Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

łożysko do wymiany


Rekomendowane odpowiedzi

grzechotka zastosowana po poluzowaniu tej nakrętki :P odkręciłem porządnym kluczem,innaczej ukręcił bym tą grzechotkę,a nie jest to firmowy sprzęt :-P

meganecoupe02, nie trzeba,ale ja z braku klinów pod koła zablokowałem po to by mi auto nie zjechało :P ,tak to jest jak ma się ciasny garaż i niema jak całego tyłu podniesć 8-) Tak czy siak na przysżły tydzień robię przód ,bo rozleciało się po 2 latach prawe łożysko ,SKF wytrzymał niecałe 30 tys. km .Teraz zainwestuję w SNR,zobaczymy ile wytrzyma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mała aktualizacja z niedzielnego poranka <ok>

Z racji tego ,że po kilku latkach SKF ,już tak hałasował,że mnie nerwica brała postanowiłem je wymienić :(

Poprzedni manual,był nieco biedny w fotki to napisałem kolejny w wersji prawie "full" bo pewnie coś by można dopisać :(

Zakup łożyska SNR Wymiary łożyska 37x72x37

oznaczenie Snr GB.12807

dsc09994rj.jpg

1.Odkręcić kluczem 30 nakrętkę z końcówki przegubu .

dsc09996b.jpgdsc09997a.jpg

dsc09998i.jpgdsc09999iq.jpg

2.Poluzować,i odkręcić śruby mocujace koło ,zdjąć koło .

3.Odkręcić nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy .

dsc00018mt.jpgdsc00013n.jpg

4 Kluczem 18 mm ,odkręćić 2 śruby mocujące jarzmo zacisku hamulcowego do zwrotnicy

dsc00015vk.jpg

5 .Wysunąć cały zacisk z tarczy hamulcowej ,i odłożyć na bok .

dsc00014mp.jpg

6.Odkręcić 2 torxy mocujące tarczę hamulcową ,do piasty i wyjąć tarczę

7.Odkręcić 2 nakrętki ,klucz 21 ,mocujące amortyzator do zwrotnicy i wybić obie śruby .

dsc00011ix.jpg

8. Odkręcić śrubę mocującą sworzeń wahacza do zwrotnicy , 2 śruby mocujące sworzeń do wahacza dsc00010rb.jpg

9.Po odpięciu wtyczki czujnika ABS, można wysunąć zwrotnicę z półosi i przystąpić do dalszych czynności

dsc00002az.jpg

10.Wyjętą zwrotnicę z piastą ,przygotować do demontażu 8-)

dsc00009rg.jpgdsc00006wx.jpg

widok na wprasowane łożysko,oraz piastę:

dsc00008my.jpg

11.Piastę wyciskamy na prasie ,w kierunku oznaczonym strzałką ,po zdjęciu pierścienia zabezpieczającego ,można wycisnąć stare łożysko

dsc00007v.jpg

12.Po wprasowaniu łożyska ,oraz piasty do zwrotnicy ,zamontować zwrotnicę do zawieszenia ,skręcić śrubami ,zamontować tarczę hamulcową i zacisk hamulcowy.Dokręcić nakrętkę z momentem podanym na samej górze strony 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwaga ad 1.

Jeżeli auto nam odjeżdża, a śruba nie chce się odkręcić, prosimy drugą osobę o mocne naciśnięcie hamulca.

Dobrze widzę, masz zakontrowaną śrubę od sworznia wahacza?

 

P.S. Andrzej, widzę, że pomocnik rośnie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, aby auto mi nie odjechało dałem kliny pod koła ,co do tej śruby ,orginalna się ukręciła,więc załatwiłem kilka wytrzymałych śrub od form wtryskowych <ok> a na zdjęciu dopasowywałem nakrętki,bo chwilowo samokontrującej nie miałem pod ręką .Oczywiście pomocnik rośnie jak na drożdzach :( 5-letni smyk a juz daje radę z moimi narzędziami :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem łożysko w clio i żeby odkręcić tą nakrętkę od półosi potrzebowałem dużego krzyżaka + 2,5 metrową dźwignię bo auto odjeżdżało mimo że na ręcznym było i na biegu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

11.Piastę wyciskamy na prasie ,w kierunku oznaczonym strzałką ,po zdjęciu pierścienia zabezpieczającego ,można wycisnąć stare łożysko

 

Witam, mam pytanie

Czy miałeś prasę ? czy może inny myk zastosowałeś ?

Przykładowo: nie masz prasy.... jakie szanse na zdjęcie łożyska z piasty i zwrotnicy bez prasy?

Młotek i tuleja dadzą radę czy lepiej wogóle nie zabierać się za to bez prasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młotkiem dasz radę zdjąć piastę ,ale się trochę namęczysz ,bo musi być spora siła by piasta zeszła,prasą trwa to kilka sekund ,u szwagra miałem prasę wahadłową więc się nie namęczyłem. Jak będziesz miał piastę wyjętą to podejrzewam ,że za flaszkę każdy Tobie to łożysko wymieni,bo nie będzie musiał montować zwrotnicy bo to już sam sobie zrobisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Andrzej27r nie miałeś żadnego problemu ze ściągnięciem wewnętrznej bieżni łożyska z piasty (to coś , co zostało na piaście ) ?? bo nic o tym nie wspominasz. Jak sobie z tym poradziłeś ?? W książce WKŁ piszą, że wystarczy zwykły ściągacz <piwko>, ale nie ma go jak założyć, bo bieżnia jest dociśnięta do kołnierza piasty .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie <piwko> ja próbowałem na różne sposoby : ściągacze, kliny itp., a skończyło się na kątówce i przecinaku :)))) przy okazji wymieniłem końcówki drążków, tarcze, klocki, wieniec abs, poduszki oraz łożyska amortyzatorów i gumy stabilizatora :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!