Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II kombi diesel - 30 000zl na zakup


Rekomendowane odpowiedzi

orównywanie starych 1.5 (sprzed liftu) do 1.9 jest nie fair

 

A i poproszę 1,5 to lifcie to i 1,9 dci po lifcie, czyli 1,5 dci 105 KM vs 1,9 dci 130 KM :D)

 

Miałem ten sam dylemat bez mala rok temu, po przejazdzkach obydwoma modelami okazałem się jednak malo ekologiczny, wybralem 1,9 :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam dylemat bez mala rok temu, po przejazdzkach obydwoma modelami okazałem się jednak malo ekologiczny, wybralem 1,9 :D)

Każdy ma swoje priorytety czy upodobania, a różnorodność jest po to, żebyśmy mieli z czego wybierać. :D

Po prostu uważam, że notoryczne ocenianie całej gamy 1.5 na podstawie (zazwyczaj) krótkiej przejażdżki (o ile w ogóle) jedną z wersji też jest wg mnie nierzetelne i nie w porządku, zwłaszcza wobec czytelników, którzy dopiero szukają. Nie wspomnę o równie częstym odwoływaniu się tylko do danych katalogowych, ale to osobny temat.

Jasne! 1.5 NIGDY nie dorówna 1.9 w ogólnie pojętym "zapasie mocy"! Czy to w starszej czy nowszej wersji. No trudno żeby było inaczej :D Choć wg mnie względem wersji v. 120KM różnice nie są znaczące - niewielkie różnice KM/Nm w rzeczywistości dodatkowo pomniejszone zwiększoną masą własną jednostki. Dopiero 130 deklasuje każde 1.5 :D we wszystkich kategoriach poza ekonomią :D

Uparcie twierdzę, że na drodze najwyższa 1.5 radzi sobie bardzo dobrze, a na pewno nie zachowuje się tak, jak Kolega veinte opisał. Niestety trzeba dokładnie wiedzieć czym się jedzie, bo niestety dla szukających - 4kW/KM różnicy to dużo więcej niż niewielka liczba.

Zabawnie się zrobi za rok, gdy 1.9 zostanie zastąpione 1.6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to teraz w takim razie jak tylko bede mial mozliwosc przejade sie takim czyms:

http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=vzxf4lbqbgce

105 KM i 6 biegow. A poniewaz szukam auta glownie na jazdy po autostradach i to w wiekszosci niemieckich, wiec szukam mocnego i szybkiego auta. Jak chce sobie kupic wymarzone (no moze nastepne takie bedzie) auto, to chce aby podczas wyprzedzania, przy predkosciach 150-170 km/h rownie dobrze przyspieszalo jak przy predkosciach 100-110 km/h.

Wiem pownienem sobie kupic 2,0 dci 150 KM ale mnie nie stac na nie teraz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

veinte - no teraz mówisz ludzkim głosem :D

Jak chcesz brykać po autobanach to olej 1.5. Przy dużych prędkościach zysk na paliwie znikomy, a frajdy jednak mniej. Dla 1.5 170km/h to jest duuużo, dociąga bez większych problemów (i w tym momencie przestaje dociągać :D ), ale komfort podróży jest niski - duży hałas w kabinie.

Wg mnie przy 130+ wyprzedzanie jest jeszcze w miarę bezpieczne i sprawne, ale byłbym idiotą gdybym twierdził, że 1.9 nie będzie miała w tym zakresie prędkości lepszej dynamiki.

Bierz 1.9, jeśli będziesz miał możliwość to 130KM.

P.S.

Gdybyś mimo to miał czas sprawdzić tą 105'tkę i porównać swoje wrażenia z jazdy oboma 1.5 to byłbym zobowiązany, jestem ciekawy Twojej opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos ciezko idzie mi to poszukiwanie tego jedynego, najlepszego modelu... Takie dwa wydaja mi sie calkiem, calkiem, poprosze o kilka zdan Waszych ocen:

1) http://otomoto.pl/renault-megane-1-9-hdi-1...w-C8510563.html

2) http://otomoto.pl/renault-megane-1-9-dci-1...k-C8757352.html

Cene pewnie da sie ustalic na ustalonym na wstepie poziomie do 30 000zl.

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HDI :D))

 

Jak na moj gust za 30 tys. nie kupi się dobrej megi II faza 2 z silnikiem 1,9 dci. Rocznik 2005 faza 1 - to tak, ewentualnie z 2006 1,5 dci w slabszych wersjach. Kupujac swoje auto (z tego 2 megi z 1,9 dci) tez sie na poczatku ludzilem, ze jest inaczej - po pol roku ogladania takich okazji cenowych, podobnych ogloszen - dalem sobie z nimi spokoj i z ich rzekomymi bezwypadkowosciami i niskimi przebiegami. Osobiscie wolalbym nawet starsze rocznikowo auto, z realnym przebiegiem - niż auto, ktore atrakcyjne jest tylko na etapie ogloszenia. Oczywiscie jak wspomnialem na poczatku - obym sie mylił ...

 

PS. ad ogloszenie 1 - czy ktos z forumowiczow ma wersje expression (wnetrze) z klamkami satynowymi one sa tylko w wersji dynamique i privilege, w expression klamki sa w kolorze nadwozia (patrz ogloszenie nr 2) . Oczywiscie wlasciciel mogl je sobiewe wlasnym zakresie zamienic - na lepsze. Nie przeczę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w expression klamki sa w kolorze nadwozia (patrz ogloszenie nr 2)
Kiepski przykład, bo całe auto jest srebrne :D Niemniej i u mnie w Exp, klamki są lakierowane na kolor nadwozia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez coraz czesciej dochodze do wniosku ze 30 tys to deczko malawo na Ph.II z dobrym dieslem. Taki dylemat sie rodzi, czy Ph.I z 2005 w miare bogatej wersji czy lepiej "golasa" ale juz po kuracji odmaldzajacej zwanej Ph.II.

Przyznam ze te drobne zmiany stylistyczne po liftungu (np. tylne lampy) sprawiaja ze autko wyglada duuuuzo lepiej.

Po dyskusji 1.5 vs. 1.9 dochodze do wnisku ze 1.5 105KM jest rozsadna i wystarczajaca jednostka, jazd autostradowych az tyle nie bedzie, nadyzka mocy zawsze sie przydaje ale jest duzo wiecej waznych rzeczy od niej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rynku niemieckim wystepuja obecnie wylacznie Avantage i Exception. Prawde mowiac dziwi mnie to. Nieraz byly roznice w wyposazeniu miedzy krajami, no moze w Brazylii Santana na Passata <ok>) - ale nazwa inna w renault ?? Wejdz sobie na strone renault deutschland - w konfiguracji mozesz pobawic sie wyposazeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, przejrzalem stronke niemiecka.

Pytank jeszcze w sprawie silnika, mianowicie 1.9 110KM. Nie wystepuje w biezacej ofercie Renault, mam nadzieje nie dlatego ze byl kiepski. Ktos z kolegow jezdzi/jezdzi takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!