Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczy.

Może ktoś miał podobny problem jak ja - mianowicie.

Pod obciążeniem (obecnie wystarczy juz jedna osoba z tyłu) słuchać głuche dudnienie przy przejechaniu nierówności.Podobny efekt mam podczas zapalania silnika gdy samochód "zatrzęsię się" w momencie odpalania. Przy większym obciążeniu (dwie osoby) podczas ruszania słychać z tyłu stuki ale o większej częstotliwości (takie jakby szarpanie).

Wymieniłem amortyzatory, a wczoraj silentbloki w tylnej belce i niestety dalej to samo.

Co to może być. Niestety mechanicy to by od razu wymieniali jak zwykle wszystko po kolei, a najlepiej jak się im powie co należy wymienić.

Jak ktoś z szanownych forumowiczów miał podobny problem to proszę o podpowiedź.

Strasznie jest to denerwujące, i nie da się jechać w cztery osoby, bom wrażenie że zaraz się coś urwie

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholerka, to mnie kolego zaskoczyłeś. Muszę to jakoś sprawdzić. Ale raczej to jest coś od zawieszenia. Wieszaki tylnego tłumika... tłumik tłukł by się chyba bez względu na obciążenie tylnego zawieszenia. W moim przypadku jak jadę sam, lub z osobą z boku nic się nie dzieje, problem występuje dopiero po obciążeniu tyłu.

Pozdrawiam i dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w warsztacie, w którym wymieniałem silentbloki. Sprawdzili mocowanie amortyzatorow, tłumika, mechanik przejechał się ze mną po dziurach i ... nie wiedzą. Rzeczywiście coś dudni na dołach, ale nie mieli takiego przypadku. Padło stwierdzenie, że może to być wina amortyzatorów, bo są gazowe, a nie olejowe.

Ale... dzięki kolego P_r_z_e_m_o - podsunąłeś mi podpowiedź.

Oczywiście złapałem za rurę, i próbowałem nią - z trudem zresztą targać -, ale odgłos nie był głuchy, tylko metaliczny. Posadziłem więc rodzinkę na tylnych siedzeniach i dawaj po dołach, każąc nasłuchiwać pd strony bagażnika skąd to dudnienie. Znów nic, dudni pod spodem i już.

Posadziłem więc żonę za kółkiem, dzieci + pies z tyłu, ja na zewnątrz i dawaj kręcić kółka po leśnej polanie. Nasłu[ciach]ę i co słyszę... odgłos stuków słyszalny na zewnątrz jest bardziej metaliczny niż głuchy, odwrotnie niż wewnątrz.

Problem jest więc gdzieś w mocowaniu tłumika i całej rury. Sądzę, że bardziej w okolicach mocowania pierwszego tłumika. Niestety nie dysponuję kanałem, więc nie mogłem tego dokładnie sprawdzić, ale po Niedzieli sprawdzę. Okazalo sie po raz kolejny (w moim przypadku), że usterkę należy zlokalizować i powiedzieć mechanikowi co ma wymienić. Mam teraz zregenerowaną niepotrzebnie belkę i parę stów mniej w kieszeni.

Jeszcze raz dzięki za podpowiedź dla kolegi P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kilka dni temu wymieniłem wszystkie trzy gumowe wieszaki tylnego tłumika. Rzeczywiście jeden z nich był juz naderwany z jednej strony ( koszt to całe 9 PLN-ów). Zadowolony sądziłem, że po kłopocie, i co znów nic ... wczoraj jechalem z większym obciążeniem tylnym ( 3 osoby) i cholera dalej się coś tłucze. Dzisiaj wczołgałem sie pod samochód i sprawdzam co to za cholerstwo może być ( wiedziałem napewno, że to coś od wydechu). Szarpię tą rurą i rzeczywiście coś stuka, tylko co?... Okazało się, że jeden z metalowych "wąsów" na który zakłada sie ten gumowy uchwyt uderza o blaszany profil podwozia. Próbowałem jakoś ugiąć to cholerstwo, ale się nie udało, skrócić też nie ma jak. W końcu za pomocą młotka i pobijaka ugiąłem ten profil. Dodatkowo tuż nad tłumikiem jest kawałek prostokątnej gumy, która zapewne służy jako "tłumik" uderzeń. Dokleilem do tego dodatkowy kawałek surowej, miękkiej gumy. Ponadto rura za tłumikiem przechodzi pomiędzy belką a podwoziem. Nakleilem tam (na belkę) eksperymentalnie pasek tej samej gumy. Teraz tylko obsadzić auto kompletem pasażerów i sprawdzić. Mam nadzieję, że to pomoże.

To tak dla kogoś, kto miałby podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam nadzieję, że to pomoże.

To tak dla kogoś, kto miałby podobny problem.

Daj koniecznie znać co pomogło !!!!

Mam podobnego wneriwiacza - tyle że u mnie coś gruchota nawet jak jadę sam i pod obciążeniem również. Choć , choć może faktycznie jest to bardziej słyszalne.

Też zjeździłem mechaniorow: belka zregenerowana + 2 razy amory z tyłu. Rura wyszarpana, itp. itd.I nikt nie wie co się dzieje !!!!

Koniecznie daj znać - a nawet wyślij mi na PW. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!