Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja hamulca postojowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie w moim sceniku zakres hamulca postojowego już się skończył. chciałbym go wyregulować, a nie wiem gdzie się to robi? I jeszcze jedno pytanie... po przeskoku ilu ząbków dźwigni ręcznego koła powinny się zablokować>?? Z góry DZIĘKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod autkiem powinna być śruba do regulacji.

Nie pamiętam dokładnie jak u mnie ale wydaje mi się, że już na 4. Nigdy nie liczę bo nie zostawiam na ręcznym, a jak ćwiczę drift to wciskam guzik i nie słychać przeskoku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam pytanie posiadam megane z 98roku hetchbeck 1,4 benzyna i nie trzyma mi ręczny gdzie w tym modelu znajduje sie regulacja hamulca ręcznego mile widziane zdjecia

 

Używaj znaków interpunkcyjnych, lepiej się wtedy czyta wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że zardzewiały Ci dźwignie hamulca w bębnie. Zerknij tu i sprawdź to u siebie:

http://megane.com.pl/megane-i-phii-wymiana...ighlight=manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz wyregulować hamulec, skoro jego mechanizm zardzewiał i prawdopodobnie się nie rusza? Musisz zdjąć bęben, wszystko wyczyścić i obędzie się bez regulacji. Podałem Ci jak na talerzu co trzeba zrobić, nawet zwróciłem na to uwagę w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Wymieniłem linki awaryjnego. Chciałem go wyregulować. Nie bardzo rozumiem jednak sposób regulacji :-/ . Naciągałem linki, ale dźwignia nie podniosła się o te 1-2 ząbki. Czy Ktoś uprzejmie mógłby mi ten sposób regulacji rozjaśnić? :mrgreen:

post-21372-1289203680_thumb.jpg

post-1-1289203680_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Linka nie ma się podnieść o 1-2 ząbki, chodzi tylko o to że między pierwszym a drugim ząbkiem szczęki nie powinny dotykać bębnów. A co do regulacji hamulca to sprawdź mechanizm samoczynnej regulacji luzu szczęk, ja ostatnio wymieniałem szczęki i zabardzo go skręciłem potem ręczny działał tylko na jedno koło, rozkręcenie mechanizmu samoregulacji rozwiązało problem, teraz ręczny jest jak dawniej ostry jak brzytwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki. I u mnie jest tak, że ręczny blokuje tylko jedno koło (lewe). Mechanizmy samoczynnej regulacji luzu szczęk chyba już wyregulowały ten luz. Gdy zaciągnę ręczny i spojrzę pod samochodem na orczyk to jest przekrzywiony, jedna linka (lewa) jest wyciągnięta mniej. Też gdy chwycę za linki i ciągnę to prawa chodzi lekko, lewą coś trzyma. O co chodzi?

 

[ Dodano: 2010-11-30, 21:57 ]

Już wszystko jasne. Prawy samoregulator nie działa. Musiałem metodą powtórzeń wyregulować ręcznie (kręcąc pokrętłem samoregulatora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Połączono z już istniejącym tematem.

Proszę o pomoc i podpowiedz,gdzie znajduje sie napinacz hamulca ręcznego w megane scenic1. Chcę go podciągnąć przed przeglądem technicznym bo jest słaby. Wielkie dzięki i pozdrawiam.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć,

 

chcę przed zimą ogarnąć hamulec ręczny - prawie nie działa. Dźwignię można niemal swobodnie pociągnąć do góry, zakres regulacyjny na śrubie znajdującej się na lice skończył się. Podejrzewam samoregulatory lub linkę. Linkę kupiłem i zamierzam zabrać się za jej wymianę, mam jednak pytanie dotyczące  samoregulatorów. W tym poście jest napisane coś o regulacji przy samym bębnie. Czy po zdjęciu bębna znajdę tam jakąś regulację, której będę mógł dokonać ręcznie? Jeśli tak, jak dokładnie to zrobić? Niestety nie rozumiem pierwszego sposobu opisanego w zeskanowanej stronie książki. Piszecie też o regulacji pokrętłem samoregulatora.

 

Dodam, że szczęki są w dobrym stanie, skuteczność nożnego hamulca tylnego jest książkowa, hamowanie nie wytwarza żadnych złych dźwięków, tłoczek nie cieknie. Niestety jak zdejmowałem wiosną bębny nie wiedziałem i samoregulatorach i nie przyjrzałem się tam niczemu poza stanem tłoczków, bębnami i szczękami. Chciałbym więc póki co uniknąć generalnego remontu hamulców z tyłu i skupić się tylko na tym, aby działał mi hamulec ręczny.

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Jacas1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!