Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

krzysztof7722, mozesz sprobowac wyciagac po kolei bezpieczniki i w ich miejsce wlaczac amperomierz. Myśle ze tak najszybciej sie uda sprawdzisz co pobiera prąd. Moze to glupia lampka w schowku albo bagażniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 4 latka , żeby nie mieć z nim problemów a jak na razie to wydatki i rosnące rozczarowanie
dobra , miałem i u siebie (1,6 16V) podobnie, ale zdarzyło mi się to dwa razy, pierwszym razem powrót z trasy (niby bez związku na klimie i halogenach) drugiego dnia ani drgnął, po raz drugi po chyba 1,5 m-ce ni z tego ni z owego ani drgnął. Zagotowałem z deka bo AQ ori Renault, żelowy, 3 letni. Za miernik i cały tydzień co rano pomiar AQ. Najniżej miał 10,5V ale jeszcze drgnął. Potem badanie bez klem (rozłączone na noc) aby wyeliminować feler AQ i okazało się, że AQ trzyma aż miło. Dalej zatem do kłębka po nitce: zostały dwie możliwości nie doładowuje cały czas lub coś zżera prąd. Ładował 14,4-14,5 zatem altek OK pozostaje kwestia regulatora napięcia (na niskich obrotach przy obciążeniu halogeny, ogrzewanie szyby przymruża światła) lub reglera (to sobie zostawiłem na deser). Jeżeli nie doładowuj może być kilka przyczyn, zacząłem od najprostszej czyli wszystkie masy i wysokie zasilania do czyszczenia klem. Od AQ przez skrzynkę pod maską przez altek do rozrusznika. Dodatkowo na noc staram się zostawiać wentylator nawiewu wew. na "0". Od tej pory (jakieś 1,5 roku) jak ręką odjął, zatem regulatora napięcia nie ruszam. Krzysiek przejedź wszystkie klemy (najgorzej rozrusznik bo od tyłu silnika) papierkiem ściernym, oraz trzymaj nawiew na noc na "0". Potem napisz czy się poprawiło.

Druga rzecz: sprawdź czy zostawia Ci napięcie na szybie kierowcy po wyłączeniu zapłonu (nie występuje to zawsze ale losowo). Normalnie po kilkunastu minutach efekt ustaje i elektryka jest bez prądu. Istnieje możliwość , że w przypadku pozostawienia nawiewu na 1 (nie słuchać) jakiś ślepy obwód podtrzymuje przekaźnik elektryki szyb i na odwrót elektryka szyb podtrzymuje napięcie na wentylatorze a ten se pracuje cały czas.

 

Tak , istnieją pewne "ślepe" obwody. Nie pamiętam jaka jest sekwencja np.w Golfie ale kolesie doszli do tego , że bez kluczyka w stacyjce chyba hamulec, światła da uruchomić się nawiew wentylatora. Po puszczeniu hamulca i świateł wentylator można włączać i wyłączać. Bez tej sekwencji wciskania, lub kluczyka w stacyjce wentylator oczywiście milczy. Mowa o Golfie.

 

Oczywiście wszystko powyższe po wykluczeniu prostych usterek w stylu zwarcie. Generalnie dobry elektryk jest w stanie dojść co pobiera prąd w nocy (jeżeli akurat zaistnieje w chwili kiedy podjedziesz do elektryka, bo może nie występować i raczej u Ciebie nie występuje w powtarzalnych i łatwych do złapania okresach). Spróbuj jeszcze po czyszczeniu klem zdjąć klemy z AQ robiąc tzw miękki reset kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy zostawia Ci napięcie na szybie kierowcy po wyłączeniu zapłonu

To jest tak fabrycznie, możesz mieć kluczyk wyjęty ze stacyjki, a szybą w drzwiach kierowcy bawisz się do bólu. Warunek- nie możesz najpierw otworzyć tych drzwi. Jak otworzysz to już po zabawie, jest tak samo bez napięcia jak szyba po prawej stronie.

Wracając do głównego problemu, dałbym sprawdzić dokładnie alternator, czy czasami nie jest stale zasilany, wzbudzony. Takie uzwojenie potrafi naprawdę szybko rozładować aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chyba sprobował tak jak prawi vivaldi. Predkosc wentylatora 0, klime też wyłącz ręcznie. Jesli masz cokolwiek podlaczone do zapalniczki - odłącz. Światła też manualnie wyłącz. Posprawdzaj czy prawidłowo działają czujniki oświetlenia schowka pasażera oraz bagażnika (ew. wyciągnij zarówki). Co z radiem samochodowym ? Odłącza się - też trzeba sprawdzić i ręcznie wyłączać.

Jak tego będziesz pewien dopiero warto grzebać dalej bo wszelkie inne czynności których sam nie zrobisz to musisz już płacić i niekoniecznie to musi być to co podejrzewamy. Może być błachostka.

Amperomierzem też przy wyłączonym silniku pomierzyłbym prąd spoczynkowy jaki jest.

 

 

W normalnych warunkach auto odłącza te wszyskie obwody, ale skoro masz taki problem to zacznij od najprostrzego czyli od ręcznego ich wyłączania. Możliwe że faktycznie jakiś przekaźnik się przywiesza, ew. ktoś manipulując przy instalacji coś popieprzył i przez to automatyka samochodu nie jest w stanie odłączyć wszysktich obwodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem od mechanika , w związku z kontrolką servis , czujnik położenia wału- jak zrobią z 500 zł pęknie.Magik od renaultów z Legnicy kazał podstawić scenica we wtorek , to go zbada i mi powie (nie: co jest , tylko ) ile to będzie kosztowało.Spróbuję do tego czesu pobawić się amperomierzem.

Mam astrę 12 lat , 230 000 przebiegu , gaz - pod maską silnika ma pajęczyny.

Czy u kogoś scenic chodzi bezproblemowo , to mnie ciekawi.Jakiś gość u mechanika powiedział : co się pan dziwi , przecież to renault?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się pan dziwi , przecież to renault?

trzeba było go zapytać czy kiedyś jeździł renault...

w wypowiedziach jednoznacznie widać, że to nie wina samochodu, że nie działa tylko mechaników, którzy nie mogą zdiagnozować prawdopodobnie błahej usterki.

, czujnik położenia wału- jak zrobią z 500 zł pęknie

ale że padł? może wystarczy, jak zawsze, przeczyścić we własnym zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysztof7722, u mnie jest dobrze (odpukać 3x w nieheblowane). Goście się nie znają i głupoty gadają. Może masz zwarcie w tych kretyńskich lampkach na suficie, oświetleniu rejestracji, oświetleniu bagażnika, oświetlenie progu, wszelakich schowków. Tam bym poszukał, one nie są w ogóle zabezpieczone przed korozją. Ten czujnik to ok. 100zł i samemu wymienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem od mechanika , w związku z kontrolką servis , czujnik położenia wału- jak zrobią z 500 zł pęknie.
weź ty zmień tego mechanika. Dwie śrubki na klucz 10, szmatka, delikatny rozpuszczalnik lub nawet WD40. Nie dłużej jak 10 minut roboty. Czujnik jest umieszczony niedaleko od zielonej zaślepki na skrzyni , od góry, na łączeniu skrzyni z silnikiem. Koszt 0zł czyszczenia, nowy około stówki. Co do awaryjności cóż, znajomy elektryk mówi , że różne rzeczy się zdarzają w Renówkach ale w Scenicach bardzo rzadko. Narzekania na Renault biorą się dokładnie z wiedzy i prodgramów diagnostycznych nie tak szeroko dostępnych jak do grupy VW. Jeżeli znajdziesz specjalistę w Renaultach zmienisz zdanie. Osobiście kupiłem auto 7letnie, teraz ma 10 i po za czyszczeniem klem i pajączka wycieraczek (za dużo smaru fabrycznie - klasyczny przypadek przedobrzenia) poza tym zupełnie bezproblemowo przez 3 lata i 40 000km. Ooooo i jeszcze wzmocnienie belki wymieniłem (cienki fabrycznie materiał i podatny na korozje) swoim sposobem za 15zł. Co do benzyny i tego auta zdecydowanie więcej w nim zalet niż problemów. W dieslach dochodzą jeszcze typowe bolączki ale to wszystkich marek : wtryski, koła dwumasowe, przepływomierze, EGRy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy też masz schowki w podłodze i podświetlane ?

Kiedyś żona nie zamknęła dodrze schowka w podłodze i rano ledwo centralny się otworzył

 

To dziwne bowiem po zamknięciu auta kartą wszelkie lampeczki podświetlenia wnętrza się wyłączają. Jak robiłem z rezystorem dmuchawy i przez tydzień jeździłem bez połowy kokpitu to lampka podświetlenia schowka pasażera się świeciła - lecz po zamknięciu pilotem drzwi gasła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie lampki (2*5W) podświetlenia schowka (między siedzeniami) nie wyłączały się po zamknięciu kartą , ale wyjąłem żarówki.

 

[ Dodano: 2009-06-02, 14:13 ]

Na zakończenie historii napiszę ,że :

czujnik + wariator + robocizna = 1000 zł

Zwarcie znaleźli , złodziej jest gdzieś w desce rozdzielczej - szacowany koszt naprawy od 500 do 1000 zł.

Na naradzie rodzinnej postanowiono , że jeszcze jedna kosztowna naprawa w tym roku (nie z winy użytkownika) i scenicowi robię "pa , pa"

Dziękuje wszystkim za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

krzysztof7722, zdajesz sobie sprawę, że prawdopodobnie sam mógłbyś usunąć powody swoich problemów? Nie dziw się, że wydajesz majątek na naprawy jak oddajesz samochód w ręce partaczy i amatorów.

Niestety ale albo tracisz kasę na "mechaników" co się znają na Żukach, albo poświęcasz trochę czasu i robisz sam. Zdecydowanie polecam to drugie wyjście ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sergiu-niekażdy ma talent , wiedzę i chęci do dłubania w aucie.Współczesne modele nafaszerowane sa elektryką i elektroniką i diagnozowanie uszkodzeń nie jest proste.Niemniej często sa to proste uszkodzenia typu:skorodowane złacze,przetarty przewód lub niekontakt.Mam sporą wiedzę i praktykę a sam poległem w Scenicu 1faza 2-ga gdy żle podpiąłem radio i świecił mi się wyświetlacz na stałe.Rozładowywało akumulator w 2 dni.W dieslu nawet niewielkie rozładowanie to kaplica.Jeżeli chodzi o diagnostykę to zawsze zaczynam od dobrej masy bo to podstawa i sprawdzam ładowanie oraz stan akumulatora.nawet nieduże spadki napięcia potrafią "ogłupić" układy elektroniczne i problem pewny.Z drugiej strony zaraz po zakupie wymieniam żarówki o tu producenci stworzyli nam istny horror.Bardziej idiotycznych rozwiazań w życiu nie widziałem!!staram się swych kolegów i znajomych uczulić na ten poważny problem.w przypadku Krzysztofa sprawa była oczywista dla wielu z nas ale dla tzw"fachowców" jak widać nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!