Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z zamknieciem samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy na tym forum bo od niedawna mam Renault...to mój pierwszy samochód i ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony...

dzisiaj natomiast pojawił się problem...

 

nie mogę zamknąć kartą drzwi od samochodu...guziki na karcie w ogóle nie reagują. z centralnym jest wszystko dobrze bo od srodka da sie zamknąć i otworzyc samochód, z kartą chyba też jest wszystko dobrze, bo samochód się uruchamia po włożeniu karty do czytnika...

dzisiaj miałem wymieniany olej i filtry oraz odgrzybianie, napełnianie itp klimatyzacji...przed tymi pracami wszystko działało a po-już nie.

nie wydaje mi się, żeby to była wina tych napraw...no ale wy dłużej siedzicie i bardziej znacie się na tych samochodach więc proszę o info i pomoc co może być powodem tego, że karta nie zamyka i nie otwiera drzwi...

 

prosze o pomoc bo nie ukrywam, że się trochę zdenerwowałem...

:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacooo, sprawdź drugą kartę( jeśli posiadasz). Zacząłbym od wymiany baterii.

odgrzybianie, napełnianie itp klimatyzacji
czy przy odgrzybianiu "psikali" ci w otwory wentylacyjne? Bo jeśli tak to może być powodem tej usterki. Preparat z nawiewu może przedostać się do komputerka i zamoczyć go. Gdzieś jest to już opisane na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie w tym sęk, że mam tylko jedną kartę...i dzięki uprzejmości ochrony mogłem zostawić otwarty samochód w podziemnym parkingu...

 

myślę, że psikali w otwory wentylacyjne...ale jak wyschnie to powinno działać tak!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacooo, tak jak napisałathlon64x4, ;-) Tak to juz jest.

dzięki uprzejmości ochrony mogłem zostawić otwarty samochód w podziemnym parkingu...
a nie możesz zamknąć kluczykiem z karty?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Mam niemal identyczny problem. Mianowicie przestały działać mi tzw. "wolne ręce". Drzwi otwierają się tylko z kluczyka a na zamkniecie trzeba mieć również niezły sposób. Większość majstrów zgania na UCH, że ono padło. Tylko UCH odpowiada za mnóstwo innych rzeczy w tym samochodzie a wszystkie one działają. Jakiś czas temu nie działała mi klimatyzacja (klimatronic) i też wszyscy obstawiali, że to UCH padło. Dopiero jeden szpec przyłożył się i skonfigurował sieć CAN bo ponoć się rozjechała ale wolnych rąk już nie dał rady ustawić. Serwis wymyślił, że UCH trzeba wyjąć i wysłać na analizę (koszt 250 zł) a potem jeśli padnięte to wymiana na nowe i wprogramowanie. Dodam, że na Clipie nie wychodzą żadne błędy. Samochód jeździ jak się kartę włoży do czytnika. W Clipie po naciśnięciu na przyciski karty pojawiają się, że "przycisk wciśnięty - TAK", "Kod odebrano - TAK", Kod zatwierdzono - NIE. I tu jest jakiś problem tylko jaki? Testy anten przechodzi - OK, Test Karty też OK, Widzi dwie przypisane karty do pojazdu. Przyciski w klamkach - odbiera sygnały pod ich naciśnięciu. No wszystko jakby OK. Więc o co tu biega???????

Czas naprawy - serwis określa, że ponoć ma to trwać ponad tydzień od wysłania. I samochód wtedy stoi. Prośbę mam taką - czy ktoś wie jak dokładnie powinno być skonfigurowane UCH pod katem "wolnych rąk" i jak się zapisuje zmiany w UCH bo słyszałem, że trzeba też odłączyć akumlator. Czekam na podpowiedzi i sugestie.

Dzięki.

 

[ Dodano: 2009-08-06, 08:33 ]

Jeśli chodzi o zamknięcie tego samochodu to robi się to tak (kolejność bardzo istotna):

1. Gasimy silnik (karta zostaje w czytniku),

2. Otwieramy szybę w drzwiach kierowcy (koniecznie sterowanie impulsowe),

3. Wysiadamy z samochodu i zamykamy drzwi,

4. Przez otwarte okno zamykamy przyciskiem od centralnego zamka na desce zamykamy pojazd,

5. Przez to okno wyciągamy kartę z czytnika

6. Zamykamy szybę pociągając za przycisk od jej zamykania tak aby samo jechała do góry,

7. I tu b. istotne: w momencie zamykania tej szyby trzeba nacisnąć na przycisk START/STOP aby rozłączyć zegary (gaśnie wtedy zegarek i temperatura zewn.)

8. A otwieramy go potem z kluczyka poprzez drzwi kierowcy.

 

Dotyczy to SCENICA II

 

Kolego jak skończył się u ciebie ten problem - napisz pilnie proszę.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-08-06, 08:35 ]

jacooo, Mam niemal identyczny problem. Mianowicie przestały działać mi tzw. "wolne ręce". Drzwi otwierają się tylko z kluczyka a na zamkniecie trzeba mieć również niezły sposób. Większość majstrów zgania na UCH, że ono padło. Tylko UCH odpowiada za mnóstwo innych rzeczy w tym samochodzie a wszystkie one działają. Jakiś czas temu nie działała mi klimatyzacja (klimatronic) i też wszyscy obstawiali, że to UCH padło. Dopiero jeden szpec przyłożył się i skonfigurował sieć CAN bo ponoć się rozjechała ale wolnych rąk już nie dał rady ustawić. Serwis wymyślił, że UCH trzeba wyjąć i wysłać na analizę (koszt 250 zł) a potem jeśli padnięte to wymiana na nowe i wprogramowanie. Dodam, że na Clipie nie wychodzą żadne błędy. Samochód jeździ jak się kartę włoży do czytnika. W Clipie po naciśnięciu na przyciski karty pojawiają się, że "przycisk wciśnięty - TAK", "Kod odebrano - TAK", Kod zatwierdzono - NIE. I tu jest jakiś problem tylko jaki? Testy anten przechodzi - OK, Test Karty też OK, Widzi dwie przypisane karty do pojazdu. Przyciski w klamkach - odbiera sygnały pod ich naciśnięciu. No wszystko jakby OK. Więc o co tu biega???????

Czas naprawy - serwis określa, że ponoć ma to trwać ponad tydzień od wysłania. I samochód wtedy stoi. Prośbę mam taką - czy ktoś wie jak dokładnie powinno być skonfigurowane UCH pod katem "wolnych rąk" i jak się zapisuje zmiany w UCH bo słyszałem, że trzeba też odłączyć akumlator. Czekam na podpowiedzi i sugestie.

Dzięki.

 

[ Dodano: 2009-08-06, 08:33 ]

Jeśli chodzi o zamknięcie tego samochodu to robi się to tak (kolejność bardzo istotna):

1. Gasimy silnik (karta zostaje w czytniku),

2. Otwieramy szybę w drzwiach kierowcy (koniecznie sterowanie impulsowe),

3. Wysiadamy z samochodu i zamykamy drzwi,

4. Przez otwarte okno zamykamy przyciskiem od centralnego zamka na desce zamykamy pojazd,

5. Przez to okno wyciągamy kartę z czytnika

6. Zamykamy szybę pociągając za przycisk od jej zamykania tak aby samo jechała do góry,

7. I tu b. istotne: w momencie zamykania tej szyby trzeba nacisnąć na przycisk START/STOP aby rozłączyć zegary (gaśnie wtedy zegarek i temperatura zewn.)

8. A otwieramy go potem z kluczyka poprzez drzwi kierowcy.

 

Dotyczy to SCENICA II

 

Kolego jak skończył się u ciebie ten problem - napisz pilnie proszę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mam ten sam problem i nie wiem co mam zrobić.

 

[ Dodano: 2009-11-08, 09:52 ]

jacooo,

oraz odgrzybianie

ja też miałem odgrzybianie - auto uruchamiało się ale nie zamykało drzwi z karty.

Auto postało całą noc w garażu - zdjąłem klemy z akumulatora i rano założyłem i juz wszystko działa jak dawniej.

Jak się okazało w instrukcji jest wyraźnie napisane jak się odgrzybia klimę w aucie ...

:) :!: :) :!: :)

polecam przeczytać najpierw instrukcję :)

Sam tego nie zrobiłem i takie były skutki.

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam koledzy.

Ja mam identyczną sytuację, jak udało się Wam rozwiązać problem?

Auto normalnie zapala, ale w ogóle nie reaguje na przyciski w karcie.

 

Na szczęście gość w serwisie pokazał mi jak zamykać auto.

Mianowicie gasimy silnik, wyciągamy kartę (żeby jej przypadkiem nie zapomnieć), otwieramy drzwi kierowcy i wciskamy przycisk blokowania drzwi na konsoli (trzymamy około 10 sekund), wysiadamy, zamykamy drzwi i auto zamknięte.

Otwieramy kluczykiem awaryjnym w klamce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ravenday, Dobrze by było gdybyś miał jakiś garaż na noc. Wówczas wyłączasz auto, wyjmujesz akumulator (najpierw odłączasz minus później plus) Rano wstajesz i podłączasz akumulator. (najpierw plus później minus) NIE ODWROTNIE!!! I już wszystko powinno działać normalnie. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pomogło, chyba skończy się na wymianie bsi. :-|

 

[ Dodano: 2010-10-14, 13:53 ]

Niestety wymiana bsi (mimo, że miało dokładnie te same numery) nie pomogła. Dalej ten sam problem. Co ciekawe, mechanik, który zajmuje się moim autem zauważył, że jak karta jest w czytniku, to przyciski hands free do zamykania na klamkach działają. Dziwne, bo przecież skoro karta jest w środku to auto w ogóle nie powinno się zamknąć. Jakieś pomysły? Pomóżcie Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!