Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyspieszanie najefektywniej w dci


mareks 1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jak najlepiej przyspieszać ze startu w autach z silnikiem dci ? U mnie zbyt duze dodanie gazu na 1 - to odciecie dopływu paliwa, wiec szybko włączam 2 - i czekam az minie turbo dziura. W tym czasie oczywiscie nawet podrzedna benzynowka jest juz daleko. Oczywiscie zdaje sobie sprawe z tej przypadlosci silnikow i diesla i ich wyzszosci, ale na trasie. Poprosze o opinie na ten temat <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wysoko kręcisz, że ci odcina? Nigdy do takich obrotów nie rozkręciłem motoru.

Poza tym u mnie( nie wiem jak u innych) nie mam objawu turbo dziury. Faktem jest, że pierwszy bieg jest dość krótki i szybko trzeba zmienic ale to tak już jest w dizlowcach <ok> .

W tym czasie oczywiscie nawet podrzedna benzynowka jest juz daleko
mnie się to raczej rzadko przytrafia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz megi II faza 1, faza 2 z FAP filtrem czastek stalych mocno o sobie daje znac - wiec to moze nawet nie jest taka turbo dziura - jak bardziej wplyw oporu na FAp-ie. Wczesniej tez jezdzilem Megi II ph 2 - wiec tez nie wiedzialem za bardzo o czym mowia uzytkownicy tego silnika z FAP-em. Jednak wg danych technicznych - i moich wrazen - osiagi silnika 1,9 dci FAP 130 KM - sa lepsze, choc raczej nie dotyczy to np pierwszych 50 km/ - przekladajac na praktyke - na poczatku pewnie odszedlbys mi - a ja przegonilbym Cie dopiero przy 100-wce <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym u mnie( nie wiem jak u innych) nie mam objawu turbo dziury.

Nie znam się i nie wiem czy to "to", ale - zwłaszcza na biegach +4 czuć kopnięcie "nowej" mocy w okolicy 2.5k obrotów, do 2k po prostu się rozpędza, bez tego wrażenia wciskania.

 

Faktem jest, że pierwszy bieg jest dość krótki i szybko trzeba zmienic ale to tak już jest w dizlowcach :mrgreen: .

dwójka też długością nie grzeszy, zwłaszcza gdy dynamicznie się spod świateł startuje ;)

 

mnie się to raczej rzadko przytrafia

true <ok>

ważne, żeby szybko 1.kę przełożyć na 2 i szybko na 3, wtedy jest o wiele dynamiczniej niż wkręcając się b. wysoko, imho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecado, no i właśnie to jest dziwne ale u mnie ciągnie ;-) równo bez wrażenia załaczenia się turbiny. Hmmm może jej nie mam <ok>

 

[ Dodano: 23-04-2009, 09:55 ]

ważne, żeby szybko 1.kę przełożyć na 2 i szybko na 3, wtedy jest o wiele dynamiczniej niż wkręcając się b. wysoko,

święta prawda, czasem na końcu skrzyżowania, z którego ruszam mam juz 3 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecado, no i właśnie to jest dziwne ale u mnie ciągnie ;-) równo bez wrażenia załaczenia się turbiny. Hmmm może jej nie mam <ok>

 

i to w 1,9 dci jest piękne - płynnie równo i ogniem do przodu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważne, żeby szybko 1.kę przełożyć na 2 i szybko na 3, wtedy jest o wiele dynamiczniej niż wkręcając się b. wysoko, imho

 

Święte słowa

 

start diesla na pierwszych metrach jest zawsze gorszy.. ( moje zdanie )

Ostatnio spod świateł brałem się z golfem 1.8 i na 1 odszedł mi z 1m ( teraz się przekonałem żeby jak najszybciej zmieniać na dwójkę ) ale już po wrzuceniu dwójki wyrównałem, potem już trójka i golfa nie ma ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ścigamy się bo po różnych miastach jeździmy? :mrgreen:

 

Wracając jednakże do tematu - jeśli ruszam dynamicznie to jedynkę i tak przekładam najpóźniej przed 2.5k obrotów, 2.kę podobnie, dopiero na 3.ce pozwalam się rozkręcić silnikowi do 3k i potem skaczę na 4 - wtedy przy szybkim przełożeniu wracam z obrotami na tyle niewiele, że pełna moc sprężarki jest cały czas dostępna i daje się odczuć radocha z posiadanych Nm <ok>

Swoją drogą - kto jeździł np. Skodą (może miałem pecha do egzemplarza?) ten wie jak bardzo potrafią cieszyć lekko wskakujące biegi w Megi - swoje zmieniam luźną dłonią praktycznie, nie odrywając łokcia od podłokietnika ;)

Oczywiście są to obserwacje dość pobieżne, bądź co bądź nie po to kupiłem taniego w eksploatacji diesla, żeby spalać hektolitry w imię zawstydzania benzyniaków na kazdych światłach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Zależy jeszcze ile waży kierownik lub kierowniczka <ok>

A tak na poważnie to efektywne przyspieszanie to nie tylko trzymanie się kurczowo ustalonych obrotów przy przełożeniach, a w szczególności umiejętność oceny sytuacji i wykorzystanie jej na swoją korzyść, do tego również dochodzi czas reakcji i szybkość zmiany biegów.

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i doczytać tam o zasadach cytowania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na poważnie to efektywne przyspieszanie to nie tylko trzymanie się kurczowo ustalonych obrotów przy przełożeniach, a w szczególności umiejętność oceny sytuacji(...)

:!: b. dobrze powiedziane.

Powinienem był wczesniej dodać, że moje obserwacje to pewnego rodzaju uogólnienie, dla przypadku "start po płaskim przy suchej nawierzchni" <ok>

Co oczywiście nie zmienia trafności spostrzeżenia Kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zbyt duze dodanie gazu na 1 - to odciecie dopływu paliwa, wiec szybko włączam 2 - i czekam az minie turbo dziura. W tym czasie oczywiscie nawet podrzedna benzynowka jest juz daleko...

 

jakoś nie mogę dojść co robisz źle.... może masz coś popsute? Moje 1.9 szaleje pomiędzy 2 a 4 tys obrotów, a turbo dziury (takiej jak w TDI VW) u siebie nie stwierdzam... Moje 1.9 (120 KM, bez FAP) daje niezły wycisk większości benzynówek (idzie np łeb w łeb z Hondą Civic 1.8 140KM, co mnie bardzo cieszy ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)a turbo dziury (takiej jak w TDI VW) u siebie nie stwierdzam...

 

u mnie również nieznacznie odczuwalna jest "turbo dziura" dla niewprawionego kierowcy praktycznie nieodczuwalna, nie wiem jakie sa zmiany w moim silniku w przeciwieństwie do 120 konnego, ale z tego co widze to mareks 1234 tylko u Ciebie występuje taka sytuacja, a więc stwierdzenie nasuwa się samo - coś masz nie tak w autku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!