Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w 1.6 16V (6bieg) a 1.5 dCi 110 FAP


Kakash

Rekomendowane odpowiedzi

megane III 1.5 dCi 105KM średnie spalanie przy moim stylu jazdy 6,2l/100km na dystansie 11000 km

najniższe spalanie 4,3l/100km pomiar na dystansie 50 km komputer skasowany podczas jazdy obroty- nie przekraczałem 2200

autostrada jazda na maxa na dystansie 110km 7,6l /100km

najwyższe spalanie jazda po mieście tak zwana "od drzwi do drzwi" kilkakrotne rozgrzewanie silnika zima dystans 10km przejechane z dłuższymi przerwami w ciągu jednej doby 11,8l /100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o spalaniu - czy to mozliwe aby komputer przekłamywał o około +1 litr (spalanie średnie, dużooo w mieście).

 

Wg kompa 10,5 , wg moich wyliczeń 9,5. Rozumiem jeszcze dziesiąte części litra ale cały okrągły litr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może - u mnie po tankowaniu do pełna srednia wychodzi inna niż to co pokazuje komputer - komp zawsze pokazuje więcej - własnie o 0.5-1L - im więcej po mieście tym wieksze przekłamanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, czas na sprawozdanie spalania mojej Megi III GT 1,6 110 KM, w końcu na liczniku już ponad 2000 km ;)!

Wygląda to tak:

miasto (Kraków, korki, trasa do firmy około 7 km w jedną stronę) - 9,3 L

trasa (Kraków - Warszawa, prędkość max 150 km/h, w aucie 4 osoby + kot) - 7,7 L

Przez dwa tygodnie jeździłem wg "strzałki" i abstrahując że przez ten wskaźnik prawie przejechałem staruszki na pasach to udało mi się osiągnąć 8,8 L ale jest to system dla bardzo odpornych psychicznie kierowców ;)!

Na koniec dodam że na tej samej trasie jeździłem przez ponad rok swoim poprzednim autkiem Fordem Fusionem 1,4 i miesięcznie wydawałem średnio 400zł na paliwo (cztery tankowania po 100zł na miesiąc). Teraz mam Megi 1,6 110 kucyków i trzeci miesiąc tankuje dokładnie tyle samo (minus VAT bo auto z kratą) a w końcu auto jest sporo większe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim Megane III GT 1,6 110 KM średnie spalanie po przejechaniu 4000km jest na poziomie 8,2 L - jazda spokojna (35% miasto/65% trasa)

spalanie w trasie (ostatnie, przebieg ok. 500km) wyniosło 6,8L przy obciążeniu 3 osobami z bagażami, klima włączona cały czas

jak na auto o tych gabarytach wartości do przyjęcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
cytowanie

potwierdzę to co napisał rafalz przejechałem nawet już 20 tyś. Dodam, że w mieście spalanie może nawet dochodzić do 13 L/100 i to przy spokojnej jeździe <piwko> klima cały czas włączona :->

 

:oops: za nieznajomość regulaminu !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

utwierdzam się w tym że 1.5dci to dobry wybór, te 13l to niezła abstrakcja w 1.6 16V, tym bardziej, że wcześniej miałem podobny silnik w cięższej od meganki - lagunie 1 -1.6 16V i ta paliła mi w korkach warszawskich (dojazdy 30km do warszawy w godzinach szczytu) max8,5-9l PB z klimą. Bez klimy max 8l a nogi szczególnie lekkiej to nie mam. Ta sama jazda na 1.5dci to 6l bez klimy i około 6,5l z klimą. Tyle, że przyjemność z jazdy dci zupełnie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :oops: temat dotyczy 1,6 wiec dorzucam do puli

 

732 km - zuzycie 52 litry, silnik 1,6 110 KM, jazda solo i econo <ok>, klima non stop włączona, trasa Krakow - Pszczyna - Kraków - Warszawa - Łódź, malo po miastach, V przelotowa na trasie ok 120 km/h, silnik na dotarciu

 

Uwazam ze git :mrgreen: , nie bede przeciez porownywal tego auta do yarisa 1 litrowego :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!