Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porównanie : megane III vs mazda 3 vs golf


martin14332

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zachęcam do lektury najnowszego numeru "AUTO MOTO" .

W numerze porównanie modeli z tytułu postu . Jak dla mnie trochę krzywdzące megankę i mazdę a zarazem gloryfikujące golfa . Przykład : pojemność bagażnika z pełowymiarowym kołem zapasowym. Megane wieksza pojemność o 100 litrów od golfa , a w tabeli różnica punktów 1 (słownie : JEDEN !) Niezły przelicznik . Troszeczkę mnie ten test "zagotował" pod kątem bezstronności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowości nie odkryłeś. Już kilka lat temu zauważyłem tendencyjność w gazetkach typu Auto Świat. Osobiście nic do nich nie mam i lubię autka z grupy VW ale zwróć uwagę na to kto jest właścicielem danej gazety (w większości niemieckie firmy). Niemcy doskonali rozwinęli marketing zatem jadą i gloryfikują swoje produkty. Bezsprzecznie były one najlepsze w latach 80 i wczesnych 90 , następnie rynek się wyrównał a producenci produkują na jednej linii graty do innych marek. Są pełni strachu jeżeli chodzi o produkty koreańskie, oczerniali Logana a rynek u nich zweryfikował po swojemu (ogromny popyt), straszyli testami TATY a okazuje się, że zamówienia są na 3 m-ce do przodu, Chińczycy poprawili swoje produkty i Krzyżacy są po prostu ostro wystraszeni. Tylko prestiżowe ich produkty nie spadły w tabelach sprzedaży (Porsche, niszowe BMW i Merce). A naród ten za świętość nadal uważa prasę i TV nie podejrzewając nawet o ukrytą manipulację, ale wraz z młodym pokoleniem to także się zmienia. Mógłbym tak długo ponieważ chwilę żyłem i pracowałem za Odrą. Niemiec z którym pacowałem, był fanem niemieckiej jakości. Po tym jak włosy rwał mając od nowości Seata Alhambrę radził się mnie i wszystkich wokoło. Tylko ja wskazałem na Toyotkę RAV którą summa summarum kupił. Koledzy się krzywili, że jak to nie niemieckie po czym po kolei kupowali a to KIE a to Hondę <ok>:mrgreen: ....... wracając : dziel przez pół testy niemieckich czasopism podobnie jak Dekry, ADAC, Tuv-u itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zaskoczony że wyświetlacz analogowo-cyfrowy zastosowany w megance uznali za czytelny . Zazwyczaj wszystkie tego typu rozwiązania są uznawane za mało czytelne. Najlepsze na koniec - ceny auto testowych : megane-66500zł ,golf-73350zł , mazda ponad 74000 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Golf wnętrzem jest dla mnie nudny jak powtórki Klanu. Nie uważam, że jest on super. Widać sponsoring.

 

Co do porównania Mazdy 3 i Renault Megane... No niestety muszę się zgodzić. Mazda oferuje to samo co Renault, pomijając pojedyncze elementy jak ESP. A kosztuje duuużo więcej. Jej największą wadą jest silnik. Nie wierzę w to 8.3 litra w mieście dla silnika 1.6. Zwłaszcza, że 2.0 z systemem i-stop ma 9.3. Tutaj mamy 5 biegów. I tak dochodzimy do sensowności zakupu Mazdy 3 w wersji podstawowej. Nie ma jej. Żeby mieć i-stop wydajemy 79 900. Plus lakier metallic ~2k. Megane GT w wersji Dynamique z czujnikami na tył i metallic 71000 zł. Mazda 3 przestaje się opłacać. Owszem, jest fajna i atrakcyjniejsza z wyglądu niż Megane. Ale nie za 10k więcej. Przy ponad 80 000 zł, warto zainteresować się Mazdą 6. Jedzie się nią bosko. Miejsca o klasę więcej niż w Megane/3. Dlatego uważam, że zakup 3 jest nieopłacalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAk sobie poczytałem, i wychodzę z załozenia iż nawet w momencie gdy w golfie nalezało by dopłacać za koła oraz wycieraczki to i tak byłby najlepszym wyborem , szkoda gadać. Regulacja ledźwi dopłata, pięć gwiazdek w zderzeniu czołowym Golf uzyskuje gdy kupimy jakiś pakiet , a i tak wychodzi iz jest najlepszy według gazety. <ok> Auto moze i fajne ale bez przesadyzmu że jakies cudo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym testem które wygrało Renault na łamach Auto Moto był test aut klasy GTI-Megane F1 team r26 rozłozyło wszystkich na łopatki i na tym koniec...Generalnie uważam te pisma za bardzo stronnicze...Najbardziej krzywdzona jest LAGUNA-w testach wykorzystuje sie zdjęcia najbiedniejszych wersji, przyrównując je do Passata w bezowej skórze z nawigacja itp.a w dodatku z podpisem "tak świetnie wyposażone auto jak Passat nabędziemy za niecałe 90 tys. zł" podczas gdy w salonie poniżej 135 tys. zł nie ma co marzyc o takim czymś, a Laguna...jak Laguna zła,fatalna,i ukochany podpis Auto Moto-Laguna to mistrz autostradowych prostych...Podobnie jest z Megane...Te raporty Dekry i TUV też są śmieszne...Jak można przyrównywać pękające głowice w silnikach TFSI grupy VAG do wadliwych czujników ciśnienia powietrza w kołach(Laguna)-dla nich to po prostu usterka...

 

[ Dodano: 2009-08-18, 17:22 ]

Aha nie wiem czy o tym czytaliscie...Golf V dostał w EURO NCAP 5 gwiazdek...ale w wersji 3 drzwiowej...W 5-cio drzwiowej juz niestety 4 <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby 10 000 miało przesądzać o opłacalności zakupu Mazdy 3 to się nie zgadzam. Zniżki dzisiaj to nie problem. Sądzę że jakość wykonania Mazdy będzie dużo lepsza, no ale czas zweryfikuje jakość jej nowych modeli.

 

Przesądza na takiej zasadzie. Miejsca mało i to jest fakt (mniej niż w Megane GT). Niektóre elementy (widziałeś co jest za skrzynią biegów, na desce?) słabo przemyślane. Zgodzę się, że wygląda nieziemsko. To był mój faworyt. Owszem zniżki zniżkami. W renault utargowałem 10k zł ;] z czego połowa za stary samochód. W Maździe nawet nie miałbym szans na taki upust, pomijając, że mało trójek mają i czas oczekiwania to grudzień. Wtedy bym pewnie tyle samo za samochód nie dostał. Abstrahując od tego wszystkiego. Za dobrze skonfigurowaną 3 trzeba liczyć 80k. Niższa wersja z silnikiem 1.6 to podobno zero dynamiki i auto jest słabiej wyposażone (w wersji sedan, dużo ładniejszej od hatchbaka). Czyli liczymy tak jak jest - 80k za samochód wyposażony przyzwoicie, ale za mną nie usiądzie nikt powyżej 1.50.

Za 91k mam Mazdę 6. Większą, z silnikiem 1.8 i porównywalnym wyposażeniem. Co się w tym momencie bardziej opłaca? bo przy progu 80 - 90k to już imho 10k nie robi takiego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam, meganka najładniejsza. <ok> Mazda też niczego sobie. No ale japończyki są zazwyczaj droższe. Golf? No prosze was, ciągle i w kółko to samo. Jeszcze troche i trzeba będzie być znawcą marki aby odróżnić poszczególne wersje.

 

A niemcy po prostu są tak zapatrzeni w siebie, że zawsze powiedzą iż niemieckie auto piękne, niezawodne i wogóle najlepsze. Trudno mi tylko powiedzieć skąd takie przekonanie w naszym narodzie? Pewnie jeszcze się nie urodziłem jak takie przekonanie się utrwaliło ale co tam.

 

Tak na marginesie, wracałem ostatnio znad morza niemiecką autostradą. Po drodze widziałem sporo autek które nie wytrzymały i się zbuntowały. Było tego sporo, jeden Scenic I, jakiś Citroen, no a później cała śmietanka niemieckiej motoryzacji, od vw przez audi i bmw do mercedesa. ;] Niemiecka solidność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!