Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak rozebrać mechanizm przycisku dźwigni ham


Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o pomoc.

Muszę dostać sie do mechanizmu przycisku zwalniania ręcznego bo cosik tam nie działa i musze auto tylko na biegu zostawiać. Mógłby ktoś z Was podać mi jak sie to rozbiera (dodam że jest to rączka obszyta skórą). Z góry dzięki i pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to wystarczy zdemonkować klapkę z przodu podłokietnika. Tą z gumowymi uszczelkami, wewnątrz których ślizgają się ramiona ręcznego. Wtedy już widać zapadki ręcznego. Jeśli problem będzie z samym przyciskiem, to oprócz w.w. klapki trzeba rozebrać jeszcze osłonę rączki z mechanizmem samego przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to wystarczy zdemonkować klapkę z przodu podłokietnika. Tą z gumowymi uszczelkami, wewnątrz których ślizgają się ramiona ręcznego. Wtedy już widać zapadki ręcznego. Jeśli problem będzie z samym przyciskiem, to oprócz w.w. klapki trzeba rozebrać jeszcze osłonę rączki z mechanizmem samego przycisku.

 

To już wiem i to zrobilem. chodzi mi o to jak rozebrać osłonę rączki i dostać się do teo przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze (bo nie zauważyłem wcześniej) popraw temat.

Wracając do ręcznego. Ten plastik na ręcznym składa się z dwóch części. Od strony zapadek musisz próbować rozłączyć obie części. Są prawdopodobnie na zatrzaski i trzeba odczepiać część dolną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o plastik na całej dźwigni hamulca ręcznego. Składa się od z części górnej i dolnej. Wewnątrz tego plastiku jest cały mechanizm przenoszący ruch przycisku odblokowywania na zapadkę przy zębatce. Jak rozbierzesz te plastikowe okładziny, to bedziesz mógł obadać usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o plastik na całej dźwigni hamulca ręcznego. Składa się od z części górnej i dolnej.

 

U mnie tak napewno nie jest ponieważ moja rączka jest obszyta skórą i nie da się tego rozebrać na część górną i dolną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To nie klops ... znam temat - też się z tym motałem, ale na pocieszenie dodam że można to rozebrać, wbrew temu co mówią w serwisie. Problem jedynie jest w tym że po rozebraniu tej rączki i stwierdzeniu ci się zepsuło (a napewno wyłamała się oś po której się ten mechanizm kręci) to nie można tego kupić nawet w serwisie chyba że cały mechanizm za jedyne 1500 zł :evil:

Ale wracając do tematu otóż trzeba tę skórkę delikatnie zsunąć <ok> na bok a wtedy naszemu wzrokowi ukarzą się dwie śrubki po odkręceniu których uchwyt można rozłożyć na dwa kawałki i zobaczyć co jest nie tak

U mnie tak jak wspomniałem ułamała sie taka mał ośka ze śrubką naprawiłem to przy pomocy lutownicy i starego plastikowego pistoletu syna <ok> - topiąc plastik i ndkładając w odpowiednim miejscu, potem małe wiertełko aby nawiercić otwór prowadzący i wiele dłuższa śrubka.

Tak zregenerowana rączka hula już prawie dwa lata - powodzenia !!

Rozpracowanie tego mechanizmu zajęło mi sporo czasu ale najwięcej to ten sam dylemat "jak tam się dostać ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam ja mam Megane II kombi z 2007 r własnie też morduje się z tym mechanizmem.

Na chwile obecną go rozkręciłem ,sposób może trochę brutalny ale nie widziałem innego wyjścia.Śrubki tylko w tylnej części są widoczne następne w środku rączki.

Wywierciłem w schowku w plastiku 2 dziurki, jedna z prawej i jedna z lewej strony by wszedł śrubokręt krzyżak tak by mieć dostęp do śrub mocujących plastik,potem

zabrałem się do rozdzielenia 2 połówek plastikowych musiałem brutalnie to wyłamać bo chyba są klejone ,uprzedzam dolna część jest chwycona 2 śrubkami więc tylko górną idzie unieść ,widać cały mechanizm. W moim wypadku miałem wyłamane plastikowe części trzymającą sprężynę i cały mechanizm .Skorzystam z rady kolegi i postaram nadlać ten plastik zobaczymy czy zda to egzamin. Po naprawie postaram się to dokładniej opisać i może dam kilka zdjęć. Dodałem opis by przestrzec można połamać plastik mój na szczęście się zamyka uważajcie jak będziecie się zabierać za ręczny. Pozdro:)Darek

 

Poszukałem i znalazłem zdjęcie na forum jak zdemontować tunel 2 śrubki z przodu tam gdzie podpinają komputer i dwie z tyłu po-bokach.

Edytowane przez daro76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Posiadam Renault Megane II 2005r. 1.6 16V. Dzisiaj postanowiłem dobrać się do naprawienia hamulca ręcznego ponieważ przycisk zwalniający nie odbijał. Wiadomo było że problem leży od strony sprężynki hmmmm ale jak się do tego dobrać. Po nie udanych próbach przeczytałem ten post. Dokładnie to należy zrobić tak:

-Ściągnąć osłonę hamulca ręcznego (jest na zatrzaskach)

-delikatnie podważając małym śrubokrętem oddzielić skórę od plastiku przesuwając od strony przycisku do fotela pasażera

-następnie ściągnąć białą pokrywkę i mamy wsio na wierzchu odkręcając dwie śrubki ściągamy cały mechanizm przycisku dźwigni

-składamy w odwrotnej kolejności

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak w temacie ... reczny między siedzeniami...zwykły mechaniczny...od pewnego czasu coraz gorzej jest go zwolnić... wydaje mi się że chyba wyrobiła się jakaś zapadka etc. Wie ktoś gdzie jest przyczyna i co będzie do wymiany... Przycisk na dzwigni moim zdaniem jest OK.

 

p.s. Wolę zapytać przed rozkręcaniem tunelu...bo pewnie bez tego się nie obedzie ^^

Pozdro

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!