącym.

Dodam ze mam scenika 1.5dci rok 2004, model ten posiada przeplywomierz.

Bardzo proszę o rade....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na początek odpiął wtyczkę przepływomierza i wtedy sprawdził jak zachowuje się auto.

Czy poza błędem zauważyłeś jakieś zmiany w zachowaniu samochodu? Może więcej pali?

 

Lukas.s, w przepływomierzach są zazwyczaj czujniki temperatury powietrza, chociaż są też modele w których nie ma. Można to poznać po ilości kabli dochodzących do przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak, udało mi się dojsc do tego, czujnik masy powietrza, czyli sam przeplywomierz jest ok auto przyspiesza dobrez pali tez normalnie, dodatkowo w przeplywomierzu znajduje sie drugi czujnik, czujnik temperatury powietrza zasysanego, to on pokazuje -50stopni zmierzyłem go bo to zwykly termistor wg mnie jest ok, nie wiem czy tak akurat ma byc czy nie z ta temperatura po podpieciu pod komputer,ale w aucie ciagle swieci mi sie service a po podlaczeniu pod clipa nie wykazuje błedów i nie wiadomo z czego to swieci, co to moze byc, pomozcie jesli ktos moze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja bym obstawiał właśnie przepływomierz. Jak masz możliwość to załatw sobie taki sam (numer części musi się zgadzać) podmień i sprawdź czy auto będzie jeździło jak należy, tzn czy błąd będzie nadal się pokazywał.

No chyba że problem minął, a powodował go brak styku we wtyczce przepływomierza :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry zle to opisalem, chcialem powiedziec ze przeplywka ok, auto po jej odlaczeniu przyspieszalo do pewnych obrotow a potem juz nie, gdy wlozylem spowrotem wtyczke bylo juz lepiej. Wiec przepływka niestety jest dobra a service dalej swieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że przy odłączonym przepływomierzu błąd nadal świecił.

Niestety nie wiem co to może być. Pomocny tu może być Clip bo inaczej można się w koszty wpakować wymieniając po kolei części. W innym temacie czytałem że byłeś z tym w serwisie - oni podłączając pod komputer powinni powiedzieć co jest przyczyną.

Dla zasady możesz kostki elektryczne psiuknąć Kontakt sprayem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak service dalej swiecił, niestety był w serwisie renault na clipie i nic nie wykazało, moze fachowcy sa nie kompetentni i warto podjechac do nastepnego, tylko ze ja juz byłem na dwoch serwisach podpiac....Kurcze nie wiem co robic a ta kontrolka mnie dobija.

 

[ Dodano: 2009-03-19, 17:31 ]

Problem z kontrolka service został rozwiązany !! :)

Dzisiaj Panowie z aso zadzwonili do mnie, powiedzieli ze mam przyjechac powtornie na podłaczenie pod komputer, zalatwili dodatkowa osobe ktora miala się tym specjalnie zająć.

Po ok 20minutach udało im się rozwiązać problem, najciekawsze jest to ze powodem było nie przyuczenie tempomatu po odlaczonej klemie z akumulatora, wystarczyło tylko go przyuczyc tak jak sie to robi z elektrycznie domykanymi szybami, włączyc go i wyłączyć ze komputer mogl go zaakceptowac.

Ahh ta elektronika

Ale wazne ze dziala :mrgreen:

Dzieki wszystkim za pomoc oraz wielkie plusy dla serwisu renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!