Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tłoczek hamulcowy nie odbija


Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie wiem czy jak sciagne gumę ochrona tłoczka hamulcowego to trzeba dać tam smar jak tak to jaki czy tylko wyczyścić i popsikać np WD 40 bo nieraz się zawiesza i hamuje jak jadę na luzie klocki są wyczyszczone i wchodzą luźno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o WD, kup smar miedziany do hamulców lub aluminiowy.

Miałem taką samą sytuację, nie w renufce, ale wtedy do wymiany był przewód gumowy na wahaczu. Sparciał ze starości i nie odpuszczał płynu po zwolnieniu hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można posmarować płynem hamulcowy, ale on zaraz stamtąd "ucieknie".

Smar kupisz w sklepie motoryzacyjnym lub na niektórych stacjach benzynowych, kup jak najmniejsze opakowanie, kosztuje kilka złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności zalecałbym wypchnąć tłoczek na maksymalnie długą odległość (uwaga aby nie wyskoczył całkowicie) i dobrze przeczyścić go drobnoziarnistym papierem ściernym. Potem można popsikać WD40 i go trochę rozruszać na przemian wyciskając i wciskając, następnie przetrzeć szmatą i nałożyć cienką warstwę smaru. Powinno pomóc, sam tak robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci wypadnie to trzeba hamulce odpowietrzyć. Ale tak naprawdę, to w ogóle trzeba by zacisk zdjąć z samochodu, wyjąć tłoczek, wyczyścić całość, sprawdzić stan wszystkich gumek i dopiero wszystko poskładać do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek może wystarczyć operacja którą opisałem w pierwszym poście i jak będziesz ostrożny to wyczyścisz go w ten sposób w jakichś 80-90% a to może wystarczyć w zupełności do jego sprawnego działania. Możesz też rozbebeszyć wszystko, zrobiłem tak kiedyś w Punto, ale to była inna historia bo tam tłoczek puszczał płyn. Koszta były większe, musiałem wymienić płyn , można wlać ten sam jednak powinien odstać min. dobę aby uszły z niego bąbelki powietrza, zakupić komplet naprawczy zacisku czyli owe dwie gumki o których pisze Przemo, jedna uszczelnia tłoczek przed wyciekiem płynu hamulcowego a druga przed dostawaniem się wody, piasku i innych zanieczyszczeń na gładzi tłoczyska, odpowietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans aby nalać ten sam płyn, "wydobyty" z zacisku, nie na możliwości przefiltrowania, nawet po odstaniu. Lepiej kupić nowy płyn i dolać do zbiorniczka.

Po za tyn taki zużyty płyn można wykorzystać np do odkręcenia zapieczonych śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans aby nalać ten sam płyn, "wydobyty" z zacisku

 

Jak go nie wymieniałeś 10-lat to się j e s z c z e mogę z tym zgodzić. Tym bardziej że nie chodziło mi o dolewkę, tylko jak napisałem w poście, wymianę płynu.

No i na pewno nie " wydobywa" się go wtedy z zacisku.

A więc osobiście też bym nalał świeżego, choć nie chodzi tu o przefiltrowanie go z jakichś zanieczyszczeń czy cząsteczek wody, bo jak wiadomo płyn hamulcowy ma właściwości hydroskopijne (pochłania wodę) ale o samowolne uwolnienie się z niego cząsteczek powietrza, które nagromadziły się w nim podczas spuszczania, a które to mogły by na powrót zapowietrzyć nam układ hamulcowy. Nalewać go do zbiorniczka, również należy wolno, słabym strumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest jasne, ale niektórzy, nie dolewają płynu do zbiorniczka przy odpowietrzaniu zacisków, dolewają płynu który wyciekł zacisku, przy jego odpowietrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pewnie to to samo tyle, że w sprayu. Na opakowaniu powinna być odpowiednia informacja.

Ja osobiście wolę w tubce, puszcze. W sprayu wiadomo, pryska zwykle nie tam gdzie trzeba :) Zapaskudzisz tarcze czy klocki i będziesz to musiał wyczyścić. A tak paluchem maźniesz gdzie trzeba i po kłopocie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!