Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Operacje z ręcznym elektrycznym trzeba robić przy całkowicie wyłączonym zapłonie, czyli 10 minut po wyłączneiu silnika i wyjęciu karty ze slotu.

Na powyższe to już pewnie tylko CLIP pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, doszedłem już do tej świecącej się kontrolki hamulca postojowego, okazało się, że jest do wymiany potencjometr na pedale sprzęgła. Po wymianie trzeba podpiąć pod kompa w celu skasowania błędu i wszystko jest ok.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał sprzęgła ma dwa czujniki. Jeden to jest czujnik zero-jedynkowy który wysyła sygnał do komputera wtrysku i informuje, że pedał nie jest wciśnięty. Drugi czujnik informujący o położeniu pedału sprzęgła jest to czujnik 3-pinowy i pracuje tak jak potencjometr. Całkowity opór tego czujnika to 5200 Ω i środkowy pin przekazuje sygnał w postaci zmieniającego się napięcia do sterownika informując go o położeniu pedału podczas jego puszczania.

Dokładnie uściślając to przy hamulcu elektrycznym pedał sprzęgła ma trzy czujniki. Dwa tak jak wyżej opisałem i trzeci czujnik też zero-jedynkowy informujący o końcu skoku.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mi wywalilo ten błąd 2x z winy słabego akumulatora. Podczas próby uruchomienia silnika akumulator był na tyle słaby, że tylko przekaźniki pstrykaly i pojawił się błąd SERVICE + P. Po naładowaniu i uruchomieniu silnika i hamulca błąd zniknął. Dzisiaj miałem identyczna sytuacje z akumulatorem tylko, że po wymianie kontrolki nadal się świecą i nie chcą zniknąć i na dodatek pojawia się komunikat "sprawdź hamulec.." i tyle. Działa poprawnie i szybko także problemu z hamulcem żadnego niema tylko te kontrolki... Odpiecie akumulatora na chwile nic nie pomogło wiec może bezpiecznik i przekaźnik pod fotelem da rade a jak nie to przy okazji na kompie trzeba będzie skasowac...

Edytowane przez scoobydooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odgrzewam temat

 

Witam od roku jestem właścicielem Scenica II Grand 2004 r. Na głównym wyświetlaczu na stałe świeci się pomarańczowa kontrolka service i "P" w pomarańczowym trójkącie. Hamulec zaciąga się prawidłowo zwalania także. Nie ma żadnych dźwięków jak to opisane w książce. Dodam że nie świeci dioda czerwona koło kierownicy od hamulca. Byłem u mechanika tam sprawdzili i niby jest błąd z przepaloną żarówką od hamulca ręcznego. Wyciągali bezpiecznik, bez zmian. Byłem u Elektromechanika i sprawdzał diodę jest sprawna. Płyn hamulcowy też jest. Jakiś pomysły? Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Podłącze się pod ten temat.

Problem dotyczy znajomego który ma scenica 1.9 dci.

Od jakiegoś czasu po odpaleniu samochodu, kiedy nie zwalnia hamulca ręcznego i nie dotyka pedałów, po chwili pojawia się komunikat o sprawdzeniu hamulca ręcznego.

Komunikat znika po wciśnięciu pedału sprzęgła, jednak po jego zwolnieniu, po chwili znów się pojawia. Hamulec działa normalnie, zaciąga się automatycznie po zgaszeniu silnika i zwalnia przy ruszaniu. Nie ma żadnych niepokojących dźwięków, ani innych objawów wskazujących na uszkodzenie któregoś z elementów układu hamulca ręcznego.

Obstawiałem od początku potencjometr na pedale sprzęgła, ale podłączyliśmy na podmianę inny, wyciągnięty z mojej laguny i błąd pojawia się w tym samym momencie.

Jeśli tylko pedał sprzęgła jest choć trochę wciśnięty to błąd się nie pojawi. Nie mam dostępu do Clipa, mam jedynie DDT2000, które również wskazuje chyba na błąd potencjometru na pedale sprzęgła. Pomyślałem jeszcze że może ten górny czujnik na pedale sprzęgła jest walnięty, ale w lagunie jest inny i nie byliśmy w stanie tego sprawdzić. Ktoś wie, jakie wartości powinien on wskazywać?

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

W załączeniu zrzut ekranu z DDT2000.

post-33262-0-75874700-1474540915_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

U mnie też świeci się SERVICE i P.

Miałem ostatni przygodę z lawetą. Renata odmówiła posłuszeństwa na autostradzie. Okazało się, że do przepustnicy wpadło wyściełanie schowka przy filtrze powietrza. Zjeżdzając z lawety musiałem zerwać hamulec ręczny w bagażniku. Komputer wyświetla teraz błąd. Linka wymieniona na nową. W sobotę mam kompa-pytanie-czy skasowanie błędu na komputerze spowoduje uruchomienie hamulca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam a ja troszeczkę odświeżę problem otóż u mnie wystąpiła inna sprawa ale efekt końcowy jest taki sam jak u kolegów a wiec dziś rano postanowiłem podładować akumulator z mej meganki ,wyciagnołem go podłączyłem pod prostownik i ok.Ale ze muszę  jeździć postanowiłem wstawić mój stary drugi akumulator do auta sprawdziłem go kontrolką i wydawało mi się ze jest ok ,ale niestety gdy spróbowałem go odpalić  okazało się ze jest za slaby i samochód nie odpalił a na wyświetlaczu pojawił się trójkąt z literka P i meldunek ,,sprawdź hamulec postojowy,, Wyciagnełem z auta stary akumulator i wstawiłem  już lekko podładowany sprawny poprzedni akumulator ale meldunek i trójkąt nie zniknął i nie znika mimo odłączenie aku na 2 - 3 godz. Zaznaczam iz nie ruszałem nic żadnych linek od ręcznego w bagażniku samochód się sprawia normalnie nic mi go nie hamuje normalnie automatycznie szybko go zaciąga i szybko odpuszcza ręczny.Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi jak rozwiązać problem myślę ze to błahostka ale liczę na wasz profesjonalizm i pomoc.Pozdrawiam  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!