Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyspieszanie najefektywniej w dci


mareks 1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jak najlepiej przyspieszać ze startu w autach z silnikiem dci ? U mnie zbyt duze dodanie gazu na 1 - to odciecie dopływu paliwa, wiec szybko włączam 2 - i czekam az minie turbo dziura. W tym czasie oczywiscie nawet podrzedna benzynowka jest juz daleko. Oczywiscie zdaje sobie sprawe z tej przypadlosci silnikow i diesla i ich wyzszosci, ale na trasie. Poprosze o opinie na ten temat <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wysoko kręcisz, że ci odcina? Nigdy do takich obrotów nie rozkręciłem motoru.

Poza tym u mnie( nie wiem jak u innych) nie mam objawu turbo dziury. Faktem jest, że pierwszy bieg jest dość krótki i szybko trzeba zmienic ale to tak już jest w dizlowcach <ok> .

W tym czasie oczywiscie nawet podrzedna benzynowka jest juz daleko
mnie się to raczej rzadko przytrafia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz megi II faza 1, faza 2 z FAP filtrem czastek stalych mocno o sobie daje znac - wiec to moze nawet nie jest taka turbo dziura - jak bardziej wplyw oporu na FAp-ie. Wczesniej tez jezdzilem Megi II ph 2 - wiec tez nie wiedzialem za bardzo o czym mowia uzytkownicy tego silnika z FAP-em. Jednak wg danych technicznych - i moich wrazen - osiagi silnika 1,9 dci FAP 130 KM - sa lepsze, choc raczej nie dotyczy to np pierwszych 50 km/ - przekladajac na praktyke - na poczatku pewnie odszedlbys mi - a ja przegonilbym Cie dopiero przy 100-wce <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym u mnie( nie wiem jak u innych) nie mam objawu turbo dziury.

Nie znam się i nie wiem czy to "to", ale - zwłaszcza na biegach +4 czuć kopnięcie "nowej" mocy w okolicy 2.5k obrotów, do 2k po prostu się rozpędza, bez tego wrażenia wciskania.

 

Faktem jest, że pierwszy bieg jest dość krótki i szybko trzeba zmienic ale to tak już jest w dizlowcach :mrgreen: .

dwójka też długością nie grzeszy, zwłaszcza gdy dynamicznie się spod świateł startuje ;)

 

mnie się to raczej rzadko przytrafia

true <ok>

ważne, żeby szybko 1.kę przełożyć na 2 i szybko na 3, wtedy jest o wiele dynamiczniej niż wkręcając się b. wysoko, imho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecado, no i właśnie to jest dziwne ale u mnie ciągnie ;-) równo bez wrażenia załaczenia się turbiny. Hmmm może jej nie mam <ok>

 

[ Dodano: 23-04-2009, 09:55 ]

ważne, żeby szybko 1.kę przełożyć na 2 i szybko na 3, wtedy jest o wiele dynamiczniej niż wkręcając się b. wysoko,

święta prawda, czasem na końcu skrzyżowania, z którego ruszam mam juz 3 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecado, no i właśnie to jest dziwne ale u mnie ciągnie ;-) równo bez wrażenia załaczenia się turbiny. Hmmm może jej nie mam <ok>

 

i to w 1,9 dci jest piękne - płynnie równo i ogniem do przodu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważne, żeby szybko 1.kę przełożyć na 2 i szybko na 3, wtedy jest o wiele dynamiczniej niż wkręcając się b. wysoko, imho

 

Święte słowa

 

start diesla na pierwszych metrach jest zawsze gorszy.. ( moje zdanie )

Ostatnio spod świateł brałem się z golfem 1.8 i na 1 odszedł mi z 1m ( teraz się przekonałem żeby jak najszybciej zmieniać na dwójkę ) ale już po wrzuceniu dwójki wyrównałem, potem już trójka i golfa nie ma ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ścigamy się bo po różnych miastach jeździmy? :mrgreen:

 

Wracając jednakże do tematu - jeśli ruszam dynamicznie to jedynkę i tak przekładam najpóźniej przed 2.5k obrotów, 2.kę podobnie, dopiero na 3.ce pozwalam się rozkręcić silnikowi do 3k i potem skaczę na 4 - wtedy przy szybkim przełożeniu wracam z obrotami na tyle niewiele, że pełna moc sprężarki jest cały czas dostępna i daje się odczuć radocha z posiadanych Nm <ok>

Swoją drogą - kto jeździł np. Skodą (może miałem pecha do egzemplarza?) ten wie jak bardzo potrafią cieszyć lekko wskakujące biegi w Megi - swoje zmieniam luźną dłonią praktycznie, nie odrywając łokcia od podłokietnika ;)

Oczywiście są to obserwacje dość pobieżne, bądź co bądź nie po to kupiłem taniego w eksploatacji diesla, żeby spalać hektolitry w imię zawstydzania benzyniaków na kazdych światłach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Zależy jeszcze ile waży kierownik lub kierowniczka <ok>

A tak na poważnie to efektywne przyspieszanie to nie tylko trzymanie się kurczowo ustalonych obrotów przy przełożeniach, a w szczególności umiejętność oceny sytuacji i wykorzystanie jej na swoją korzyść, do tego również dochodzi czas reakcji i szybkość zmiany biegów.

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i doczytać tam o zasadach cytowania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na poważnie to efektywne przyspieszanie to nie tylko trzymanie się kurczowo ustalonych obrotów przy przełożeniach, a w szczególności umiejętność oceny sytuacji(...)

:!: b. dobrze powiedziane.

Powinienem był wczesniej dodać, że moje obserwacje to pewnego rodzaju uogólnienie, dla przypadku "start po płaskim przy suchej nawierzchni" <ok>

Co oczywiście nie zmienia trafności spostrzeżenia Kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zbyt duze dodanie gazu na 1 - to odciecie dopływu paliwa, wiec szybko włączam 2 - i czekam az minie turbo dziura. W tym czasie oczywiscie nawet podrzedna benzynowka jest juz daleko...

 

jakoś nie mogę dojść co robisz źle.... może masz coś popsute? Moje 1.9 szaleje pomiędzy 2 a 4 tys obrotów, a turbo dziury (takiej jak w TDI VW) u siebie nie stwierdzam... Moje 1.9 (120 KM, bez FAP) daje niezły wycisk większości benzynówek (idzie np łeb w łeb z Hondą Civic 1.8 140KM, co mnie bardzo cieszy ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)a turbo dziury (takiej jak w TDI VW) u siebie nie stwierdzam...

 

u mnie również nieznacznie odczuwalna jest "turbo dziura" dla niewprawionego kierowcy praktycznie nieodczuwalna, nie wiem jakie sa zmiany w moim silniku w przeciwieństwie do 120 konnego, ale z tego co widze to mareks 1234 tylko u Ciebie występuje taka sytuacja, a więc stwierdzenie nasuwa się samo - coś masz nie tak w autku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!