Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skandal!!!


piszu

Rekomendowane odpowiedzi

strzelisz w typa "sportowym" srutem to mu sie odechce z kijem biegac...
i kłopociki, bo przekroczyłeś granice obrony koniecznej, czy coś takiego(poprawcie bo chyba to inaczej brzmi)...a co gdy ktoś wyciągnie prawdziwy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każde urządzenie pomiarowe (a licznik samochodowy jest takim urządzeniem) ma określona dokładność (dopuszczalny błąd graniczny) czyli pomiar mieści sie w jakimś przedziale +/-. Samochodowe liczniki nie są legalizowane a ich dokładnośc jest taka sobie. Ponadto taki licznik współpracuje z innymi elementeni w samochodzie np. oponami które nawet w miarę zużywania powodują przekłamanie licznika. Nie mówiąc o tym że do danego samochodu można zamontować różne kmomplety opon( nawet różniące się średnicą) i to legalnie zgodnie z zaleceniami producenta i homologacją. A na koniec foto radar tez ma swoja dokładnośc i błąd graniczny i nie jest to ma pewno mniej niz 1km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każde urządzenie pomiarowe (a licznik samochodowy jest takim urządzeniem) ma określona dokładność (dopuszczalny błąd graniczny) czyli pomiar mieści sie w jakimś przedziale +/-. np. oponami które nawet w miarę zużywania powodują przekłamanie licznika.... A na koniec foto radar tez ma swoja dokładnośc i błąd graniczny i nie jest to ma pewno mniej niz 1km/h.

 

i tu jest sedno sprawy ale tym idiotom z rządu nie przychodzi to do głowy,że mogą występować przekłamania liczników+fotoradaru...ja np po zmianie tarcz w escorcie miałem licznik przekłamujący o jakieś 4-5km/h. Z tym,ze pokazywał np 25 jak jechałem 20 więc było to na + :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawo jest po to aby go przestrzegać.

Widze że jest tu kilku drobnych piratów drogowych , którzy na niedoskonałosc swoich aut chca zwalić drobne grzeszki predkościowe.

Jezeli ktoś nie jest pewien liczkika prędkości w swoim aucie niech jeżdzi wolniej , proste.

Poza tym dokładnosc mozna sprawdzić na automatach radarowych stojących przy drogach , które pokazują obecną prędkość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacper69, mój prędkościomierz przekłamuję około 8% w górę to wiem( choć w zasadzie to wiedza z radaru policyjnego i co ciekawe z navi), kto mi jednak powie ile przekłamuja radary policyjne, czy te stacjonarne, albo urzadzenia, o których piszesz?

Każde z tych urządzeń ma pewną tolerancję błedu, która jak dotąd o ile się nie mylę wynosiła 5%. Czyli jadąc 70 km/h mogło to być 73,5 lub 66,5 a to tylko błąd jednego urządzenia gdy dodamy do tego drugie to bład może wynieśc do 10 % i d..pa! A w moim przypadku 13% co daje 70 +13%=79,1km/h

parafrazując; debilne prawo ale prawo?

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelp2008,

awaria twojego samochodu nie tłumaczy tego że możesz jeżdzić szybciej.

Znając problem twojego auta masz , jak sam podałes rozwiązane , możesz nakleic/namalować sobie wartości korekcyjne na pedkościomierz , lub lepiej możesz go naprawić.

Sam zobaczysz , że jeżdząc wolniej , sa mniejsze korki ( przed tobą oczywiście) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacper69, tu nie chodzi o to by jeździć wolniej czy szybciej ale o beznadziejny przepis, który po raz kolejny spłodzili nasi ustawodawcy! :evil:

nie mam wskaźnika cyfrowego i skąd mam pewnośc, że jadę 53 a nie 52?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do radarów do chyba najnowsze rozporządzenie z 2007 roku:

Rozdział 3

Wymagania w zakresie charakterystyk metrologicznych przyrządów

§ 22. Wskazania przyrządów powinny mieścić się w granicach błędów granicznych dopuszczalnych przy następujących znamionowych warunkach użytkowania:

napięciu zasilania w zakresie:

od 90 % do 120 % wartości znamionowej napięcia zmiennego lub stałego - dla przyrządu zasilanego z zewnętrznego źródła zasilania,

od 90 % wartości znamionowej do wartości napięcia znamionowego - dla przyrządu zasilanego napięciem stałym z wewnętrznego źródła zasilania;

temperaturze otoczenia zawartej w zakresie wartości mieszczących się w granicach określonych przez producenta, jednak nie mniejszym niż zakres od 0 °C do +50 °C;

wilgotności względnej powietrza w zakresie od 20 % do 95 %;

występowaniu narażenia spowodowanego oddziaływaniem wody - dla przyrządów radarowych.

§ 23. Wartości błędów granicznych dopuszczalnych wskazania prędkości przyrządu przy zatwierdzeniu typu i legalizacji pierwotnej oraz legalizacji ponownej w:

warunkach odniesienia - wynoszą:

ą 1 km/h - dla prędkości do 100 km/h,

ą 1 % wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h;

znamionowych warunkach użytkowania - wynoszą:

ą 3 km/h - dla prędkości do 100 km/h,

ą 3 % wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h.

§ 24. 1. Wartość średnia błędów wskazań prędkości podczas badania i sprawdzania przyrządu radarowego w znamionowych warunkach użytkowania nie powinna przekraczać ą 1 km/h.

2. Wartość średnią, o której mowa w ust. 1, oblicza się na podstawie błędów wskazań wszystkich wykonanych pomiarów prędkości, przy czym żaden wynik pomiaru nie może być obarczony dodatnim błędem wskazania większym niż:

3 km/h - dla prędkości do 100 km/h;

3 % wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiacie się tej dokładności.

 

Generalnie jest tak, że po mieście większośc jeździ 70/50 (wg. mnie się to nie zmieni), kiedy ktoś zobaczy radiowóz bądź znak informujący o fotoradarze to zwalnia do 40. Czyli nowe przepisy niewiele tutaj zmienią. A wątpię żeby Policjanci łapali kogoś kto jedzie 51/50, m. in dlatego żeby uniknąć dyskusji z kierowca na temat dokładności pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkościomierze w samochodach są kalibrowane tak aby zawsze zawyżały prędkość, nawet jak założy się nieco ponadwymiarowe kola prędkość rzeczywista NIE MOŻE być mniejsza od rzeczywistej.

Wg dyrektywy UE - EU-Ratsrichtline 75/443:

 

V1 - prędkość wskazywana

V2 prędkość rzeczywista

0 ≤ V1-V2 ≤V2/10 + 4 km/godz::

dla 100km/h = 100/10 + 4 = 14km/h

 

Odnośnie fotoradarów błąd pomiaru jest i tak na korzyść kierowców,

wiec przeważnie prędkość rzeczywista była minimalnie większa (ok3km/h) od zarejestrowanej.

Co nie zmienia faktu, ze powoli w polsce można się nabawić mani prześladowczej.

Fotoradary, kamery, monitoring... państwo doskonale będzie wiedziało gdzie przebywał obywatel, może mandatu za prędkość nie dostać, ale będzie info przez które miasta się przejeżdżało...

Paranoja.

Ostatnio jadąc z Gdańska do Łodzi naliczyliśmy ponad 40 fotoradarów na tej trasie...

Przy czym były odcinki, ze na 10km drogi ustawili 4 fotoradary... co kawałek.

Za wszelka cenę chcą wyciągnąć kasę od podatnika... obniża się podatek o 1%,

ale za to stawia więcej urządzeń, SM dostanie większe uprawnienia i ten zaległy % zwróci się z nawiązką. :evil:

 

Zalecam pisanie z polskimi znakami - to nie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!