Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek i dziwny szum klimatyzacji ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o pomoc, jest to moje pierwsze autko z klimą.

 

- auto: Grand Scenic II z 2004r 1,9DCI

- klima: Klimatronic

- auto świeżo sprowadzone, bite, ale tylko tylnie lewe drzwi.

 

Objaw:

Całkowicie pusty układ, tz. po naciśnięciu wentyla przy zaworze zrobiło tylko krótkie „Ssssss” zero czynnika. W warsztacie (nie serwisie) osoba sprawdziła powietrzem możliwy wyciek, ok. 10 min pod zegarami (to chyba było za krótko), następnie przy włączonym aucie i klimie napełniła czynnikiem (trwało to chwilę).

Niestety na drugi dzień rano historia powtórzyła się – klima nie działa i zero czynnika.

 

Co zaobserwowałem:

W czasie jak działała klima, na wolnych obrotach słychać było w aucie (nie za zewnątrz) dość wyraźny szum, coś jakby zużyte łożysko wentylatora. Cichło po dodaniu gazu na wyższe obroty, po zdjęciu z pedału gazu i powrocie na niższe obroty warkot powracał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powietrzem?? powietrze w układzie klimatyzacji to dla niej powolna śmierć, może to azot był? następna sprawa jest taka, że wycieki sprawdza się przy pomocy środka fluorescencyjnego, wtedy widać dokładnie gdzie występuje nieszczelność. Jeżeli chodzi o hałas to najprawdopodobniej sprężarka ma dosyć i całkiem możliwe, że wyciek czynnika masz na korpusie sprężarki. Pojedź to jakiegoś porządnego fachowca od klimy to Ci powie w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że powietrzem, ponieważ do zegarów podłączył sprężarkę dokładnie taką jakie są w domowych lodówkach, sprawdził w 10 min po czym naładował czynnik.

Co do porządnego fachowca, to obawiam się że nie ma w mojej okolicy takiego, a Ci co są to narzekają że to nowe auto, całe zabudowane, trudno dojść do elementów i najlepiej jak bym sam rozebrał plastiki i zderzak. Po takich słowach odechciewa się ogólnie klimy.

 

Dowiedziałem się że sprawa hałasu klimy, a nawet wycieku może być spowodowana niskim poziomem oleju w sprężarce, jak można sprawdzić poziom oleju ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę, olej w klimie jest rozpylony w czynniku chłodzącym. Wymienia się go wymieniając R134a na nowy, odpowiednio zmieszany ze świeżym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasat01, kto Ci robił z tą klimą? Przecież to co piszą przedpiścy to podstawa, zmień warsztat. Na forum masz polecane warsztaty poszukaj może coś znajdziesz w pobliżu.

 

PS to Twoje POLAND to musi być niezłe zad... :-P

sorry ale nie mogłem się powstrzymać :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę, olej w klimie jest rozpylony w czynniku chłodzącym.

Nie mylisz się. Olej dodaje się razem z czynnikiem chłodniczym.

Jak już radzili, przeglądnij na forum odpowiedni dział a tam może znajdziesz kogoś polecanego w swojej okolicy. Polska jest długa i szeroka więc ciężko doradzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej mówiąc olej pełni dwie funkcje; smarującą i uszczelniającą. Dlatego klimę należy włączać nawet zimą. Potem na wiosnę robi się ciepło i jest wysyp tematów; "Klima nie działa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak cały czynnik wyciek to i oleju również nie ma, noo i teraz przy napełnianiu trzeba pamiętać o dodaniu pełnej miarki oleju (chyba 150ml jak dobrze pamiętam) ??

 

Pytam, ponieważ znalazłem znajomego od klimatyzacji (raczej ogólnej, nie typowo samochodowej), który chętnie pomoże mi w zlokalizowaniu wycieku i w ewentualnej naprawie. Przeglądał inst. serwisową jaką można znaleźć w sieci i twierdzi że wyciek może być gdzieś na opaskach łączących, a głośniejsza praca klimy właśnie od niskiego poziomu oleju, na ale za dokładnie nie wie jak to jest z tym olejem.

Szczelność będziemy sprawdzać próżniowo, lub azotem, ma trochę narzędzi i co najważniejsze chęci, wiec nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa obsługa klimatyzacji samochodowej polega na:

1) odciągnięciu czynnika

2) wytworzenia niewielkiego podciśnienia w instalacji w celu sprawdzenia jej szczelności

3) Oczyszczenie czynnika w urządzeniu

4) ponowne napełnienie instalacji odpowiednią ilością czynnika wraz z odpowiednią ilością oleju sprężarkowego.

4a) Ewentualnie dodanie barwnika w celu sprawdzenia czy jednak instalacja nie "przecieka". Barwnik widoczny jest w świetle UV.

Pasat01, Podjedź do warsztatu, który zajmuje się klimatyzacjami, niech Ci napełni klimę czynnikiem z barwnikiem. Jeżeli jest tak jak piszesz to dziurę będziesz miał dużą, może od razu ją zobaczycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!