Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w 1.6 16V (6bieg) a 1.5 dCi 110 FAP


Kakash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak w temacie, ile mniej-więcej pali (w lecie/zimie) Renault Megane III w wersjach silnika 1.6 16V (6bieg) i 1.5 dCi 110 FAP? I który uważacie za lepszy?

Chcialbym żeby auto nie palilo za dużo, ale zachowalo chociaż minimum "kopnięcia", bo troche "nie teges" zeby samochod o takim sportowym wygladzie kaszlal :mrgreen:.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję udać się do salonu na jazdy próbne - zobaczysz, który Ci bardziej przypasuje. Jeśli ma za dużo nie palić przy "kopnięciu" to polecam dCi :mrgreen: , ale bez FAP-a. Miałem okazję testować MIII 1.6 i w porównaniu do mojego GT 1.5 dCi wydawał mi się ociężały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja sie moze wypowiem... w zeszlym tygodniu zrobilem mala traske na zachod :mrgreen:

4tys km

 

1.6 16V

Polska - krajowa, predkosc 90 - 100 kmh - Gdansk - Kolbaskowo (granica) srednie spalanie 6,7l /100km

 

Niemcy - autostrada predkosc 120 - 140 kmh, srednia 7,8 - 8,2 l/100km

przy czym faktycznie predkosc byla prawie stala przez ok 800km,

proby "bicia rekordu predkosci" drastycznie zwiekszaly spalanie

(160km/h - 12l-13l, 180km/h - ~16-17l)

 

O kopnieciu ciezko tu mowic... jak oczekujesz kopniecia to proponuje 2l benzyna albo diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie stoisz w korkach i potrafisz jezdzic w miare ekonomicznie to zmiescisz sie w 8,5.

Ja w trybie mieszanym mam ok 7,7 (komputer pokazuje 8,1)

 

na trasie jadac 150-170 zmiescisz sie w 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma się komputer to na chwilowym spalaniu idzie bardzo szybko nauczyć się jeździć oszczędnie :mrgreen:

U mnie średnie spalanie na kompie to 7,1 z czego 80% to po mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zależy jakie ma się priorytety. W sumie wybierając benzynę 110 konną a nie 80 konnego diesla nie robimy tego po to, żeby się wlec przez miasto. Mi spala 8,7-9.2 przy normalnej jeździe w mieście.. Nie muszę chyba dodawać też, że miasto miastu nie równe - Wrocław królem korków. Jeżdżę dość dynamicznie ale staram się też zwracać uwagę na ekonomikę. Często w przypadku jazdy samochodem ekonomika jazdy i dynamika w parze nie idą (często choć nie zawsze) :mrgreen:

Miałem podobny dylemat w wyborze, tylko że w MII. Wybrałem 1.6 16v i ciągle nie wiem czy dobrze zrobiłem. Oba auta fajnie jeżdżą moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ekonomia trochę wzięła górę, wiadomo paliwo drożeje z dnia na dzień. Wmieście raczej 3000 obr. nie przekraczam. W trasie jak jade ok 100-110 km/h to pali mi ok. 4-4,5 l. wg. kompa of koz :mrgreen:

Zastanawiałem się na ropniakiem, ale jakoś warkot klekota do mnie nie przemawiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 moze nie, ale ~6l jest osiagalne jadac 80 - 90kmh, po prostej na tempomacie :mrgreen:

 

Aaaaa tak poza tym zauwazylem, ze uzywajac ciagle tempomatu tez mozna znacznie obnizyc spalanie... wyglada, ze jednak komputer lepiej wie ile przepustnice trzeba otworzyc...

ja staram sie uzywac go gdy tylko sie da.

 

Mi w Gdansku bierze 9 - 9,5l przy normalniej jezdzie,

moze jak by korki omijac to mniej by wyszlo...

Przewaznie przemieszczam sie gdy ruch jest spory dlatego tez ponizej 9l nie idzie zejsc.

Wieczorne przeloty przez trojmiasto, gdy jest maly ruch daje spalanie ~8- 8,5ll

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1.5 dCI 78kW, bez FAP

autostrada, rovna droga, zadne gurky, na 6-tke:

90km/h 4-4,5l

110km/h 5,5l

140km/h 7-7,5l

170km/h 10-11l

 

jazdy mimo miasto, nie po autostrade , 55-60km/h( viosky)/100-120km/h, srednie spalanie 5,5l

 

10km trasa bez statia, start s zimnym silniko, ekonomicne, caly cas 60km/h na 4-tke, srednie spalanie v lete 5/ a zimom 6-6,5l.

 

autostrada, silny viatrz, srednia predkost dla PP(tak samo dla GPS) 123km/h, srednie spalanie 8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssp, Mirec_Slovakia, wlasnie chyba kupie w koncu ten 85 konny 1.6 cdi. Chociaz powaznie rozwazam 105 konny. Zobacze roznice w cenie :mrgreen:.

Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi, mam nadzieje ze dolacze do waszego grona posiadaczy renualt!

Swoja droga, jak ma sie sprawa w podstawowej wersji wyposazenia auta z radiem tym zwyklym, i tym odplatnym? Bo nie wiem na ile oplaca sie kupno tego odplatnego, czy nie lepiej zrobic sobie za ten tysiac porzadnego naglosnienia w serwisie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!