Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rezerwa


Radi245

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z rezerwą paliwa w megane I ph II 1.9 dTi

na rezerwie zostaje duzo paliwa około 20 litrów niesprawdzone na 100% ale jak juz saświeci się rezerwa to jak zaleje 20 litrów to wskazówka wędruje ponad połowę baku więc jest to zbyt duży skok czyli na rezerwie jest sporo paliwa jak ustawić tą rezerwę i ile litrów powinno zostawać w baku po zaświeceniu się rezerwy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi245, wg mnie to albo masz coś z pływakiem (w zbiorniku) albo walnięty jest wskaźnik na desce (elektroniczny lub ilorazowy). zacząłbym od sprawdzenia pływaka, czyli musisz się dobrać do zbiornika i sprawdzić czy się gdzieś nie zawiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz komputer pokładowy to najpierw sprawdź ile litrów pokazuje w zbiorniku gdy zapali się rezerwa. Wskazania mogą nie być prawidłowe, ale to związane jest głównie z budową zbiornika.

Dawno zauważyłeś takie zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaświeci się rezerwa, to u mnie komputer pokazuje 6 litrów, chyba że mu przycisnę to wcześniej się zaświeca.

Jest jeszcze możliwość sprawdzenia rezerwy jak wlejesz do pełna, jeździsz do rezerwy i znów do pełna. Będziesz wtedy wiedział dokładnie przy ilu litrach się zaświeca kontrolka. Zbiornik ma 60 litrów.

Żeby dostać się do pływaka musisz zdjąć kanapę, tam jest taki plastik okrągły zakręcony specjalną obejmą i dodatkowo przyklejoną jakimś glutem. Ja to odkręciłem młotkiem i tępym przecinakiem, ale są też do tego klucze. Po odkręceniu tego wyjmujesz pływak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi245, jak napisał meganecoupe02, musisz podnieść tylną kanapę i odkręcić kilka nakrętek - takich małych - z okrągłego dekielka. Wtedy dostaniesz się do pływaka. Co do możliwosci zdiagnozowania... hmmm, najpierw wyciągnij i popatrz czy nie blokuje si w jakiejś pozycji. Jest to typowy układ pływakowy zmieniający położenie pływaka na sygnał elektryczny. Na podstawie wielości sygnału skaluje się wskaźnik na desce rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przejmuj się, mi rezerwa świeci się tylko gdy uruchamiam auto, a później to na oparach mogę jechać i nic :-P Zresztą też chyba mi coś wskaźnik fiksuje, bo gdy wskaźnik jest na samym dole, a zaleje powiedzmy 15l to pokazuje połowe baku, a podczas zakrętów wędruje raz niżej, raz wyżej :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dla mnie to takie wskazanie jak u Radi245, to jest normalne. Pamiętajcie że rezerwa to jakieś 7 litrów. Doleje do tego jakieś 20 to już prawie połowa baku jest. Plus dochodzi do tego błąd pomiaru i pokazywania tego na wskaźniku to daje więc ponad połowę. Nie patrzcie na wskaźnik. On też nie opada równo jak jeździcie. W moim poprzednim Dieslu (1,9D) było jeszcze takie zjawisko że przed odpaleniem było paliwa mniej a po odpaleniu wskaźnik rósł w górę o parę milimetrów. Najprawdopodobniej wywoływane zjawisko przez podciśnienie występujące w zbiorniku.

Kolejne fajne zjawisko to że jak zatankujecie to pełna to wskazówka będzie też ponad skalą. Tak więc olejcie ten wskaźnik bo to tylko orientacja i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim Dieslu (1,9D) było jeszcze takie zjawisko że przed odpaleniem było paliwa mniej a po odpaleniu wskaźnik rósł w górę o parę milimetrów. Najprawdopodobniej wywoływane zjawisko przez podciśnienie występujące w zbiorniku.

Kolejne fajne zjawisko to że jak zatankujecie to pełna to wskazówka będzie też ponad skalą. Tak więc olejcie ten wskaźnik bo to tylko orientacja i nic więcej.

ja takim właśnie jeżdżę i w 100% potwierdzam to co napisał lepper_pl, to co pokazuje wskazówka na zegarze paliwa to tylko mniej wiecej ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo po włączeniu zapłonu następuje test kontrolek (lub układów np. też ABS, poduszki) i dlatego pali się przez parę sekund a potem gaśnie. Włącz zapłon i odczekaj jakieś 5 sekund i zobacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!