Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wiem, że to trywialne pytanie, ale czy da się samemu wymienić tarcze hamulcowe metodą "parkingową", czy potrzebna jest wizyta w warsztacie? Wystarczy je odkręcić i wkręcić nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 16V więc myśle , że mówisz o przodzie. Jeżeli małe śrubki na torksy ładnie się odkręcą to na parkingu sobie poradzisz. Nie zdejmuj zacisku dopóki nie spróbujesz ich właśnie odkręcić (są pomiędzy otworami, śrub koła), reszta już poleci. Zwróć uwagę na zablokowanie tłoczka hamulca, otwórz zbiorniczek płynu (żeby miał się jak łatwiej cofnąć). No i oczywiście pierwsze hamowania Z GŁOWĄ !!! ("napompuj" układ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie do odkręcenia śrubek trzymających tarcze używali wkrętaka udarowego i były z tym problemy. Więc najpierw spróbuj tak jak radzi Vivaldi. Jak nie masz dużego, mocnego śrubokręta krzyżakowego to nawet się za to nie bierz, zerwiesz nacięcia i będzie kłopot. Ja chyba zapłaciłem 50 zł trwało to jakieś 40 min i po robocie.

Nie mniej na bank da się to zrobić samodzielnie, ale przydało by się mieć jakąś wiertarkę ze szczotką drucianą do przeczyszczenia z rdzy i innych śmieci piast przed założeniem nowych tarcz. Oczywiście można to wykonać przy pomocy ręcznej szczotki, ale wiadomo co mechanika to mechanika. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się da - nie jest to trudna rzecz. :mrgreen: Tak jak koledzy wyżej pisali napoczątku sprawdź śruby trzymające tarcze. Jeśli nie będą chciały puścić to rozwierć je wiertarką, a nową tarcze zamontuj bez tych śrubek, tarcza i tak bedzie sie trzymała, a w przyszłości nie będzie problemu ze śrubkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontuj bez tych śrubek, tarcza i tak bedzie sie trzymała,

Kolego nie doradzaj jak nie wiesz :!:

Jeżeli śruby były by niepotrzebne to żaden, powtarzam, żaden producent samochodów by ich nie stosował. W ten sposób zaoszczędzili by setki milionów zielonych. Myślisz, że by na to nie poszli?

Śruby mają być i już :!: Trzymają tarcze w odpowiednim położeniu jednocześnie zabezpieczają je przed przesuwaniem po odkręceniu koła.

Co by się stało jakby tych śrub nie było?

1) każde odkręcenie felg spowoduje konieczność "szukania" otworów do włożenia śrub trzymających felgę

2) istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że tarcza obróci się , albo nie ustawi w płaszczyźnie obrotu.

3) zawsze może coś pod nią wpaść, co spowoduje złe ustawienie tarczy.

Co się w taki razie może stać?

W najlepszym razie dojdzie do zniszczenia tarczy,skrzywienia jej rozwalenia mocowania zacisku, zniszczenia zacisku. Na pewno wcześnie czy później poleca łożyska, może nawet zawieszenie u układ kierowniczy. Nie wspominam o komforcie prowadzenia samochodu. W skrajnym wypadku może nawet doprowadzić do oderwania koła.

 

Więc kolego macv6, jeżeli życie Ci miłe, raczej zamontuj te dwie głupie śrubki, jeżeli ich nie założyłeś. ;-)

Modyfikacje trzeba robić z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo masz sporo racji ale piszesz o skrajnościach. Osobiście gdybym je zerwał nawet nie bawiłbym się z rozwiercaniem i gwintowaniem pod nowe śruby. Po prostu trzeba z głową przykręcać koło bez śrub pomocniczych co jest trudniejsze ale po właściwym dokręceniu funkcjonuje bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, piszę o skrajnościach, ale raczej w celu naświetlenia problemów i przestrogi przed nieodpowiedzialnym "naprawianiem" samochodu.

Co do śrubek to tak naprawdę wystarczy rozwiercić łebek śruby, po zdjęciu tarczy wystają one na tyle, że powinny dać się złapać jakimiś szczypcami i wykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze jak zdejmowałem tarcze to opukiwałem młotkiem dookoła tych torksów. Zawsze używam do tego końcówki torksa + kluczyk 10, nie robię tego fajkowym kluczem bo to lipa straszna (no chyba że Facom). Warto mieć dobrą końcówkę i przed przystąpieniem do odkręcania warto ją trochę wbić w śrubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto ją trochę wbić w śrubę

Dlatego napisałem, że najlepszy jest wkrętak udarowy. Bita wkładasz w śrubę i walisz młotkiem w koniec wkrętaka. Kupisz takie coś w każdym markecie budowlanym koszt ok. 30 zł, zdarzają się czasami promocje bo narzędzie np. przeleżało na półce albo "oglądacze" uszkodzili pudełko. ;-)

Mówię o czymś takim

669745903

Dodatkowo można zdjąć tą czarną końcówkę i założyć klucz nasadowy z wejściem 1/2".

Mnie się już parę razy przydał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych kluczy za 30 zł miałem już kilka i większość została w częściach w ręku :D

Dopiero klucz firmy Beta działa kilka lat i w w najgorszych warunkach daje radę, super konstrukcja :mrgreen:

Ważne jest, żeby dobrze oklepać tarczę młotkiem to wtedy rdza puszcza, zresztą to sposób nie tylko na tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest jedna; nie wiem jak lub nie mam odpowiednich narzędzi nie biorę się za robotę. Wolę wydać 30-50 zł i mieć to szybko i pewnie zrobione przez kogoś doświadczonego, który ma wiedzę i odpowiedni sprzęt. A czasami dowiem się ciekawych rzeczy i najważniejsze widzę jak to się robi. Potem decyduję jadę do mechanika czy robię sam?

Inna sprawa, że czasami trudno znaleźć odpowiedni warsztat, który prawidłowo zdiagnozuje usterkę, tanio i szybko ją usunie.

Kupowanie różnych narzędzi przy założeniu, że kiedyś się przyda mija się z celem i szkoda kasy lepiej już mechanika odwiedzić. Niestety dobrej jakości narzędzia kosztują nie mało. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj próbowałem przebadać sprawę. Fakt - ktoś kto zaprojektował tarcze na śrubach na torx 20 zaszalał. Podjąłem próbę odkręcenia, ale faktycznie torxami które mam jest to niewykonalne. Można by napiłować kątówką rowki i próbować jakimś większym śrubokrętem, ale postanowiłem się w to nie bawić bo nie bardzo mam na to warunki. Kupienie lepszych kluczy też chyba mija się z celem, bo gwarancji, że się uda nie ma. Jutro jadę do mechanika, niech się męczy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tg588, miałem to samo. Niestety mimo dobrych narzędzi, które pożyczył DrNO nie dałem rady i skończyło się w warsztacie. Hmm im zajęło to 2 min przy każdej tarczy :shock:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!