Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Injection a Controlle" " Spr


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

"Injection a controlle" - "Sprawdź wtryski"

 

Ten komunikat towarzyszy mi już prawie od 5 miesięcy. W żadnym serwisie nikt nie potrafił powiedzieć o co chodzi. Komunikat zdecydowanie zaczal pokazywać się po zagazowaniu meganki. tzn. przez jakies 3 miesiace meganka jezdzila na gazie idealnie. Potem pamietam ze mialem przez chwile rozladowany akumulator i troche podmeczylem silnik probojac zapalic. po podladowaniu i przejechaniu jakis 50km wyskoczył błąd. Dodatkowo po pojawieniu sie komunikatu zapala sie kontrolka silnika, napis "service" samochod na biegu jałowym nie przekracza 2500 obrotów a przy jezdzie szarpie bardzo mocno przy gwaltownym przyspieszaniu. Usterka najczęściej włącza sie na drugim biegu, rzadko na innych, właściwie wyłącznie na gorącym silniku (na zimnym nie wlacza sie), i praktycznie zawsze włącza sie kiedy jade na dwójce stromym podjazdem. Zgaszenie silnika i włączenie usuwa komunikat i powyższe objawy. Komputer diagnostyczny pokazał "błąd sterowania przepustnicą". Wymieniona została przepustnica i nic to kompletnie nie dało, czyszczone były styki, wtryski i tez nic to nie dało. Ostatnio komputer diagnostyczny pokazal że cos nie tak jest z cewka nad jednym z cylindrow. Czy jest mozliwe zeby cewka powodowala takie objawy? Czy raczej komputer w momencie kiedy potrzebuje wiekszy pobór mocy rozpoznaje ubogą mieszanke i przełącza się w "tryb awaryjny"? Bo jeśli to drugie to raczej rady na to nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZy problemy są na benzynie, czy na LPG też? Gdyby cewka była padnięta, to i na LPG byłby problem. Uszkodzony wtryskiwacz benzyny można zdiagnozować, jeśli masz instalację LPG z możliwością włączania dowolnego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje sie tak zarówno na LPG jak i na benzynie. z tym ze na benzynie dzieje sie to zdecydowanie rzadziej. Nie wiem czy ma to zwiazek z tym bledem ale jak samochod sie rozgrzeje slychac przy hamowaniu silnikiem z wysokich obrotow takie jakby buczenie spod maski dziwne do opisania bo jest to taki jakby pogłos pracy silnika. i po tym poznaje ze blad zaraz sie wlaczy i faktycznie sie wlacza. Tylko nie wiem czy ten pogłos nie byl spowodowany wibracja pokrywy silnika na skutek nagrzania sie. A co do wtryskow to nie wiem czy komputer diagnostyczny nie wywalilby bledu wtrysku a pokazuje tylko blad sterowania przepustnica i czasem ta cewke. Dziwna sprawa. Chociaz szczerze mowiac przez te 5 miesiecy sie do tego przyzwyczailem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak, to sprawdź te cewki. Niby do 2.0 już nie pchają sagemów, ale nie znaczy, że nie mogła się któraś zepsuć. Dodatkowo sprawdź/podociskaj wszystkie połączenia wiązki instalacji LPG, szczególnie przy wtryskiwaczach benzyny (po dwie wtyczki na każdy wtryskiwacz)i przy samym komputerze LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!