Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki

byłem - komputer pokazał 5 błędów - i to niby powód ciągłe palenia się lampki service - większość stare błędy - nowy (stąd lampka P) - zbyt szybkie ruszanie na zaciągniętym ręcznym? zapalił mi się rano w garażu po odpaleniu - kto nim jeździ w nocy?

generalnie usunięte wszystkie (podobno tamte już ASO usunęło - przynajmniej wtedy za to płaciłem - ale jak widać nie)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No witam forumowiczów. Mam taki sam problem, hamulec działa idealnie, płynu dość, bezpiecznik wyciągałem, aku odłączony i dalej świeci SERVIS. Macie pomysła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie ,wiem temat wałkowany kilkakrotnie jeśli chodzi o hamulec ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi na mój problem z hamulcem a mianowicie , kontrolka service i P w trójkącie się zapaliły i znikają gdy wciskam sprzęgło , stojąc np. na czerwonym świetle i zaciągam hamulec po chwili kontrolka service się zapala i P oraz komunikat sprawdż hamulec postojowy i gaśnie po wciśnięciu sprzęgła ,byłem na Clipie i wyskakuje błąd DF 015 i nie mozna go skasować , hamulec działa normalnie , zaciąga ,zwalnia przy ruszaniu , czujniki sprawdzone, dżwignia w bagażniku nie ruszana i na swoim miejscu , płyn hamulcowy sprawdzony , klocki rownież , macie jakis pomysł co moze być przyczyną świecenia się service i P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odgrzewam temat bo mam ten sam problem. W listopadzie musiałem holować auto i w trakcie zwalniania hamulca elektrycznego zaświecił mi się SERVICE z literką P. Dokładnie nie pamiętam jak to było (wtedy przed holowaniem) ale hamulec raz się zwalniał a zaraz zaciągał i wtedy zaświeciło SERWIS+P. Nic nienormalnego nie robiłem, dźwigni w bagażniku NIE zrywałem. Teraz chcąc usunąć usterkę i czytając wcześniejsze wskazówki jestem na etapie szukania tego bezpiecznika 25A pod siedzeniem kierowcy. Pod samym siedzeniem mam zmieniarkę CD a ten schowek co jest w podłodze pod nogami kierowcy wygląda na nierozbieralny, jest cały obleczony wykładziną i chyba nie tędy droga... . Napiszcie gdzie go dokładnie szukać (tego bezpiecznika 25A)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie to trzeba wymontować szufladę pod siedzeniem kierowcy i za nią, za przegrodą jest skrzyneczka z bezpiecznikami. W Twoim przypadku to należałoby wymontować zmieniarkę.

Jeżeli chcesz go wyjąć tylko po to by skasować błąd to to samo osiągniesz odłączając na chwilę akumulator. Dojdzie dodatkowo kodowanie radia i programowanie szyb. Jeżeli chcesz go wyjąć by odłączyć na stałe hamulec elektryczny i zgasić kontrolkę servis to niestety musisz trochę się pogimnastykować pod fotelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. dzięki za info. Akumulator był wcześniej odłączany (przy okazji innej naprawy), już po tym jak kontrolka się pierwotnie zaświeciła więc teraz to pewnie nie pomoże :( . Hamulca nie chcę odłączać na stałe więc odpuszczę sobie wymontowywanie zmieniarki i chyba podjadę na kompa do warsztatu specjalizującego się w Renault - tam powinni pomóc.

Chociaż z drugiej strony mam od dłuższego czasu problem bo nie mogę wyjąć magazynka z płytami ze zmieniarki (nie wysuwa się) i może wymontowanie by coś pomogło, hmmm muszę pomyśleć.

 

Dodano: 14 sty 2015 - 21:23

Byłem na kompie, błędy wykasowane za 60 zł, service + P zniknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie pytanko mam

Czy lewą linkę (od strony kierowcy)w Grandzie można zdemontować bez wyciągania modułu hamulca i drugiej linki. Tak sobie myślę, że po odkręceniu dużej plastikowej nakrętki na module i odczepieniu od zacisku można by było wykręcić śrubę z prowadzenia i wyciągnąć na zewnątrz. Ułatwiło by to wymianę, ale chyba za dobrze by było. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżę temat, bo dziś miałem podobną przygodę.

Po zaparkowaniu samochodu zaciągnąłem elektroniczny ręczny, zgasiłem silnik, wyjąłem kartę i przy otwieraniu drzwi usłyszałem zgrzyt trwający 1-2 sekundy dochodzący z okolic tylnego lewego koła. Na wyświetlaczu pojawił się napis "Parking brake fault", zaświeciła się kontrolka "Service" oraz "P" i komputer zaczął pikać (tak samo, jak się wysiada bez zaciągnięcia hamulca). Po odpaleniu silnika i dodaniu gazu kontrolki zgasły. Jeszcze kilka razy pojeździłem po parkingu i zaciągałem ręczny, po czym ruszałem i ani razu nic się nie zacięło. Jak myślicie, co to mogło być? Jakiś foch samochodu, czy to początek jakiejś usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie, co to mogło być? Jakiś foch samochodu, czy to początek jakiejś usterki?

Pewnie foch, u mnie też od czasu do czasu coś tam nie zagra w ręcznym a po chwili wszystko wraca do normy. I w ogóle tym się nie przejmuję.

Trzymaj się tylko zasady by nie kręcić przednim kołem np. podczas zmiany koła przy zaciągniętym elektrycznym ręcznym. Może wywalić błąd który sam nie zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,Panowie byłem w servisie na wymianie rozrządu i przy okazji kazałem sprawdzić ten nieszczęsny hamulec parkingowy, wiec wszystko prześwietlili i okazało się, że do wymiany potencjometr na sprzęgle, mimo, że jego wartość wskazuje na taką jaka ma być czyli ok. 5200 to trzeba wymienić bo coś tam nie dochodzi i tyle mi powiedzieli i nic więcej nie mogłem z nich wyciągnąć, może wiecie o co chodziło im z tym nie dochodzi ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!