Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skandal!!!


piszu

Rekomendowane odpowiedzi

strzelisz w typa "sportowym" srutem to mu sie odechce z kijem biegac...
i kłopociki, bo przekroczyłeś granice obrony koniecznej, czy coś takiego(poprawcie bo chyba to inaczej brzmi)...a co gdy ktoś wyciągnie prawdziwy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każde urządzenie pomiarowe (a licznik samochodowy jest takim urządzeniem) ma określona dokładność (dopuszczalny błąd graniczny) czyli pomiar mieści sie w jakimś przedziale +/-. Samochodowe liczniki nie są legalizowane a ich dokładnośc jest taka sobie. Ponadto taki licznik współpracuje z innymi elementeni w samochodzie np. oponami które nawet w miarę zużywania powodują przekłamanie licznika. Nie mówiąc o tym że do danego samochodu można zamontować różne kmomplety opon( nawet różniące się średnicą) i to legalnie zgodnie z zaleceniami producenta i homologacją. A na koniec foto radar tez ma swoja dokładnośc i błąd graniczny i nie jest to ma pewno mniej niz 1km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każde urządzenie pomiarowe (a licznik samochodowy jest takim urządzeniem) ma określona dokładność (dopuszczalny błąd graniczny) czyli pomiar mieści sie w jakimś przedziale +/-. np. oponami które nawet w miarę zużywania powodują przekłamanie licznika.... A na koniec foto radar tez ma swoja dokładnośc i błąd graniczny i nie jest to ma pewno mniej niz 1km/h.

 

i tu jest sedno sprawy ale tym idiotom z rządu nie przychodzi to do głowy,że mogą występować przekłamania liczników+fotoradaru...ja np po zmianie tarcz w escorcie miałem licznik przekłamujący o jakieś 4-5km/h. Z tym,ze pokazywał np 25 jak jechałem 20 więc było to na + :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawo jest po to aby go przestrzegać.

Widze że jest tu kilku drobnych piratów drogowych , którzy na niedoskonałosc swoich aut chca zwalić drobne grzeszki predkościowe.

Jezeli ktoś nie jest pewien liczkika prędkości w swoim aucie niech jeżdzi wolniej , proste.

Poza tym dokładnosc mozna sprawdzić na automatach radarowych stojących przy drogach , które pokazują obecną prędkość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacper69, mój prędkościomierz przekłamuję około 8% w górę to wiem( choć w zasadzie to wiedza z radaru policyjnego i co ciekawe z navi), kto mi jednak powie ile przekłamuja radary policyjne, czy te stacjonarne, albo urzadzenia, o których piszesz?

Każde z tych urządzeń ma pewną tolerancję błedu, która jak dotąd o ile się nie mylę wynosiła 5%. Czyli jadąc 70 km/h mogło to być 73,5 lub 66,5 a to tylko błąd jednego urządzenia gdy dodamy do tego drugie to bład może wynieśc do 10 % i d..pa! A w moim przypadku 13% co daje 70 +13%=79,1km/h

parafrazując; debilne prawo ale prawo?

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelp2008,

awaria twojego samochodu nie tłumaczy tego że możesz jeżdzić szybciej.

Znając problem twojego auta masz , jak sam podałes rozwiązane , możesz nakleic/namalować sobie wartości korekcyjne na pedkościomierz , lub lepiej możesz go naprawić.

Sam zobaczysz , że jeżdząc wolniej , sa mniejsze korki ( przed tobą oczywiście) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacper69, tu nie chodzi o to by jeździć wolniej czy szybciej ale o beznadziejny przepis, który po raz kolejny spłodzili nasi ustawodawcy! :evil:

nie mam wskaźnika cyfrowego i skąd mam pewnośc, że jadę 53 a nie 52?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do radarów do chyba najnowsze rozporządzenie z 2007 roku:

Rozdział 3

Wymagania w zakresie charakterystyk metrologicznych przyrządów

§ 22. Wskazania przyrządów powinny mieścić się w granicach błędów granicznych dopuszczalnych przy następujących znamionowych warunkach użytkowania:

napięciu zasilania w zakresie:

od 90 % do 120 % wartości znamionowej napięcia zmiennego lub stałego - dla przyrządu zasilanego z zewnętrznego źródła zasilania,

od 90 % wartości znamionowej do wartości napięcia znamionowego - dla przyrządu zasilanego napięciem stałym z wewnętrznego źródła zasilania;

temperaturze otoczenia zawartej w zakresie wartości mieszczących się w granicach określonych przez producenta, jednak nie mniejszym niż zakres od 0 °C do +50 °C;

wilgotności względnej powietrza w zakresie od 20 % do 95 %;

występowaniu narażenia spowodowanego oddziaływaniem wody - dla przyrządów radarowych.

§ 23. Wartości błędów granicznych dopuszczalnych wskazania prędkości przyrządu przy zatwierdzeniu typu i legalizacji pierwotnej oraz legalizacji ponownej w:

warunkach odniesienia - wynoszą:

ą 1 km/h - dla prędkości do 100 km/h,

ą 1 % wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h;

znamionowych warunkach użytkowania - wynoszą:

ą 3 km/h - dla prędkości do 100 km/h,

ą 3 % wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h.

§ 24. 1. Wartość średnia błędów wskazań prędkości podczas badania i sprawdzania przyrządu radarowego w znamionowych warunkach użytkowania nie powinna przekraczać ą 1 km/h.

2. Wartość średnią, o której mowa w ust. 1, oblicza się na podstawie błędów wskazań wszystkich wykonanych pomiarów prędkości, przy czym żaden wynik pomiaru nie może być obarczony dodatnim błędem wskazania większym niż:

3 km/h - dla prędkości do 100 km/h;

3 % wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiacie się tej dokładności.

 

Generalnie jest tak, że po mieście większośc jeździ 70/50 (wg. mnie się to nie zmieni), kiedy ktoś zobaczy radiowóz bądź znak informujący o fotoradarze to zwalnia do 40. Czyli nowe przepisy niewiele tutaj zmienią. A wątpię żeby Policjanci łapali kogoś kto jedzie 51/50, m. in dlatego żeby uniknąć dyskusji z kierowca na temat dokładności pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkościomierze w samochodach są kalibrowane tak aby zawsze zawyżały prędkość, nawet jak założy się nieco ponadwymiarowe kola prędkość rzeczywista NIE MOŻE być mniejsza od rzeczywistej.

Wg dyrektywy UE - EU-Ratsrichtline 75/443:

 

V1 - prędkość wskazywana

V2 prędkość rzeczywista

0 ≤ V1-V2 ≤V2/10 + 4 km/godz::

dla 100km/h = 100/10 + 4 = 14km/h

 

Odnośnie fotoradarów błąd pomiaru jest i tak na korzyść kierowców,

wiec przeważnie prędkość rzeczywista była minimalnie większa (ok3km/h) od zarejestrowanej.

Co nie zmienia faktu, ze powoli w polsce można się nabawić mani prześladowczej.

Fotoradary, kamery, monitoring... państwo doskonale będzie wiedziało gdzie przebywał obywatel, może mandatu za prędkość nie dostać, ale będzie info przez które miasta się przejeżdżało...

Paranoja.

Ostatnio jadąc z Gdańska do Łodzi naliczyliśmy ponad 40 fotoradarów na tej trasie...

Przy czym były odcinki, ze na 10km drogi ustawili 4 fotoradary... co kawałek.

Za wszelka cenę chcą wyciągnąć kasę od podatnika... obniża się podatek o 1%,

ale za to stawia więcej urządzeń, SM dostanie większe uprawnienia i ten zaległy % zwróci się z nawiązką. :evil:

 

Zalecam pisanie z polskimi znakami - to nie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!