Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II kombi diesel - 30 000zl na zakup


Rekomendowane odpowiedzi

A teraz troche techniczniej, czy silnik 1.9 to poprostu rozwiercone 1.5, zwykle zwiekszenie srednicy cylindrow?

Roznice w mocach np. miedzy 1.5 85KM a 105KM to dodanie intercoolera, zmienna geometria wirnika turbiny czy moze cos innego?

Dysponuje ktos wykresami momentu obrotowego poruszanych w temacie diesli 1.5 i 1.9?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysponuje ktos wykresami momentu obrotowego poruszanych w temacie diesli 1.5 i 1.9?

 

wejdz na prospekty na stronie renault polska, chocby http://renault.pl/samochody-nowe/samochody...gane-grandtour/ i masz wykresy - troche inicjatywy, a nie wszystko mamo dajcie ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[email protected], 1.9 jest starszą jednostką od 1.5, jest to zupełnie inna konstrukcja. 1.5 to tak (phI/phII):

65/68KM = silnik + turbo

82/85KM = silnik + turbo + IC

102/105KM = silnik + turbo (zmienne) + IC + zmiany np inne denka tłoków + 6biegów

IC w 1.5 i 1.9 jest identyczne, tak samo zamontowane, ale w odwrotną stronę są podłączone.

 

A jakbyś poszukał to już to sam nawet kilka razy pisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie do jazdy "kapeluszniczej" 1.5 DCi w zupełności wystarczy. Odpłaci się swojemu właścicielowi niższym zużyciem paliwa (niż 1.9 DCi). Problemw tym jak tu określić granice gdzie "kapelusznik" a gdzie "normal driver". Sam jestem zwolennikiem eko-jazdy (ale w zdorywm tego słowa znaczeniu a nie ślepym posługiwaniu się obrotomierzem) i powiem tak że to co oferuje mi 1.9 DCi w moim Scenicu jest dobre - po prostu normalne, naturalne (wcześniej Felicia benzyna 1.6@75KM) że takie powinno być. Teraz gdybym miał się przesiąść na 1.5 DCi to musiałbym sprawdzić na własnej skórze jak to jest z tym silnikiem. Na pewno nie chciałbym mieć pod pedałem uczucia niemocy, niepewności że nie jestem w stanie przyspieszyć (uciec, zdążyć). Odpowiednia moc daje komfort jedziesz na luzie, jak trzeba to przyspieszasz a nie przeliczasz czy przy aktualnym obciążeniu auta zastanawiasz się czy dasz rade. I za ten komfort się płaci choćby delikatnie większym wzrostem zużycia paliwa 1.9 od 1.5.

Najlepiej przejedź się 1.5 DCi - sam ocenisz czy jesteś bardziej "kapelusz" czy "normal driver".

 

PS.

Moją terminologię należy czytać z lekkim przymrużeniem oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przyznam szczerze. 82KM/185Nm, czyli przed filtem, jest ok, ale trochę mu brakuje. Teraz mając 100/220, jeżdże wiedząc "że mogę". Jeśli w trasie lubisz wyprzedzać, a nie zawsze jesteś siebie pewien, to jeśli 1.5 to tylko 102/200 lub 105/240, czyli te najwyższe wersje. Lub dobry chip na "średnim".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 to tylko 102/200

Ja bym powiedział, że tylko nie ta wersja, ze względu na zawory. 105'tka ma jednak sporo zmian na + i po prawdzie jest aktualnie łatwiejsza do dostania :D :D

 

kipi - jeździłeś kiedyś 105'tką? Bo wiesz... niemądre rzeczy piszesz, bardzo. Z drugiej strony, każdy sam sobie świadectwo wystawia, co ja się wtrącam w Twoją misję robienia z siebie... No robienia kogoś tam :D :D

Zapraszam do Borek jutro, powozisz się "furmanką", tylko weź kapelusz, bo ja nie mam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecado - dziękuje za zaproszenie ale nie skorzystam. Ja piszę o swoich odczuciach posiadając 1.9 DCi, który wcale demonem mocy nie jest. Na pewno 1.5 jest słabszy i to będzie czuć zwłaszcza jak zapakujesz go na full i jedziesz w trase. Przyjdzie wyprzedzić TIRa który jedzie 130 km/h i nie będzie tak zwinnie i lekko jak się jeździ na co dzień. Po mieście i okolicy silniczek super. Po raz kolejny podkreślam że to zależy od indywidualnych preferencji i stylu jazdy. Ja wole mieć niż nie mieć.

Pecado - daruj sobie insynuacje oraz przysrywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 1,5 bierzmy jeszcze pod uwagę ekonomiczność i niech nikt nie zalewa,

że 1,9 wcale tak dużo nie pali :D , zszedł ktoś nim do 4,0l+/100km na trasie?

Jadąc normalnie 90-110/20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem w ten weekend okazje przejechac sie dwoma megankami kombi. Jedna 1,5dci 101 KM, druga 1,9 dci 120 KM. Jak to w holenderskich salonach/komisach, dostaje sie zielone rejestracje, kluczyki/karty i auto. I mozna pojechac gdzie sie chce. Wybralem autostrade. Zanim dojedzie sie do autostrady przejezdza sie przez wiele rond, na ktorych ze wzgledu na duzy ruch trzeba sie zatrzymywac. Wiec auta udalo mi sie dobrze rozpracowac.

 

1,5 dci - 5 biegow - silnik ma charakterystyke jak benzyna 16V :-( Po wlaczeniu biegu, wcisnieciu gazu, czuc jakby dziure w mocy, dopiero kolo 3000 rpm silnik zaczyna ladnie ciagnac (bardzo mocno). Na kazdym biegu tak samo. Kolo 4500 rpm robi sie glosno i nie o to chodzi mi w silniku diesla a moc juz rzecz jasna ustepuje. Wlasnie ta roznica miedzy prawie zadnych przyspieszeniem (chyba Polonez 1,6 8V, ktorym czasami jezdze lepiej ciagnie na niszych obrotach niz te 1,5 dci silnik :D) a pozniejszy mocny ciag silnika na wyzszych obrotach mnie nie zadawala.

 

1,9 dci - 6 biegow - gorsze wyposazenie auta, ale silnik marzenie. Ciagnie od najnizszych obrotow jak rakieta. Ten efekt mocy i rownego ciagu od obrotow 1000-3000 rpm jest po prostu czyms za co kocham diesle :D Kierowalem pojazdami, ktore mialy po 380-460 KM i to jest ten efekt :D Meganka ta rozpedza sie pieknie i szybko duzo powyzej setki, przy 140 km/h wlaczona szostka - to obroty 2000 rpm i prawie cisza w aucie :D Tylko szum klimatyzacji. :D

 

Slowem - wyleczylem sie z 1,5 dci - teraz bede szukal tylko z silnikiem 1,9 dci, z 6. biegami bo to jest moje zalozenie na dlugie trasy po autostradach po ktorych duzo jezdze. A spalanie... no coz, lepiej placic wiecej ale miec przyjemnosc z jazdy :) Po drugie, te 1-2 litry wiecej to chyba bedzie nieduzo, jesli chodzi i silnik 1,5 dci, ktory aby podobne mocne z niego wyciagnac bedzie musial pracowac na wyzszych obrotach niz 1,9 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

veinte - jak masz taką możliwość to wsiąć proszę do 1.5 105 z sześciobiegową skrzynią i powtórz test - serio. To naprawdę jest inny silnik, choćby nie ma opisywanej przez Ciebie dziury turbo :D Ma tą samą pojemność, ale (technicznie) bardzo zmieniona konstrukcja.

Porównywanie starych 1.5 (sprzed liftu) do 1.9 jest nie fair, zwłaszcza gdy potem rzuca się ogólną uwagę "wyleczyłem się z 1.5". Zaprawdę powiadam Ci - niewiele się dowiedziałeś o 1.5 :D :D

Albo w sumie nie - wiesz już coś o 1.5. Mianowicie wiesz już dlaczego Renault wymienił je na nowszą konstrukcję, pozostając przy tej samej pojemności (co tylko czyni mętlik, bo to jedyny silnik z czterema wersjami, ale francuzi lubią robić zamieszanie :D )

Nie wiem skąd Ci wydłubali 101, ale nawet gdyby Ci pasował to bym odradzał ten model :D

 

/edzia

Uzupełniłem wypowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 dci - 5 biegow - silnik ma charakterystyke jak benzyna 16V :-( Po wlaczeniu biegu, wcisnieciu gazu, czuc jakby dziure w mocy, dopiero kolo 3000 rpm silnik zaczyna ladnie ciagnac (bardzo mocno)

Jesteś pewien, że to było dci? Przy tych obrotach diesel już nie ciągnie,

bo właśnie na 3tys kończy możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 dci - 5 biegow - silnik ma charakterystyke jak benzyna 16V :-( Po wlaczeniu biegu, wcisnieciu gazu, czuc jakby dziure w mocy, dopiero kolo 3000 rpm silnik zaczyna ladnie ciagnac (bardzo mocno)

Jesteś pewien, że to było dci? Przy tych obrotach diesel już nie ciągnie,

bo właśnie na 3tys kończy możliwości.

 

Nie pamietam czy to dokladnie bylo 3000 rpm ale bylo to duzo ponad 2000 co mnie zdziwilo bardzo.

 

Silnik ten:

Voertuigsoort personenauto

Merk renault

Handelsbenaming MEGANE; GR TOUR 1.5 DCI 74KW

Brandstof diesel

APK

Vervaldatum APK 21-03-2009

Registratie

Datum aanvang tenaamstelling 04-04-2009 (53 dagen)

BPM € 7151

 

Wiec to dci!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!