Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rezerwa


Radi245

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z rezerwą paliwa w megane I ph II 1.9 dTi

na rezerwie zostaje duzo paliwa około 20 litrów niesprawdzone na 100% ale jak juz saświeci się rezerwa to jak zaleje 20 litrów to wskazówka wędruje ponad połowę baku więc jest to zbyt duży skok czyli na rezerwie jest sporo paliwa jak ustawić tą rezerwę i ile litrów powinno zostawać w baku po zaświeceniu się rezerwy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi245, wg mnie to albo masz coś z pływakiem (w zbiorniku) albo walnięty jest wskaźnik na desce (elektroniczny lub ilorazowy). zacząłbym od sprawdzenia pływaka, czyli musisz się dobrać do zbiornika i sprawdzić czy się gdzieś nie zawiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz komputer pokładowy to najpierw sprawdź ile litrów pokazuje w zbiorniku gdy zapali się rezerwa. Wskazania mogą nie być prawidłowe, ale to związane jest głównie z budową zbiornika.

Dawno zauważyłeś takie zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaświeci się rezerwa, to u mnie komputer pokazuje 6 litrów, chyba że mu przycisnę to wcześniej się zaświeca.

Jest jeszcze możliwość sprawdzenia rezerwy jak wlejesz do pełna, jeździsz do rezerwy i znów do pełna. Będziesz wtedy wiedział dokładnie przy ilu litrach się zaświeca kontrolka. Zbiornik ma 60 litrów.

Żeby dostać się do pływaka musisz zdjąć kanapę, tam jest taki plastik okrągły zakręcony specjalną obejmą i dodatkowo przyklejoną jakimś glutem. Ja to odkręciłem młotkiem i tępym przecinakiem, ale są też do tego klucze. Po odkręceniu tego wyjmujesz pływak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi245, jak napisał meganecoupe02, musisz podnieść tylną kanapę i odkręcić kilka nakrętek - takich małych - z okrągłego dekielka. Wtedy dostaniesz się do pływaka. Co do możliwosci zdiagnozowania... hmmm, najpierw wyciągnij i popatrz czy nie blokuje si w jakiejś pozycji. Jest to typowy układ pływakowy zmieniający położenie pływaka na sygnał elektryczny. Na podstawie wielości sygnału skaluje się wskaźnik na desce rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przejmuj się, mi rezerwa świeci się tylko gdy uruchamiam auto, a później to na oparach mogę jechać i nic :-P Zresztą też chyba mi coś wskaźnik fiksuje, bo gdy wskaźnik jest na samym dole, a zaleje powiedzmy 15l to pokazuje połowe baku, a podczas zakrętów wędruje raz niżej, raz wyżej :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dla mnie to takie wskazanie jak u Radi245, to jest normalne. Pamiętajcie że rezerwa to jakieś 7 litrów. Doleje do tego jakieś 20 to już prawie połowa baku jest. Plus dochodzi do tego błąd pomiaru i pokazywania tego na wskaźniku to daje więc ponad połowę. Nie patrzcie na wskaźnik. On też nie opada równo jak jeździcie. W moim poprzednim Dieslu (1,9D) było jeszcze takie zjawisko że przed odpaleniem było paliwa mniej a po odpaleniu wskaźnik rósł w górę o parę milimetrów. Najprawdopodobniej wywoływane zjawisko przez podciśnienie występujące w zbiorniku.

Kolejne fajne zjawisko to że jak zatankujecie to pełna to wskazówka będzie też ponad skalą. Tak więc olejcie ten wskaźnik bo to tylko orientacja i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim Dieslu (1,9D) było jeszcze takie zjawisko że przed odpaleniem było paliwa mniej a po odpaleniu wskaźnik rósł w górę o parę milimetrów. Najprawdopodobniej wywoływane zjawisko przez podciśnienie występujące w zbiorniku.

Kolejne fajne zjawisko to że jak zatankujecie to pełna to wskazówka będzie też ponad skalą. Tak więc olejcie ten wskaźnik bo to tylko orientacja i nic więcej.

ja takim właśnie jeżdżę i w 100% potwierdzam to co napisał lepper_pl, to co pokazuje wskazówka na zegarze paliwa to tylko mniej wiecej ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo po włączeniu zapłonu następuje test kontrolek (lub układów np. też ABS, poduszki) i dlatego pali się przez parę sekund a potem gaśnie. Włącz zapłon i odczekaj jakieś 5 sekund i zobacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!