Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II kombi diesel - 30 000zl na zakup


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Mam do wydania na autko 30 000zl, postanowilem, ze bedzie to Renault Megane II w wersji kombi (bo jest najladniejsza:)), chialbym zeby to byl tez diesel. Jestem swiadomy niedogodnosci i ewentualnych kosztow z posiadania nowoczesnego diesla, ale zalety wg. mnie przewazaja. Rodza mi sie nastepujace pytania:

1) ktory silnki diesla 1.5 czy 1.9, ponoc te mniejsze sa bardziej niezawodne, tak slyszalem, ale obawiam sie ze odrobine za slabe do tak duzego kombi, zalezy mi na wmiare przyzwoitej dynamice, osobiscie rozpatruje wersje 1.5 - 105, 1.9 - 120, 130. Intersuja mnie tylko wersja ktora wspolpracuje ze skrzynia 6-biegowa.

2) wyczytalem ze w 2005 byl lifting, poznaje sie ponoc auta po nim po innym grilu, tylko po tym? Cos istotnego sie zmienilo jeszcze? Czy sa to wersje duzo lepsze od tych przed zmianami?

3) czy zeby miec pewnosc ze auto jest po liftingu trzeba szukac rocznika 2006?

4) na co zwrocic uwage podczas ogledzin samochodu, jakies slabe punkty, cos co pozniej moze dac dotkiliwie po kieszeni

5) jaka jest gradacja wersji wyposazeniwych od najubozszej do najbogatszej i po czym je poznac (bo oczywiscie napisac mozna wszystko;))

6) czy ma ktos doswiadczenia z holowania Meganka przyczepy kempingowej? Mam takie mgliste plany na przyszlosc...

Pozdrawiam

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie kupiłem megane II 1,9 moi mechanicy od renuwek , a jeżdżę nimi już od 6 lat (clio, laguna i teraz megane) mówią że jeśli chodzi o diesla to tylko 1,9.

 

Na co zwrócić uwage http://spreadsheets.google.com/pub?key=pH5...aeuIVoLo1bzrGUg skorzystaj z tej listy. mi się udało sprawdzić wszystko :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łojezu, jakby sprawdzać auto szczegółowo z tą listą, to myślę że nowego auta byśmy nie kupili z salonu. Szukając auta używanego trzeba wziąć pod uwagę że nie będzie idealne. Uwagę zwrócić można na to co jest tam napisane, ale nie mozna traktować jej jako kryterium przy kupnie.

End OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 102KM i 200Nm 2002rok, ale to starszy model i najmniejszy z możliwych, MII to nie moja działka dlatego za wiele nie napiszę, ale jak będę szukał to 90% 1,9 dCi 120KM.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na forum wiele ciekawy informacji: :D

1) 1.5 105KM ze skrzynią 6 tylko w ph2 i końcówce produkcji z 2005, ta wersja nie jest za słaba na Grandtour-a (ale jak masz zamiar holować to oczywiście lepiej mocniejszy 1.9)

2) ph2 od 2006, o różnicach jest na forum, oczywiście zmiany na lepsze

3) tak

4) sprawdzić koniecznie w ASO

5) z ph2 polecam do pobrania katalog ze strony www.renault.pl , opis ph1 znajdziesz na forum

6) nie mam

 

Poczytaj tematy o zakupach, silnikach, wyposażeniu - bardzo wiele istotnych informacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Ja mam 1.9 dci 130hp z 2005r i czuć, że się jedzie i na 1.5 bym nie zmienił.

2) tak na szybko wizualnie to:

-światła przód, tył

-grill

-licznik

 

i tam parę innych, których nie pamiętam ale wszystko jest na forum.. bardzo dobrze opisane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łojezu, jakby sprawdzać auto szczegółowo z tą listą, to myślę że nowego auta byśmy nie kupili z salonu. Szukając auta używanego trzeba wziąć pod uwagę że nie będzie idealne. Uwagę zwrócić można na to co jest tam napisane, ale nie mozna traktować jej jako kryterium przy kupnie.

End OT.

 

ja sprawdzałem szczegółowo z tą lista. Kilka sztuk odpadło już przy oględzinach karoserii i wnętrza. wiec nie sprawdzałem dalej nawet. oprócz tego pojechałem do ASO gdzie zrobili mi za 150 zł przegląd tzw przed sprzedażowy. Oczywiście jak już z listy wiedziałem że się nadaję do ASO.

Autko ma 120 koni to faza I 2003 rok . Narazie jestem zadowolony. Jutro jadę na wymianę rozżądu. To się okaże co mi moi mechanicy znajdą tam. ( mam nadzieję że niewiele)

 

Jeśli chodzi o moc i przyczepę to 1,5 kategorycznie odpada 0- bedziesz po prostu zawalidrogą. Zresztą chłopaki z Autoreno w Zabawie k/ Wieliczki mówią że 1,5 jest po prostu kiepski. wiec u mnie nawet nie wchodził w rachubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie widzę ze lobby 1,9 dci działa - ja proponowałbym silnik 1,5 dci 105 koni będzie się ładnie bujać i zawalidrogą na pewno nie będziesz. Poza tym wszystkim poprzednikom co podpierają się opiniami mechaników z renault życzę powodzenia - dla mnie to żadne autorytety. Na tym forum wielokrotnie pokazali swoją bezmyślność, głupotę itp. dlatego Panowie darujcie sobie slogany w tym stylu, poza tym silnik 1,5 dci 105 koni jest nowoczesną jednostką i na prawdę nie ustępuje niczym do 1,9 i te spalanie na mieście 5 litry a 1,9 nawet 8 z hakiem.

Oczywiście 1,5 ma swoje minusy i plusy tak jaki i 1,9 wybór jak zawsze pozostaje dla ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do sprzedania 1.5 dci 85KM rocznik 2008, czarna perła, Alize, przebieg jakieś około 20 tys km, dostajesz 2 lata gwarancji ale niestety lekko wykracza poza podaną przez Ciebie kwotę - kosztuje 46.000 PLN (mogę skredytować nawet na 10 lat).

 

Jak jesteś zainteresowany 609-100-308

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie widzę ze lobby 1,9 dci działa
-

Na pewno nie jestem takim lobbystą. Choć każda pliszka etc. Ja szukałem 1,9 Dci z 2 powodów po pierwsze opinia mechaników do których mam zaufanie ( serwis nie jest autoryzowany - po prostu panowie zajmuj.a się od lat tylko "renufkami" i nigdy się na nich nie zawiodłem. Polecono mi ich zresztą przez PIKUR-a.

Po drugie wyższość 120 koni nad 80 jest prosta a wynika z równania matematycznego i z praw fizyki a mianowicie ze stosunku mocy do masy pojazdu. jeśli dochodzi nam do tego kemping to rachunek zdecydowanie wychodzi na korzyść 1,9.

Jeśli chodzi o spalania w tych dwóch silnikach to oczywiście przy delikatnej jeździe wychodzi na korzyść 1,5. Powtarzam delikatnej, nieobciążonym autem. Jeśli dodamy pasażerów lub przyczepę to jednak mniej pali 1,9 dlatego że nie trzeba jej kręcić na wyższe obroty celem osiągnięcia maksymalnej mocy silnika, ponieważ już przy niższych świetnie radzi sobie z masą i bezwładnością ciągnionego ciężaru.

Poza tym wszystkim poprzednikom co podpierają się opiniami mechaników z renault życzę powodzenia - dla mnie to żadne autorytety. Na tym forum wielokrotnie pokazali swoją bezmyślność, głupotę itp. dlatego Panowie darujcie sobie slogany w tym stylu

To nie slogan . ASO omijam szerokim łukiem . A opinia mechaników pochodzi z serwisu nieautoryzowanego gdzie pracują pasjonaci marki :D) Dla mnie autorytety. I na pewno nie są bezmyślni albo głupi. Jak waszmość nie znasz to się waszmość w tym temacie nie wypowiadaj i daruj sobie stereotypy w tym stylu .

Oczywiście 1,5 ma swoje minusy i plusy tak jaki i 1,9 wybór jak zawsze pozostaje dla ciebie

Z tym jednym zgadzam się w całej rozciągłości.

Pozdrawiam serdecznie. Nie lobbując.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie wyższość 120 koni nad 80 jest prosta

Jedno "ale" - ale była mowa o wersji 105KM, nie 80.

Dlaczego do jasnej ciasnej, ilekroć ktoś chce wykazać wyższość (xx) nad 1.5 zawsze sięga po jego najsłabszą wersję, nie najmocniejszą? :roll:

Różnice w spalaniu pomiędzy 1.5 105 a 1.9 są nadal na korzyść tej pierwszej. Kwestia tego ile kolega sebak zamierza toczyć się z mocno obciążonym autkiem, tak by korzyści z 1.9 były zauważalne i opłacalne. Tudzież - czy lubi szybkie stary spod świateł (1.5 też się da, ale kosztem morza paliwa :D ).

To samo dotyczy się ciągania przyczepki. Trzeba rozważyć, czy korzyści (bezwzględne!!) płynące z mocniejszego silnika są opłacalne przy sporadycznym ciąganiu odwłoka w odniesieniu do codziennej "normalnej" eksploatacji.

Z drugiej strony - 1-1.5 litra/100km przy jeździe po mieście - to nie jest jakaś dramatyczna różnica, a zapas mocy lepiej mieć niż za nim tęsknić :D

Dlatego wg mnie 1.9 byłby optymalnym wyborem, nawet kosztem troszkę większego spalania przy normalnej eksploatacji.

To pisałem ja, lobby 1.5 105 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy delikatnej jeździe wychodzi na korzyść 1,5. Powtarzam delikatnej, nieobciążonym autem. Jeśli dodamy pasażerów lub przyczepę to jednak mniej pali 1,9 dlatego że nie trzeba jej kręcić na wyższe obroty celem osiągnięcia maksymalnej mocy silnika

Kolego, żeby się wypowiadać w takich kwestiach trzeba trochę pojeździć danym modelem, a nie pisać domysły. 1.5 przy dynamicznej jeździe również pali mało i różnica jest spora do 1.9. Przeanalizuj sobie wykresy obu silnków i dopiero zastanów się nad tym co napisałeś. To nie benzyna, nie kręcimy do max. mocy tylko max. momentu - tak jeździ się efektywniej :!: Na dodatek wersja 1.9 120KM ma niewiele większy moment od 1.5 105KM, ale więcej waży - a jak napisłeś waga ma znaczenie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 30 00 zl to raczej ostateczna granica, pewnie wiecej bym i uzberal ale nie chce miec tak drogiego auta.

Z ta przyczepa to tylko sporadyczne wyjazdy, glwonie miasto i jazda do pracy ale wychodze z zalozenia ze lepiej miec wiecej niz mniej:) Przy mocach 1.5 - 105 i 1.9 - 120 zaczynam sie zastanawiac ktory silnik bedzie przysparzal mniej problemow, nie chodzi mi o zaawansowanie technologiczne a chyba potocznie pojeta bezawaryjnisc. I tu uwagi zaufanych mechanikow sa wg mnie wazne.

Skrzynia 6-biegowa to jest to co jest niezbedne, postanowilem sobie ze moje kolejne auto bedzie ja mialo, wiem jak to nieraz jest pozyteczne. Drugi niezbedny element wyposazenia to automatyczna klimatyzacja. Tyle ze w takiej konfiguracji PhII 2006 raczej sie nie miesci w mojej cenie:( Zostaje rocznik 2005.

Czy PhI jest duzo gorsze od PhII? Spinac sie i szukac koniecznie PhII (znajda sie zapewne podejrzane okazje) czy lepiej kupic spokojnie PhI 2005?

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!