Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zepsuta cewka a rozładowany akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

witam

od jakiegos czasu jezdze z uszkodzona cewka zapłonową

dziś rano natomiast nie mogłem uruchomić silnika - akumulator padł zupełnie

czy jedno z drugim może mieć jakiś związek ?

bo jezdze od paru miesiecy i nie mialem problemow z aku

a tu po nocy nagle zdechł

i jeszcze jedno - do czego służy ta wąska rureczka wpinana z boku akumulatora bezposrednio do obudowy

dodam ze aku mam fabryczny

p.s nie wiem co oznacza PhI/PhII meganke mam z 2003 roku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jedno z drugim może mieć jakiś związek ?
Nie. Cewka nie jest zasilana przy wyłączonym silniku (lub kilka minut po jego wyłączeniu), więc nawet zwarcie cewki nie rozładuje akumulatora.
do czego służy ta wąska rureczka wpinana z boku akumulatora bezposrednio do obudowy
Do odpowietrzenia akumulatora. Z jego boku jest otworek, w który tą rureczkę się wtyka.
co oznacza PhI/PhII
FazaI/FazaII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam podobny problem - Renault Megane II mam od niedawna i nie wiem jak to ugryść - objaw ze auto "zdechlo" mialem juz 2 razy. Wieczorem normalnie wstawiam autko do garazu a rano :mrgreen: kontrolka ktora miga zapalona jest na stale i nie moge otworzyć samochodu. Otwieram go z kluczyka i akumulator ma ok. 4-5V. Po doładowaniu prostownikiem ok, 2h odpala bez problemu i normalnie jezdze przez pare dni i znowu zostawiam w garazu a rano klops. Nie wiem co jest przyczyna zdechniecia ? Prosze o pomoc. Czy to akumulator czy cos innego. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzić pobór prądu przy wyłączonym silniku, później jak to wygląda na włączonym
-- nie każdy ma sprzęt aby to sprawdzić, :!: zwłaszcza na włączonym siniku :!:
akumulator padł zupełnie
objaw ze auto "zdechlo"

Zakładam że masz miernik. Sprawdź czy nic nie świeci się w autku po jego zamknięciu.Sprawdź ładowanie, ładowanie przy włączonych wszystkich odbiornikach prądu jakie zwykle używasz. Ładowanie powinno wynosić w powiedzmy 14V. Po wyłączeniu silnika i zamknięciu auta sprawdź pobór prądu w stanie spoczynku, miernik powinien wskazać 0.30A. Jeśli będzie więcej to odłącz bezpiecznik od :radio, oświetlenie wewnętrzne itd aż pomiar będzie wskazywać max.0.30A.

dodam ze aku mam fabryczny
autko masz z 2003 a mamy 2009 jego czas już się skonczył, jest potencjalnym sprawcą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czeka cię wydatek na akumulator. U mnie padł tak samo w połowie marca (auto z 2003 roku i tylko raz przez 6 lat nie chciało odpalić przy mrozie -29 st.): wieczorem wszystko OK, rano autko nie kręci, nic się nie świeci na licznikach, tylna klapa się nie otwiera. Kupiony nowy aku i wszystko jak w najlepszym porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich - dzieki za wyczerpujace odpowiedzi - mogę tylko dodać że jak odłącze prostownik to na aku. jest ok. 12,2V i spada - samochód jest wyłączony. Czy faktycznie jest jakies zwarcie czy aku juz nie trzyma. Data jaka jest wybita na aku to 2006. Może to jakas wada tego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, znalazłem problem :mrgreen: ale nadal nie znam przyczyny takiego zachowania - akumulator jest OK. Zauważyłem coś takiego: zamykam auto w garażu z przełącznikiem od świateł (włączone) a po chwili samochód sam z siebie sie otwiera i zapala wszystkie swiatła. Na wyłączonych światłach nie ma problemu i rano odpalam bez problemu. I teraz gdzie tkwi problem. Mam kumpla ktory ma Scenica II i swiatla ma wlaczone non stop i nic takiego sie nie dzieje. Czy ktos mial podobny problem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno, dawno temu, na liście pikura gość opisywał identyczny przypadek. Jak sie skończyło? O ile pamiętam, to wymianą UCH. Na początek, polecam reset, poprzez odpięcie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!