Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki piękne Panowie za zainteresowanie tematem. Dam znać co i jak po naprawie.

 

[ Dodano: 2009-06-03, 16:43 ]

No dobra - klimatyzacja naprawiona <ok>

Ile radości przy tym było, no ale po kolei.

Po pierwsze mój kłopot jak się okazało polegał na urwaniu końcówki, podłączającej napięcie do sprężarki. Niestety aby to sprawdzić, trzeba się pochylić nad sprężarką a to jest możliwe po jej wyjęciu. Wyjęcie sprężarki jak to mówią jest to zupełnie inna historia miłosna. Najpierw ściągamy koło i nadkole, a z drugiej strony wykręcamy alternator, wentylator i po zdjęciu paska oraz małym siłowaniu się mamy sprężarkę. Teraz jeżeli na końcówce kabla doprowadzającej prąd jest ok, tzn. +12V i masa to możemy sprężarkę podłączyć na krótko i zobaczyć czy startuje. Jak nie to zmiana sprzęgła albo śmietnik. W moim przypadku działa, ale nie da się przylutować do wystających kabelków końcówki, więc nowa sprężarka <ok> To już nie śmieszne, w Renaulcie powiedzieli 3500 zł + uszczelki 70 zł + nabicie klimy 250 zł + robocizna - już nawet nie pytałem ile. Sprężarkę kupiłem używaną ale sprawną i co najważniejsze z wtyczką ^^ Chłopaki koło Lubina za wymianę z niemałą ilością zabawy + zmiana paska alternatora + pasek BOSCHa wzięli 250 zł.

Nabicie klimy 150 zł (ale to było przed stwierdzeniem usterki), teraz za spuszczenie + nabicie + test szczelności = 50 zł ^^ Czyli jestem kilka zł do przodu, a zdziercy z Renaulta i tak zarobili swoje za komplet uszczelek 70 zł, których nigdzie nie mogłem dostać.

Ot cała moja przygoda z klimą. Mam nadzieję, że pierwsza i ostatnia w tym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój problem z klimą polega na tym że jest "słaba". Myślałem że to wina małej ilości czynnika, pojechałem do warsztatu, klima nabita prawidłowo, wszystko teoretycznie jest w porządku (świeżo po przeglądzie, czynnik jest ok), jedynie temperatura nawiewu przy klimie wynosi około 11-12 stopni, co w upalne dni jest niewystarczające.

W zimie wymieniali mi mechanicy nagrzewnicę, i klimatyk sugeruje że coś jest nie w porządku z obiegiem powietrza (w zeszłym roku nawet przed przeglądem klimy chłodziła dużo lepiej).

Może ktoś ma pomysł jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po wymianie nagrzewnicy coś spieprzyli i się nie zamyka dolot ciepłego powietrza?

U mnie na wylocie z nawiewów jest ok 8-9 stopni C ( prawidłowo ), uważam że w Scenicu problem tkwi w rozprowadzeniu chłodnego powietrza po kabinie - jest złe i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I mnie dopadł problem z klimą. Mianowicie wylancza mi się po 5-7 km :shock: . jak się wyłączy to juz nie odpala. Pojechalem ją nabić i wyszło, że mało czynnika bo 520, więc dobili do 800. Testowali i długo bylo ok, zeszła do 4,6*C a potem sie wyłaczyła :D ale po 2 min. kręcenia biegami nawiewu załapala ponownie i już chodziła. Jak zaplaciłem za nabicie i wyjeżdżalem to znowu się wyłaczyła itd. itd.

Dziś znów wyłączyła się po 7 km. Dodam, że wentylator sprawny.

Kojarze to trochę z temp. silnika bo na zimnym zawsze chodzi i pytam: z jakiego czujnika komp. bierze info aby wyłączyć klime, z termostatu czy chłodnicy?

 

A co wy o tym sądzicie o tym przypadku?

 

Jest rozwiązanie i na tym forum chyba nie było takiego przypadku. Wadliwy czujnik temp. cieczy, ten od kompa. Więc juz wiem z jakiego czujnika klima bierze sygnał. Po wymianie (nawet juz po odpięciu wtyczki) na nowy klima śmiga aż miło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!