Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"metaliczne dzwonienie"


mlesniak

Rekomendowane odpowiedzi

witam

zwracam sie z prośba o pomoc w nast. temacie:

po włączeniu silnika po dłuższym postoju, gdy jest zimny,np. po 1 nocy na biegu jałowym /sprzęgło nie jest wciśnięte/ z lewej strony od kierowcy przy kole słychać metaliczny dźwięk coś w rodzaju nie regularnego dzwonienia,

objaw ten ustępuje po wciśnięciu pedału sprzęgła a po rozgrzaniu silnika zanika zupełnie

w serwisie zostały wymienione łożyska na wałku skrzyni biegów, bo to miało być tego przyczyną /auto na gwarancji/ lecz objaw nie ustąpił

auto było jeszcze 2 razy w serwisie i nie potrafili zdiagnozować co się dzieje, w końcu stwierdzili że nie wiedzą co to jest

proszę o pomoc w w/w kwestii bo w maju kończy mi się gwarancja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogę w rozwiązaniu twoich wątpliwości skrzynie biegów w 1,5 dci wszystkie tak działają jak są zimne ostatnio pisałem o tym na forum bo kumpel zaciekawił mnie tym problemem. Łożyska nie mają tu nic z tym wspólnego skoro nic nie wyło to po co je wymieniać. Ja też byłem z tym tematem w salnie renault odpalili mi nową M II i wsłu[ciach]ąc się w skrzynke słychać taki delikatny metaliczny dźwięk i tutaj ciebie uspokoje ten dźwięk powstaje z blaszki, która znajduje się na wałku sprzęgłowym w tej tzw. dupce (blaszanej osłonie dokręcanej do skrzyni) do momentu az olej sie nie spieni jest to słyszalne. Od kiedy sam zwróciłem na to uwagę przysłu[ciach]e sie wszystkim brykom z tym silnikiem i powiem, ze nawet Nissan Quashka 1,5 dci z pracy kolegi ma to samo. Oczywiście zaznaczam, ż jest to bardzo słab słyszalne i po ok. 1 min, prcy ustaje być może u ciebie jest to samo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Witam. sorry za odgrzebanie starocia ale mam problem! chodzi o megane2 1.5, 100KM ze skrzynią JR5-108. mam ją dopiero od dwóch tygodni i właśnie zauważyłem wyciek jak się okazało ze skrzyni a dokładnie spod tej czarnej osłony. tutaj mam prośbę do Was: co to jest ta czarna osłona? cieknie olej na łączeniu tej osłony ze skrzynią i nie wiem czy jest tam jakaś uszczelka i czy jest to rozbieralne czy muszę szukać skrzyni :) bardzo proszę o te informacje! wracając do tematu to przy okazji oględzin wycieku doszło do moich uszu takie metaliczne odgłosy o których piszecie w tym temacie tylko, że silnik był rozgrzany do normalnej temperatury a tu piszecie, że tylko na zimnym macie te odgłosy! czy to może oznaczać problemy z moją skrzynią? pzdr

 

niestety doszedł nowy objaw. auto stało pod firma i kiedy chciałem wracać do domu po pracy to bardzo trudno było zmienić bieg z 1 na 2. po przejechaniu kilku km objaw zniknął?! włąsnie szukam czegokolwiek na ten temat. ktoś wie co to może być?

Edytowane przez bania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

estety doszedł nowy objaw. auto stało pod firma i kiedy chciałem wracać do domu po pracy to bardzo trudno było zmienić bieg z 1 na 2. po przejechaniu kilku km objaw zniknął?! włąsnie szukam czegokolwiek na ten temat. ktoś wie co to może być?

 

Sprawdź poziom oleju w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szanowne grono! proszę was o pomoc.

po pierwsze czy ktoś podpowie co to jest http://fotka.megane.com.pl/?v=skrzyniagtg.jpg chodzi o tą czarną rzecz?

po drugie czy na łączeniu tego ze skrzynią jest jakaś uszczelka?

czy można i gdzie dokupić taką uszczelkę?

jeżeli nie wiem jaki olej jest w skrzyni to jaki dolać żeby było bezpiecznie?(na chwilę bo mechanik znajdzie czas dopiero pod koniec tygodnia)

jakim olejem zalać skrzynie po naprawie?

bardzo proszę o odpowiedzi ponieważ dopiuero 3 tydzień cieszę się z tego autka a tu taki problem i nie chciałbym żeby narobiło się z tego coś poważnego (jeszcze tydzień muszę z tym jeździć)

Edytowane przez bania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest obudowa, pokrywa nie wiem jak to nazwać. Uszczelka na pewno jest kupisz pewnie w ASO, ale poszukał bym w sklepach internetowych być może będą takie mieć.

Co do oleju to temat był wielokrotnie poruszany skorzystaj z :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o dzięki! olej z tego co się dowiedziałem to ma być syntetyk 75W80. chodzi mi bardziej o poradę czy mogę dolać tego syntetyka do tego co jest w skrzyni i tak trochę pojeżdzić??? nie wiem czy te oleje są mieszalne a w sklepie facet też nie potrafił mi doradzić! niestety ani w sklepie ani w internecie nie ma takich uszczelek. sprzedawca poradził załatać to jakimś tam uszczelniaczem specjalnym odpornym na temp. myślicie że to spełni swoją rolę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś sobie skorzystał z :) wiedział byś że Renault stosuje TRANSELF NFP 75W-80.(~3,5 l)

Podjedź do ASO na podstawie VIN powiedzą Ci jaki nr ma ta uszczelka i ile kosztuje. Do mojej skrzynki kosztuje ok 27 zł.

Wszystko na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
... ten dźwięk powstaje z blaszki, która znajduje się na wałku sprzęgłowym w tej tzw. dupce (blaszanej osłonie dokręcanej do skrzyni) ...

 

Sorki za odgrzebywanie kotleta (ponowne), ale czy ktos moze wskazac luzny element pod pokrywa?

Tu sa zdjecia wnetrza skrzyni

http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?444954-compatible-gearboxes

Edytowane przez Archibald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!