Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator Renault Megane 1.4 (1997)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wczoraj pokazala mi sie lampka w samochodzie z symbolem akumulatora podczas jazdy samochodem. Dzisiaj wsiadam do samochodu, kluczyk w stacyjke i nie dzieje sie absolutnie nic... Znajomy powiedzial mi ze to pewnie alternator, ale po pierwsze nie moge go znalezc a po drugie jesli jest to mozliwe chcialbym to ze znajomym wymienic sam - chwilowo jestesmy jakby zmuszeni do zobienia tego typu rzeczy sami. Prosze o pomoc i wskazowki co mam dalej poczac. Cokolwiek bedzie pomocne i prosze bez glupich zagrywek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wyjęcie alternatora wymago trochę pracy - trzeba wymontować najpierw prawą półoś. zdecydowanie odradzam zabieranie się do naprawy jeśli się na tym nie znasz - alternator łatwo uszkodzić a nie jest to tania część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

Może faktycznie w tym silniku jest inaczej - pisałam na podstawie mojego silnika - 1.6 K7M

 

Proszę nie cytować postu 1:1 jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak raz Ci sie zapalila w czasie jazdy to najprawdopodobniej zapali sie znowu. A jak stracisz ladowanie jak bedziesz daleko od domu to nic fajnego :mrgreen:

Mozesz wyciagnac alternator i zobaczyc jak wygladaja szczotki. A co do uszkodzenia to moga byc diody, regulator. Ciezko powiedziec.

Kolezanka mnie lekko zszokowala z tymi operacjami, ktore nalezy zrobic aby wyjac alternator. Myslalem, ze we wszystkich megankach jest on ulokowany mniej wiecej jednakowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

jestem po wymianie łożysk. alternator wyciągałem sam - procedurę wykonywałem wg instrukcji - po kilkudniowej walce z śrubą trzymającą amortyzator do zwrotnicy udało mi się ją wyciągnąć, lecz sam alternator nie chciał wtedy łatwo wyjść jak to pisało w instrukcji. Wraz ze znajomym po jego wyjęciu (a raczej wyszarpaniu) stwierdziliśmy że nie da rady tamtędy go wsadzić - wepchnąć. Montaż powrotny wykonałem od góry odkręcając kolektor dolotowy - pół dnia roboty i osobiście wydaje mi się że ten sposób jest lepszy.

 

Pozostaje jeszcze fakt wyjęcia gałki - jeśli ktoś nie posiada ściągacza to można też się z tym trochę męczyć. Osobiście polecam wymontowanie alternatora od góry ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!