Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyspieszanie najefektywniej w dci


mareks 1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jak najlepiej przyspieszać ze startu w autach z silnikiem dci ? U mnie zbyt duze dodanie gazu na 1 - to odciecie dopływu paliwa, wiec szybko włączam 2 - i czekam az minie turbo dziura. W tym czasie oczywiscie nawet podrzedna benzynowka jest juz daleko. Oczywiscie zdaje sobie sprawe z tej przypadlosci silnikow i diesla i ich wyzszosci, ale na trasie. Poprosze o opinie na ten temat <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wysoko kręcisz, że ci odcina? Nigdy do takich obrotów nie rozkręciłem motoru.

Poza tym u mnie( nie wiem jak u innych) nie mam objawu turbo dziury. Faktem jest, że pierwszy bieg jest dość krótki i szybko trzeba zmienic ale to tak już jest w dizlowcach <ok> .

W tym czasie oczywiscie nawet podrzedna benzynowka jest juz daleko
mnie się to raczej rzadko przytrafia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz megi II faza 1, faza 2 z FAP filtrem czastek stalych mocno o sobie daje znac - wiec to moze nawet nie jest taka turbo dziura - jak bardziej wplyw oporu na FAp-ie. Wczesniej tez jezdzilem Megi II ph 2 - wiec tez nie wiedzialem za bardzo o czym mowia uzytkownicy tego silnika z FAP-em. Jednak wg danych technicznych - i moich wrazen - osiagi silnika 1,9 dci FAP 130 KM - sa lepsze, choc raczej nie dotyczy to np pierwszych 50 km/ - przekladajac na praktyke - na poczatku pewnie odszedlbys mi - a ja przegonilbym Cie dopiero przy 100-wce <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym u mnie( nie wiem jak u innych) nie mam objawu turbo dziury.

Nie znam się i nie wiem czy to "to", ale - zwłaszcza na biegach +4 czuć kopnięcie "nowej" mocy w okolicy 2.5k obrotów, do 2k po prostu się rozpędza, bez tego wrażenia wciskania.

 

Faktem jest, że pierwszy bieg jest dość krótki i szybko trzeba zmienic ale to tak już jest w dizlowcach :mrgreen: .

dwójka też długością nie grzeszy, zwłaszcza gdy dynamicznie się spod świateł startuje ;)

 

mnie się to raczej rzadko przytrafia

true <ok>

ważne, żeby szybko 1.kę przełożyć na 2 i szybko na 3, wtedy jest o wiele dynamiczniej niż wkręcając się b. wysoko, imho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecado, no i właśnie to jest dziwne ale u mnie ciągnie ;-) równo bez wrażenia załaczenia się turbiny. Hmmm może jej nie mam <ok>

 

[ Dodano: 23-04-2009, 09:55 ]

ważne, żeby szybko 1.kę przełożyć na 2 i szybko na 3, wtedy jest o wiele dynamiczniej niż wkręcając się b. wysoko,

święta prawda, czasem na końcu skrzyżowania, z którego ruszam mam juz 3 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecado, no i właśnie to jest dziwne ale u mnie ciągnie ;-) równo bez wrażenia załaczenia się turbiny. Hmmm może jej nie mam <ok>

 

i to w 1,9 dci jest piękne - płynnie równo i ogniem do przodu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważne, żeby szybko 1.kę przełożyć na 2 i szybko na 3, wtedy jest o wiele dynamiczniej niż wkręcając się b. wysoko, imho

 

Święte słowa

 

start diesla na pierwszych metrach jest zawsze gorszy.. ( moje zdanie )

Ostatnio spod świateł brałem się z golfem 1.8 i na 1 odszedł mi z 1m ( teraz się przekonałem żeby jak najszybciej zmieniać na dwójkę ) ale już po wrzuceniu dwójki wyrównałem, potem już trójka i golfa nie ma ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ścigamy się bo po różnych miastach jeździmy? :mrgreen:

 

Wracając jednakże do tematu - jeśli ruszam dynamicznie to jedynkę i tak przekładam najpóźniej przed 2.5k obrotów, 2.kę podobnie, dopiero na 3.ce pozwalam się rozkręcić silnikowi do 3k i potem skaczę na 4 - wtedy przy szybkim przełożeniu wracam z obrotami na tyle niewiele, że pełna moc sprężarki jest cały czas dostępna i daje się odczuć radocha z posiadanych Nm <ok>

Swoją drogą - kto jeździł np. Skodą (może miałem pecha do egzemplarza?) ten wie jak bardzo potrafią cieszyć lekko wskakujące biegi w Megi - swoje zmieniam luźną dłonią praktycznie, nie odrywając łokcia od podłokietnika ;)

Oczywiście są to obserwacje dość pobieżne, bądź co bądź nie po to kupiłem taniego w eksploatacji diesla, żeby spalać hektolitry w imię zawstydzania benzyniaków na kazdych światłach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Zależy jeszcze ile waży kierownik lub kierowniczka <ok>

A tak na poważnie to efektywne przyspieszanie to nie tylko trzymanie się kurczowo ustalonych obrotów przy przełożeniach, a w szczególności umiejętność oceny sytuacji i wykorzystanie jej na swoją korzyść, do tego również dochodzi czas reakcji i szybkość zmiany biegów.

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i doczytać tam o zasadach cytowania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na poważnie to efektywne przyspieszanie to nie tylko trzymanie się kurczowo ustalonych obrotów przy przełożeniach, a w szczególności umiejętność oceny sytuacji(...)

:!: b. dobrze powiedziane.

Powinienem był wczesniej dodać, że moje obserwacje to pewnego rodzaju uogólnienie, dla przypadku "start po płaskim przy suchej nawierzchni" <ok>

Co oczywiście nie zmienia trafności spostrzeżenia Kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zbyt duze dodanie gazu na 1 - to odciecie dopływu paliwa, wiec szybko włączam 2 - i czekam az minie turbo dziura. W tym czasie oczywiscie nawet podrzedna benzynowka jest juz daleko...

 

jakoś nie mogę dojść co robisz źle.... może masz coś popsute? Moje 1.9 szaleje pomiędzy 2 a 4 tys obrotów, a turbo dziury (takiej jak w TDI VW) u siebie nie stwierdzam... Moje 1.9 (120 KM, bez FAP) daje niezły wycisk większości benzynówek (idzie np łeb w łeb z Hondą Civic 1.8 140KM, co mnie bardzo cieszy ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)a turbo dziury (takiej jak w TDI VW) u siebie nie stwierdzam...

 

u mnie również nieznacznie odczuwalna jest "turbo dziura" dla niewprawionego kierowcy praktycznie nieodczuwalna, nie wiem jakie sa zmiany w moim silniku w przeciwieństwie do 120 konnego, ale z tego co widze to mareks 1234 tylko u Ciebie występuje taka sytuacja, a więc stwierdzenie nasuwa się samo - coś masz nie tak w autku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!