Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek i dziwny szum klimatyzacji ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o pomoc, jest to moje pierwsze autko z klimą.

 

- auto: Grand Scenic II z 2004r 1,9DCI

- klima: Klimatronic

- auto świeżo sprowadzone, bite, ale tylko tylnie lewe drzwi.

 

Objaw:

Całkowicie pusty układ, tz. po naciśnięciu wentyla przy zaworze zrobiło tylko krótkie „Ssssss” zero czynnika. W warsztacie (nie serwisie) osoba sprawdziła powietrzem możliwy wyciek, ok. 10 min pod zegarami (to chyba było za krótko), następnie przy włączonym aucie i klimie napełniła czynnikiem (trwało to chwilę).

Niestety na drugi dzień rano historia powtórzyła się – klima nie działa i zero czynnika.

 

Co zaobserwowałem:

W czasie jak działała klima, na wolnych obrotach słychać było w aucie (nie za zewnątrz) dość wyraźny szum, coś jakby zużyte łożysko wentylatora. Cichło po dodaniu gazu na wyższe obroty, po zdjęciu z pedału gazu i powrocie na niższe obroty warkot powracał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powietrzem?? powietrze w układzie klimatyzacji to dla niej powolna śmierć, może to azot był? następna sprawa jest taka, że wycieki sprawdza się przy pomocy środka fluorescencyjnego, wtedy widać dokładnie gdzie występuje nieszczelność. Jeżeli chodzi o hałas to najprawdopodobniej sprężarka ma dosyć i całkiem możliwe, że wyciek czynnika masz na korpusie sprężarki. Pojedź to jakiegoś porządnego fachowca od klimy to Ci powie w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że powietrzem, ponieważ do zegarów podłączył sprężarkę dokładnie taką jakie są w domowych lodówkach, sprawdził w 10 min po czym naładował czynnik.

Co do porządnego fachowca, to obawiam się że nie ma w mojej okolicy takiego, a Ci co są to narzekają że to nowe auto, całe zabudowane, trudno dojść do elementów i najlepiej jak bym sam rozebrał plastiki i zderzak. Po takich słowach odechciewa się ogólnie klimy.

 

Dowiedziałem się że sprawa hałasu klimy, a nawet wycieku może być spowodowana niskim poziomem oleju w sprężarce, jak można sprawdzić poziom oleju ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę, olej w klimie jest rozpylony w czynniku chłodzącym. Wymienia się go wymieniając R134a na nowy, odpowiednio zmieszany ze świeżym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasat01, kto Ci robił z tą klimą? Przecież to co piszą przedpiścy to podstawa, zmień warsztat. Na forum masz polecane warsztaty poszukaj może coś znajdziesz w pobliżu.

 

PS to Twoje POLAND to musi być niezłe zad... :-P

sorry ale nie mogłem się powstrzymać :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę, olej w klimie jest rozpylony w czynniku chłodzącym.

Nie mylisz się. Olej dodaje się razem z czynnikiem chłodniczym.

Jak już radzili, przeglądnij na forum odpowiedni dział a tam może znajdziesz kogoś polecanego w swojej okolicy. Polska jest długa i szeroka więc ciężko doradzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej mówiąc olej pełni dwie funkcje; smarującą i uszczelniającą. Dlatego klimę należy włączać nawet zimą. Potem na wiosnę robi się ciepło i jest wysyp tematów; "Klima nie działa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak cały czynnik wyciek to i oleju również nie ma, noo i teraz przy napełnianiu trzeba pamiętać o dodaniu pełnej miarki oleju (chyba 150ml jak dobrze pamiętam) ??

 

Pytam, ponieważ znalazłem znajomego od klimatyzacji (raczej ogólnej, nie typowo samochodowej), który chętnie pomoże mi w zlokalizowaniu wycieku i w ewentualnej naprawie. Przeglądał inst. serwisową jaką można znaleźć w sieci i twierdzi że wyciek może być gdzieś na opaskach łączących, a głośniejsza praca klimy właśnie od niskiego poziomu oleju, na ale za dokładnie nie wie jak to jest z tym olejem.

Szczelność będziemy sprawdzać próżniowo, lub azotem, ma trochę narzędzi i co najważniejsze chęci, wiec nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa obsługa klimatyzacji samochodowej polega na:

1) odciągnięciu czynnika

2) wytworzenia niewielkiego podciśnienia w instalacji w celu sprawdzenia jej szczelności

3) Oczyszczenie czynnika w urządzeniu

4) ponowne napełnienie instalacji odpowiednią ilością czynnika wraz z odpowiednią ilością oleju sprężarkowego.

4a) Ewentualnie dodanie barwnika w celu sprawdzenia czy jednak instalacja nie "przecieka". Barwnik widoczny jest w świetle UV.

Pasat01, Podjedź do warsztatu, który zajmuje się klimatyzacjami, niech Ci napełni klimę czynnikiem z barwnikiem. Jeżeli jest tak jak piszesz to dziurę będziesz miał dużą, może od razu ją zobaczycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!