Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam scenica grand 2005r z silnikiem 1.5dci. Zauważyłem, że przednie amorki już mi nie trzymają. Chciałem kupić nowe i tu moje pytanie. Jakie są seryjne amorki w moim modelu i jakie kupić ewentualnie inne niż orginalnie zamontowane? Poczytałem troche, że kayaby są dobre, ale tego dostać nigdzie nie idzie do mojego modelu. Poczytałem również, że marelli i delphi nie za dobrze się spisują. Co mam więc wybrać? Chciałbym się wymieścić w 200zł za jeden amortyzator. Zaznaczam, że żadne "cudaczne" mnie nie interesuja, tylko zwykłe amorki najlepiej takie jak były zamontowane orginalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd opinia że twoje amory nie trzymają ?

Ostatnio miałem obawy o swoje - pojechałem na stacje przebadałem amory i wsio ok. Opinia mojech mechanika taka że amory w Scenic II wytrzymują po 280 kkm. więc chyba troche jeszcze przed tobą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

po pierwsze primo spróbuj Gabrielle (bardzo dobra jakość do ceny, miałem w dwóch autach, solidny kanadyjski lub francuski wyrówb -ponoć tylko tam mająfabryki- i nie nadmuchany marketingiem) o ile mają model np.tu kabagis.com.pl/"]http://[ciach]kabagis.com.pl/

po drugie primo, czy jesteś pewny przebiegu ? a nie x2 ? Mam nalatane 125tyś km i jeszcze pięknie pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi ja mam cos takiego że na nierównościach drogi na zakręcie przód auta wyrzuca mi na zewnątrz zakrętu. Przy ostrym zakręcie dzieje się tak przy prędkości 40 km/h. Byłem sprawdzić amory na stacji diagnostycznej u znajomego i powiedział że są dobre - ponad 76% sprawności. Zastanawiam się co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w maszynki do sprawdzania amorów średnio wierzę. Auto lata a te pokazują OK, często tak bywa. Po prostu nie klei , nie nadąża wybierać i to przy raptem 40km/h. Wg.mnie do wymiany.

Jakie opony ? czy seria i czy markowe? Faktycznie ciśnienie sprawdź, możesz na próbe obniżyć poniżej 2 barów. Geometria przodu OK?

 

Poratować się możesz zdjęciem nogi z gazu lub dohamowaniem, dociążysz przód.

 

Zastanawia mnie jak ty jeździsz skoro przy 40 wypływa? Co tam się dzieje przy 60 i 80, a na mokrym nie wspomnę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak uciekał przód z zakrętów przyczyny były tylko dwie:

-za duże ciśnienie w kołach (do tego miałem RunFlaty)

-za duża prędkość :)

W zakrętach nie radzę hamować, bo jak tył niespodziewanie ucieknie to nie tylko amory będą do wymiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

największa frajda z lewą w zakręcie :) , nie należy się bać nieznanego. Szkolić, szkolić, szkolić i dużo ćwiczyć. Kolega kipi z Bielska więc wie o czym pisze. Nie sztuka jeździć dobrze na wprost ..... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, napisałem to, czego mnie nauczyli tu:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=10066...a+jazdy+renault

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no .... ale przy 40 biedy sobie nie narobi, gorzej jak się zsunie przodem z asfaltu. Ja tam sobie lubie przyhamować w zakręcie. W Scenicu to problem bo szybciej się wywróci niż nadrzuci ale na śniegu zawsze to fajna zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!