Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hak holowniczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam zamiar zamontować hak do swojego auta. Chciałem zatem zapytać Was czy:

1. Scenic ma fabryczne otwory montażowe ?

2. Przykład haka do dCi http://allegro.pl/item587508690_hak_holown...c_promocja.html Jest tam napisane, że pasuje do modeli 11/2000 - 06/2003 r. Tymczasem ja mam pierwszą rejestrację 10/2000r. i nikt mi nie potrafi powiedzieć, czy taki będzie pasował.

3. czym może się różnic tył auta dCi od benzynowych, że stosuje się różne haki, tłumikiem?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem samodzielnie do swojego sceniola I ph1 więc tak:

AD1/ Ma fabryczne otwory montażowe i montaż przebiega bez problemu

AD3/ Tak różnią się właśnie przez rodzaj układu wydechowego

AD2/ Ja kupiłem też Steinhoffa przez allegro i z przesyłką zapłaciłem 298zł

Znalazłem wtedy taką aukcję ale że mam diesla to zadzwoniłem i dobrali mi odpowiedni hak do mojego dti

Przedzwoń do nich i powiedzą Ci jaki model pasuje. Powiedz ,że się jeszcze zastanowisz to zejdą z ceny, ja tak miałem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

Mam takie pytanie, jak kolega wyżej zakupiłem też hak Steinhof'a i niby wszystko OK. Problem polega na tym że nie dostałem instrukcji jak zamontować instalację elektryczną... posiadam gniazdo z kablem około 1 metr.

Z jednej strony to jest proste, ale przecież w aucie są dwie lampy, lewa i prawa...

Czy muszę przeciągnąć kable od lewej i prawej lampy, żeby np. działały kierunkowskazy...

Hak potrzebuję do założenia bagażnika rowerowego...

 

pozdr.

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od drugiej lampy tez przeciągałem przewody gdyż na kostce pod plastikami nie odnalazłem wszystkich potrzebnych przewodów. Ale to było tak.

Od lampy szybko złączka i puściłem żyły pod plastikiem na drugą stronę i połączyłem z wiązką dołączoną do haka.

Zasadnicze połączenia mam od strony kierowcy pod plastikiem w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

No i hak założony - Steinhoff. Zrobiłem sam w około 2 godziny. Nie było żadnego problemu, elementy dobrze pasują do podwozia i jest dobry dostęp do wszystkich śrub. Hak masywny, ciężki ( na oko 10 - 12kg. ) solidnie zrobiony, sprawia pozytywne wrażenie. Wiązkę od gniazda poprowadziłem do prawej lampy, plus dwa przewody do lewej. Na długość wiązka nie najgorzej, ale dodatkowe 10cm byłoby pomocne. Kable lutowałem do instalacji samochodu i izolowałem koszulką termokurczliwą i dodatkowo taśmą izolacyjną.

Instrukcja montażu pomocna w 60%. Ale nie stanowi to większego problemu, grunt to chwila spokoju i dokładne rozeznanie tematu.

Zderzak nie wymaga przycinania, a kula haka jest zdejmowana.

Po zamontowaniu całości posprejowałem wszystko Bitexem, co by śruby szybko nie zardzewiały.

Badanie techniczne w stacji nie wykazało uchybień. Samodzielny montaż pozostawił parę zł. w kieszeni i dał pewność, że mam auto bezwypadkowe ( przynajmniej z tyłu ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam serdecznie,

 

odkładałem i czas przyszedł na montaż... mam jednak kila pytań... proszę odpowiedzcie.

 

1) kupiłem też hak Steinhof'a i od strony czołowej haka są przyspawane dwa metalowe płaskowniki z dwoma dziurami każdy. Patrzyłem od dołu Reni i jest tam tylko jedna dziura widoczna, druga jest zaślepiona, co muszę odkręcić aby tą śrubę dokręcić, czy muszę zdjąć ten plastik w bagażniku??? czy jakoś kluczem pod zderzakiem dojść???

 

2) z boku haka są dokręcane dwa płaskowniki które idą do podłużnic... do haka dostałem dwie takie rurki metalowe które wchodzą w podłużnicę, ale dziura w niej jest za mała aby weszła ta rurka. Czy wierciliście coś???

 

pozdr. i dzięki bardzo

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michasio

Ad1. Zapewne chodzi o pionowe płaskowniki. Musisz położyć się po auto, pod zderzakiem jest kwadratowa belka. W niej od strony środka samochodu są dwa otwory, w które musisz włożyć żabki jakie powinieneś dostać w zestawie z hakiem. Belka ma po dwa pionowe otwory. W jedne wkładasz te żabki, a drugie mają wspawane od środka nakrętki. Przykładasz belkę haka tak, żeby otwory w płaskownikach pokryły się z otworami w belce pod zderzakiem. Niczego nie musisz odkręcać. Sprawdź czy otwory w belce nie są zaślepione gumą, lub jakimś środkiem antykorozyjnym.

 

Ad2. Niczego nie trzeba wiercić. Jak już zamocujesz belkę haka na żabkach ( patrz Ad1. ) przykręcasz płaskowniki i ich długość wyznacza miejsce, gdzie w podłużnicach są otwory. Też mogą być zaślepione. Ja miałem tam dwa otwory i faktycznie jeden był za mały na metalową tulejkę. Dopiero po przyłożeniu płaskownika wiedziałem w którym miejscu szukać właściwego otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!