Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie w zakresie 1800-2100 obr/min


karol_w

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeglądałem forum ale nie mogę znaleźć podobnego przypadku.

W zakresie obrotów 1800-2100 słychać buczenie. Nie zależy ono od prędkości ani biegu, buczy również na postoju. Jest to bardzo słyszalne gdy jadąc odpuszczam gaz. Powyżej wspomnianych obrotów jest znów ok. Poza tym auto chodzi prawidłowo, beż żadnych błędów. Mechanik sprawdzał szczelność układu wydechowego i jest wszystko ok. Proszę o pomoc.

Co to wg Was może być????

 

Miałem już kilka przypadków, że Wasze opinie były bardzo trafne :D

 

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 100% nie powiem, ale wydaje mi się, że kończy się sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze. Działa ono taki sposób, że jak dodajesz gazu to "ciągnie" wirnik alternatora, ale jak obroty silnika spadają, np. po zdjęciu gazu, obroty silnika spadają, natomiast wirnik alternatora nadal kręci się dalej siłą bezwładności. I wtedy pojawia się ten dźwięk.

Zrób test w czasie jazdy będąc w zakresie obrotów buczenia, zdejmij gaz, jeżeli się nie mylę będzie buczało, jak dodasz gazu buczenie ustąpi. Posłuchaj też czy po wyłączeniu silnika nie słychać odgłosu pracującej turbiny. Z tym, że ty masz turbinę i dźwięki mogą się nałożyć. Ja miałem podobny objaw przy obrotach 3750 - 4000, Lekkie dodanie gazu nie buczy, lekkie ujęcie buczy. Szukałem do momentu aż mi się zadymiło spod maski, wtedy dopiero dowiedziałem się co to buczy :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Sprawa się wyjaśniła

Miałem pękniętą obudowę od filtra powietrza. Wymieniłem i buczenie znikło.

PS Osobom z Poznania polecam firmę Auto Szyk w Tarnowie Podgórnym. Profesjonaliści, obsługa na najwyższym poziomie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

kończy się sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze

Witam.

Wczoraj zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że najprawdopodobniej zaczyna psuć się sprzęgło jednokierunkowe w alternatorze ale nie był do końca przekonany czy to jest sprzęgło alternatora czy rolka napinającą paska alternatora. Czy w 1,9 dCi, 2004r. w alternatorze jest takie sprzęgło? a jeżeli tak to jakiej firmy polecacie, bo Ja wczoraj przeszukałem w internecie i nie znalazłem do 1,9 dCi tylko do 1,5 dCi. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Edytowane przez SlawkoW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym Renaulcie są takie same sprzęgła, silnik nie jest istotny. Z tego co widzę Twoje auto ma już ma już trochę przelatane, może warto przeglądnąć alternator i wymienić łożyska? Przy okazji wymienią rolkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!