Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie identycznie jak u kolegi mistera.

8.0 - 8.5 w miescie

6.5 - 7.5 w trasie...

 

Rekord o ktorym juz pisalem gdzies na forum to 4,5/100 na trasie prawie 200-stu kilomwtrowej...

 

 

Tak patrze na te wasze wyniki i zastanawiam sie, co ja sie tak podpalalem na diesla swego czasu? Nie ma jakiejs przepasci. Chociaz kiedys jezdzilem MII phII 1.5 DCI 100-konnym, atostrada gonielem go po 160-180 (bo kuzyn testowal wycieraczki przy tych predkosciach ;-) ), potem troche po miescie i wyszlo srednie spalanie przez caly dzien 6.5l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test: bak do pełna => 100km przejechane => dolewka do pełna, wyszło że jeżdżąc po mieście (z używaniem klimy) spaliłem ok. 9,5-9,8 l/100km, silnik 1.6 110KM 16V Megan I 2002 kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast średnio (miasto+krótka trasa) 4,9 do 5,1 l/100 km. (wg. komputera). Sama trasa ok. 3,9 d0 4 l/100 km. Przy ustawieniu obrotów na ok. 1800 do 2000 spalanie udaje mi się utrzymać na ok. 3 l/100 km. Mam 1.5 dci. Jeżdzę na vervie.

Pozdrawiam, Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

 

Mój staruszek tj. 96' 1.4 eco/70 KM jeździ na PB 98 i pali orientacyjnie tak:

 

średnie: do 7,0 litrów

miasto: 8,0 - 8,5 litrów

trasa: 5,0 - 5,5 przy 90 km/h.

 

Są to orientacyjne dane przy normalnym eksploatowaniu bez jazdy sportowej, bo to autko trzeba delikatnie traktować :-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,,,,,,moje megane 1.6 e 90 km. pali mi ok. 10 gazu niezależnie od trasy czy miasta ..jedynie co to klima zabiera parę koni.a najniższe spalanie to było 8 litrów gazu na trasie bydgoszcz warszawa w niedziele rrrano. :-) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to kiedyś dokładnie obliczałem i wyszło mi: 8,34 l/100 km Pb95. W większości miasto, od czasu do czasu z włączoną klimatyzacją. Silnik 2.0 115 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności przelitrażowałem swojego. Po wypowiedziach zacząłem wątpić. Potwierdziło się co wcześniej pisałem. 50 % w trasie, 50 % w mieście (małym mieście) i wyszło 4,4 l/100. I inaczej nie chce być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Kraków- Piekary (20 km od Katowic) średnio spalił 8 litrów na 100 km. Z tym że po Krakowie było zrobione trochę km. Trzeba też zauważyć że nasza A4 Kraków – Katowice wygląda jak wygląda i jedzie się dużo jednym pasem, a później jednak trzeba znowu nabrać prędkość z tych 90 km/h a to zabiera dużo paliwa.

30% drogi włączona klima.

 

Swoją drogą 6,5 zł na jednej bramce to za dużo w porównaniu do tego co się za to otrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie nauczony od ojca spisywać sobie swoje tankowania obliczyłem sobie że od kąd mam megi czyli od początku marca do dziś średnie spalanie wyszło mi 12,42 /100 po mieście to chyba troche dużo jak na 1,4 8v??? (tanukuje Pb95 na Neste)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!