Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rezerwa


Radi245

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z rezerwą paliwa w megane I ph II 1.9 dTi

na rezerwie zostaje duzo paliwa około 20 litrów niesprawdzone na 100% ale jak juz saświeci się rezerwa to jak zaleje 20 litrów to wskazówka wędruje ponad połowę baku więc jest to zbyt duży skok czyli na rezerwie jest sporo paliwa jak ustawić tą rezerwę i ile litrów powinno zostawać w baku po zaświeceniu się rezerwy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi245, wg mnie to albo masz coś z pływakiem (w zbiorniku) albo walnięty jest wskaźnik na desce (elektroniczny lub ilorazowy). zacząłbym od sprawdzenia pływaka, czyli musisz się dobrać do zbiornika i sprawdzić czy się gdzieś nie zawiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz komputer pokładowy to najpierw sprawdź ile litrów pokazuje w zbiorniku gdy zapali się rezerwa. Wskazania mogą nie być prawidłowe, ale to związane jest głównie z budową zbiornika.

Dawno zauważyłeś takie zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaświeci się rezerwa, to u mnie komputer pokazuje 6 litrów, chyba że mu przycisnę to wcześniej się zaświeca.

Jest jeszcze możliwość sprawdzenia rezerwy jak wlejesz do pełna, jeździsz do rezerwy i znów do pełna. Będziesz wtedy wiedział dokładnie przy ilu litrach się zaświeca kontrolka. Zbiornik ma 60 litrów.

Żeby dostać się do pływaka musisz zdjąć kanapę, tam jest taki plastik okrągły zakręcony specjalną obejmą i dodatkowo przyklejoną jakimś glutem. Ja to odkręciłem młotkiem i tępym przecinakiem, ale są też do tego klucze. Po odkręceniu tego wyjmujesz pływak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi245, jak napisał meganecoupe02, musisz podnieść tylną kanapę i odkręcić kilka nakrętek - takich małych - z okrągłego dekielka. Wtedy dostaniesz się do pływaka. Co do możliwosci zdiagnozowania... hmmm, najpierw wyciągnij i popatrz czy nie blokuje si w jakiejś pozycji. Jest to typowy układ pływakowy zmieniający położenie pływaka na sygnał elektryczny. Na podstawie wielości sygnału skaluje się wskaźnik na desce rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przejmuj się, mi rezerwa świeci się tylko gdy uruchamiam auto, a później to na oparach mogę jechać i nic :-P Zresztą też chyba mi coś wskaźnik fiksuje, bo gdy wskaźnik jest na samym dole, a zaleje powiedzmy 15l to pokazuje połowe baku, a podczas zakrętów wędruje raz niżej, raz wyżej :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dla mnie to takie wskazanie jak u Radi245, to jest normalne. Pamiętajcie że rezerwa to jakieś 7 litrów. Doleje do tego jakieś 20 to już prawie połowa baku jest. Plus dochodzi do tego błąd pomiaru i pokazywania tego na wskaźniku to daje więc ponad połowę. Nie patrzcie na wskaźnik. On też nie opada równo jak jeździcie. W moim poprzednim Dieslu (1,9D) było jeszcze takie zjawisko że przed odpaleniem było paliwa mniej a po odpaleniu wskaźnik rósł w górę o parę milimetrów. Najprawdopodobniej wywoływane zjawisko przez podciśnienie występujące w zbiorniku.

Kolejne fajne zjawisko to że jak zatankujecie to pełna to wskazówka będzie też ponad skalą. Tak więc olejcie ten wskaźnik bo to tylko orientacja i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim Dieslu (1,9D) było jeszcze takie zjawisko że przed odpaleniem było paliwa mniej a po odpaleniu wskaźnik rósł w górę o parę milimetrów. Najprawdopodobniej wywoływane zjawisko przez podciśnienie występujące w zbiorniku.

Kolejne fajne zjawisko to że jak zatankujecie to pełna to wskazówka będzie też ponad skalą. Tak więc olejcie ten wskaźnik bo to tylko orientacja i nic więcej.

ja takim właśnie jeżdżę i w 100% potwierdzam to co napisał lepper_pl, to co pokazuje wskazówka na zegarze paliwa to tylko mniej wiecej ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo po włączeniu zapłonu następuje test kontrolek (lub układów np. też ABS, poduszki) i dlatego pali się przez parę sekund a potem gaśnie. Włącz zapłon i odczekaj jakieś 5 sekund i zobacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!