Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wytlumaczenie takiego stanu rzeczy


Martini26

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Szukalem juz wszedzie na necie i pytalem znajomych i sa rozne opinie, wiec prosilbym Was fachowcow o doradzenie mi co mam z tym fantem zrobic i czego to bedzie przyczyna!

Mam zalozony gaz od 1,5 roku do swojej Megane 98' 1.4e BINGO - butle mam w kole zapasowym o pojemnosci 42l!

1. Tankowalem gaz na roznych stacjach i zawsze to samo - podobno 15-20% mniej gazu mi wejdzie niz nominalna pojemnosc zbiornika - a mi na BP 41l czasami, ale przewaznie 40-40,5l - to samo na LUK i innych mniejszych - czy to jest normalne aby tyle gazu sie miescilo do butli 42l?

2. Ostatnio przejechalem okolo 350km na tych 40l co daje mi 11,5l spalania (jazda po miescie ale to i tak daje mi za duzo jak na moj silnik na ktorym na benie spalam 7,5l) - w trasie jest juz lepiej bo ponad 400km przejade, ale to i tak 10l!! jezdze normalnie tak jak po miescie sie jezdzi ;-) niez zyluje silnika!

 

Czy moze mi ktos to fachowo wytlumaczyc co mam nie tak z moja instalacja bo gazownik twierdzi ze moze mi to podkrecic ale wtedy mi bedzie gaslo auto!

Prosze o pomoc i podpowiedz!

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martini26 jak nie masz zaworu odbijającego, to wejdzie Ci tyle gazu, jaka masz pojemność butli, przecież on jest w postaci płynnej, proponowałbym Ci to poprawić przed latem, bo może Ci kuper urwać.

A tak na marginesie, ile myślałeś, że Ci wejdzie tego gazu jak nie masz zaworu odbijającego ? 80% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworu odbijajacego nie mam...

 

szczerze powiem nie spodziewałem się, że można tego nie mieć. Byłem pewien, że to jest zintegrowane w wielozaworze na butli. Jak dla mnie to wiele ryzykujesz, ja bym się bał tak jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak. Możliwe jest napełnienie butli prawie do pełna. Zawór wyłączający dopływ gazu z dystrybutora się reguluje i jest on nierozłączną częścią wielozaworu na butli. Inna sprawa, że jest to urządzenie dość prymitywne/niedokładne, więc i tak lepiej prosić o napełnienie danej ilości litrów.

2. Takie to uroki IIgen. Gazownik, nie ma sobie tam coś przykręcać, tylko ma ustawić optymalny skład mieszanki paliwowej. W całym zakresie obrotów! I tu wracamy do meritum. Prymitywizm IIgen. nie daje tego wykonać w 100%. Niemniej jednak można skład mieszanki ustawić w miarę optymalnie. Co pokazuje analizator spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mnie wystraszyliscie z ta butla!

Czyli reasumujac odp 2 - mozna podjechac do jakiegos innego i poprosic o doregulowanie mieszanki aby mniej palil?!

Prosze mi powiedziec jeszcze czy to normalne aby taki silnik tyle ciagnal gazu?

Moze podam jeszcze co mam z homologacji:

- reduktor - Lovato

- zawor gazowy - Lovato

- zbiornik - 42/600

- wielozawor - Tomasetto

- obudowa wielozaworu - Stako

- zawor tankowania - Tomasetto

- uklad elektroniczny - KMF Bingo

 

moze teraz cos wiecej bedzie wiadomo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe ma co sie tak wystraszać. NIeodbijanie tego zaworu to dość częsta przypadłość.

Ten silnik powinien palić ok. 8,5-9L gazu po mieście. W tarasie to nawet 7-7,6L. Mój rekord na 1.4 8V to 6,5L/100.

KME BINGO jest przyzwoitym sterownikiem i powinno dać sie to ładnie wyregulować. Odczyt z sondy L, analizator spalin oraz odrobina dobrych chęci i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie z tymi checiami to chyba jest nie tak! Bo sie wykrecaja jak prosze o wyregulowanie i dokrecenie - chyba pojade do kogos innego i poprosze odplatnie o wyregulowanie bo te 11,5 - 12 litrow po miescie na tym silniku to palenie jak smok!

Serdeczne dzieki za wyjasnienie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Cięcie

Czegoś tu nie rozumiem, przegląd z wymianą filtra i regulacją na analizatorze powinien zrobić każdy zakład który ma w zakresie daną instalke, jak kupiłem swoja Meganke to jedni powiedzieli ze mi nie zrobią bo nie siedzą w firmie która zrobiła moją instalke ale skierowali mnie do innego zakładu i bez żadnego problemu umówili mnie na termin, poza tym nikt regulacji bezpłatnie raczej Tobie nie zrobi. A co do spalania to w mieście przy normalnej jeździe bedzie jakies 9,5 - 10,5l wiec dużej różnicy nie masz. Trasa u mnie wyszła 8,3l/100km. Polecam serwis Motostat.pl wybierz sobie auto w swojej wersji silnikowej i zobaczysz ile pali w jakim cyklu.

 

Regulamin forum trzeba przeczytać przy rejestracji. Samo kliknięcie akceptuję, nie wystarcza :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie u ciebie tylko ja instalacje gazowa mam sprawna i mnie wchodzi do butli 36 l na każdej stacji ;] i przejezdzam na niej 320 km po trasie jak w miescie to nie wiem ale pali duzo moim zdaniem ostatnio przegrzalem silnik i myslalem ze mi olej ucieka spad glowicy i rozebralem go na czesci pierwsze co sie okazalo nikt wczesniej nie rozbieral tego silnika od 96r i 2 zawory przepuszczaly pozatym nagar na tlokach i taki tam pierdoly <mniejsza moc i wieksze spalani>e jak go wyremontuje to postaram ci sie napisac ile mi pali po kapitalnym remoncie pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stitch_klocek, Zatrzymaj się na chwilę i przerwij ten słowotok :!: Wstaw przecinek, kropki i zacznij nowe zdania :!:

Forum to nie jest GG gdzie na czas się pisze :!: Zalecam też pisanie z polskimi znakami. Jest taki pewien zapis w regulaminie - doczytaj :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest butelka 55l i potrafi wejść 54l :mrgreen: Jestem z tego faktu zadowolony i nie zamierzam nic z tym robić.Bo w takich sytuacjach należy o jednym pamiętać, że po tak napełnionej butli należy autem jeździć, a nie zostawiać zatankowanej butli na maxa na parkingu, a tym bardziej na ostrym słońcu.W butli jest zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt wysokim ciśnieniu otworzy się na chwilę i upuści gazu na zewnątrz.Efekt upuszczenia gazu przez zawór będzie to wyglądał podobnie jak wyciągniecie pistoletu po tankowaniu psssst i po sprawie ;-) .NIE ma możliwości aby gaz LPG rozerwał butlę, to tylko 3 góra 4 atmosfery, a trzeba by 1000 albo i więcej aby ją rozerwać.

A co do spalania to miałem Scenika I 1,6e 8V i w mieście WrocLOVE i wiecznych korków wciągał ok.11-12l LPG (instalacja podciśnieniowa).Na trasie typu autostrada A4 9-10l przy 130-140km/h.Teraz pomykam S II 2,0 16V LPG BRC Sequent 24 i w mieście ok.13,5l przy średniej prędkości 20-22km/h, autostrada 10-11l, a jazda spacerowa bez szaleństw 90-100km/h 8,6l LPG /100km i jeszcze jeden pomiar zimą w mieście w masakrycznych korkach i śniegu 16,8l przy średniej 14km/h.

Mam jeszcze jeden rekord spalania - raz po zatankowaniu i skasowaniu pomiarów ECU wjechałem na zawaloną drogę i poruszałem się w korku przez ok.30min kliknąłem na pomiar spalania i zobaczyłem 31,3l/100, a średnia 3km/h :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!