Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gasnie Czasami na Wonlnych Obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Mam bardzo podobny problem do autora pierwszego postu.

Jakies pare miesiecy temu auto zaczelo gasnac.

Gasnie w zasadzie tylko na cieplym silniku, przy zejsciu z wysokich obrotow.

Sytuacja zazwyczaj wyglada tak, ze po wrzuceniu na luz, obroty spadaja z 4 tysiecy do 1go i dalej, az do zera. Wskazowka nawet na moment nie zwalnia w okolicach 800, po prostu plynnym ruchem spada az do zera.

Odpalenie po takim zgasnieciu nie jest problemem, ale momentalnie dzieje sie to samo. O ile mam przed soba kawalek prostej drogi, to nie ma problemu - na biegu i z gazem nie gasnie, ale w korku jest masakra - co chwile trzeba wrzucic na luz i wtedy gasnie. Problem pojawia sie i znika sam, czasem tydzien jest spokoj, czasem 2 dni z rzedu ciagle gasnie.

W pamieci samochodu nie ma zadnych sladow po tym gasnieciu, nic.

Serwis wyczyscil przepustnice, przez dwa tygodnie byl spokoj, myslalem juz, ze to to.

Ale znow zaczal gasnac. Wymienili oring na czujniku walka rozrzadu - znowu 2 tyg spokoju a potem gasniecie.

W miedzyczasie padla cewka, wiec wymienilem caly komplet na BERU.

Swiece nie byly wymieniane, ale auto ma dopiero 45kkm...

Kolejna sugestia serwisu - moze "lekko" przestawil sie rozrząd. Ale to juz sa duze koszty, nawet za samo sprawdzenie (500), nie mowiac juz o ewentualnej naprawie.

Wolalbym najpierw sie upewnic, czy cos innego nie jest przyczyna, zanim wyloze 500 zl na diagnostyke. Moze macie jakies pomysly, co jeszcze moze byc przyczyna?

 

Aha - serwis mial taką ideę, ze moze to gasniecie zalezy od pogody - np w zwykly dzien komputer jeszcze panuje nad autem, a w deszczowy juz nie (albo w taki dzien, kiedy jest niskie cisnienie, albo wysokie, albo ... )

Wczesniej nie zwrocilem na to uwagi, ale dzisiaj zaczal ponownie gasnac, no i dzis padalo... Nie wiem, moze przypadek, a moze wskazówka?

 

jeszcze jedno - auto po odpaleniu nie wydaje zadnych dziwnych odglosow, wiec to chyba nie jest sprawka kola faz rozrzadu. Za to zaobserwowalem dzisiaj inne zjawisko - po jakims czasie przestal gasnac, ale wskazowka opadala z 3krpm do jakichs 500rpm, zeby potem podskoczyc do przepisowych 800. Za kazdym razem. Kiedy byl "zdrowy" opadal do 800 i tam sie zatrzymywal. Dodatkowo, dzisiaj, kiedy udalo mu sie po raz pierwszy nie zgasnac, dlugo "lapal" punkt wolnych obrotow, bladzil sobie dosc dlugo miedzy 500 a 600, 500 a 700, 700 a 600...

Co to moze byc? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za kolejne rady! Choc myslalem ze juz rozwiazalem problem gdyz gdy nie chciala odpalic nie bylo iskry wiec wzialem sie za modul rozebralem go i okazalosie ze miedzy wzmocnieniem sa straszne zasniedziale styki te bolce i blaszki objawy gasniecia zniknely zrobilem okolo 300km w 5 dni i znow tylko inne objawy zgasla odpalala i odrazu gasla tak jakby immobilajzer lub alarm odcinal juz sam nie wiem co to moze byc jesli ktos moze pomoc jakas rada bede wdzieczny POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za kolejny rady napewno wszystkiego sproboje co do silnika to jest to 1,4 jednopunktowy na wtrysku Boscha 8 zaworowy!!! Co do tego kiedy sie to dzieje to naprwde ciezko stwierdzic dzieje sie najczescie na juz rozgrzanym silniku nie zdazylo mi sie to jeszcze na zimnym innych szczegolnych okolicznosci nie ma POZDRAWIAM

 

Identyczne objawy były u mnie - tylko na rozgrzanym silniku .Wymiana czujnika temperatury wody pomogła. Oczywiście czujnik ten połączony z komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Chciałbym podłączyć sie do tematu.

Mam podobny problem. Mianowicie rozgrzany silnik od czasu do czasu bez konkretnej przyczyny potrafił nagle zgasnąć i nie pomagało dodawanie gazu. Np wkręcałem silnik na 2500 obr i po puszczeniu gazu od razu spadał do 0. Po ponownym odpaleniu wszystko było w porządku. Zdarzało się to niezmiernie rzadko, najczęściej po tym gdy poprzednie wyłączenie silnika spowodowane było zbyt szybkim puszczeniem sprzęgła lub zbyt małym dodawaniem gazu przy ruszaniu. Do wczoraj nie zawracałem sobie tym głowy. Jednak wieczorem zapaliła się pom. kontrolka silnika, napis SERWIS i nagłe gaśnięcie pojawia się już b. często. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam bardzo podobny problem do autora pierwszego postu.

Jakies pare miesiecy temu auto zaczelo gasnac.

Gasnie w zasadzie tylko na cieplym silniku, przy zejsciu z wysokich obrotow.

Co to moze byc? :mrgreen:

Witam!

Jestem po podobnych przejściach.

Serwis postawił na zabrudzoną przepustnicę (koszt czyszczenia 100 PLN) i zadziałało.

Megane II 1,6 16V LPG XI/2002.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem po podobnych przejściach.

Serwis postawił na zabrudzoną przepustnicę (koszt czyszczenia 100 PLN) i zadziałało.

Megane II 1,6 16V LPG XI/2002.

pzdr

Czy podczas tej usterki zapaliły Ci się jakieś kontrolki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas tej usterki zapaliły Ci się jakieś kontrolki?

Wcześniej paliła się kontrolka silnika (światło ciągłe) i napis SERVICE.

Wcześniej tzn. przed wymianą czujnika obrotów koła zamachowego (wałka rozrządu) - róznie to się nazywa. Po wymianie ustrojstwa jeździłem jakiś czas, ale wolne obroty trochę wariowały - były zbyt wolne ;-)

Od kilku dni (do dziś) każdy rozruch kończył się 20 sekundową pracą silnika i stop.

Serwis wyczyścił przepustnicę - na razie śmiga jak nówka.

Tak w ogóle to auto jest po wymianie koła zmiennych faz rozrządu (a co za tym idzie całego rozrządu), ww. czujnika, 4 cewek (na beru), świec na NGK, a ma przejechane dopiero <38000 km :!:

Powodzenia Meganowcy II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie,

to mój pierwszy post na tym forum. Chciałbym sie przyłączyć do tego tematu z podobnym lub nawet takim samym problemem.

Mam Scenica z 2001r (sama benzyna) i mnie również potrafi zgasnąc w różnych momentach. Nie ma tu reguły czy silnik będzie ciepły czy nie choć najczęściej działo się to właśnie na w pełni rozgrzanym silniku i w momencie gdy np: chcę zmienić bieg, wcisnę sprzęgło a silnik zgaśnie. Uruchomię i niekoniecznie musi sięto powtórzyć. Z włącząną klimatyzacją nieraz lubi to się dziać częściej ale wtedy silnik bardziej obciążony. Zreszta nawet bez klimy mam chyba niskie obroty, tak jak pisał mój poprzednik, rzędu 500-700, nieraz spadają na mniejsze żeby po chwili złapać te w/w. Pisaliście tu o czyszczeniu przepustnicy, "lewym" powietrzu. Czy dam radę samodzielnie przeczyścić tę przepustnicę i jak ją zlokalizowac? To moje pierwsze takie auto więc nie za bardzo wiem jeszcze gdzie co szukać :-D Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda nieżle, wszystko jak na dłoni, spróbuję przeczyścić tę przepustnicę i spr.te rzeczy o których pisaliście wcześniej, dam znać jak coś. Dzięki bardzo! :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się skłąda, że mam tam właśnie konto więc fotki już mam. Ale inne ciekawe informacje napewno się przydadzą, tymbardziej, że nie mam żadnej książki napraw i dopiero poznaję moje autko. Już się nie mogę doczekać efektów po zabiegach z przepustnicą u mnie, mam nadzieję że pomogą, zjawisko takie mam przez cały czas odkąd go kupiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!