Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porównanie : megane III vs mazda 3 vs golf


martin14332

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zachęcam do lektury najnowszego numeru "AUTO MOTO" .

W numerze porównanie modeli z tytułu postu . Jak dla mnie trochę krzywdzące megankę i mazdę a zarazem gloryfikujące golfa . Przykład : pojemność bagażnika z pełowymiarowym kołem zapasowym. Megane wieksza pojemność o 100 litrów od golfa , a w tabeli różnica punktów 1 (słownie : JEDEN !) Niezły przelicznik . Troszeczkę mnie ten test "zagotował" pod kątem bezstronności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowości nie odkryłeś. Już kilka lat temu zauważyłem tendencyjność w gazetkach typu Auto Świat. Osobiście nic do nich nie mam i lubię autka z grupy VW ale zwróć uwagę na to kto jest właścicielem danej gazety (w większości niemieckie firmy). Niemcy doskonali rozwinęli marketing zatem jadą i gloryfikują swoje produkty. Bezsprzecznie były one najlepsze w latach 80 i wczesnych 90 , następnie rynek się wyrównał a producenci produkują na jednej linii graty do innych marek. Są pełni strachu jeżeli chodzi o produkty koreańskie, oczerniali Logana a rynek u nich zweryfikował po swojemu (ogromny popyt), straszyli testami TATY a okazuje się, że zamówienia są na 3 m-ce do przodu, Chińczycy poprawili swoje produkty i Krzyżacy są po prostu ostro wystraszeni. Tylko prestiżowe ich produkty nie spadły w tabelach sprzedaży (Porsche, niszowe BMW i Merce). A naród ten za świętość nadal uważa prasę i TV nie podejrzewając nawet o ukrytą manipulację, ale wraz z młodym pokoleniem to także się zmienia. Mógłbym tak długo ponieważ chwilę żyłem i pracowałem za Odrą. Niemiec z którym pacowałem, był fanem niemieckiej jakości. Po tym jak włosy rwał mając od nowości Seata Alhambrę radził się mnie i wszystkich wokoło. Tylko ja wskazałem na Toyotkę RAV którą summa summarum kupił. Koledzy się krzywili, że jak to nie niemieckie po czym po kolei kupowali a to KIE a to Hondę <ok>:mrgreen: ....... wracając : dziel przez pół testy niemieckich czasopism podobnie jak Dekry, ADAC, Tuv-u itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zaskoczony że wyświetlacz analogowo-cyfrowy zastosowany w megance uznali za czytelny . Zazwyczaj wszystkie tego typu rozwiązania są uznawane za mało czytelne. Najlepsze na koniec - ceny auto testowych : megane-66500zł ,golf-73350zł , mazda ponad 74000 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Golf wnętrzem jest dla mnie nudny jak powtórki Klanu. Nie uważam, że jest on super. Widać sponsoring.

 

Co do porównania Mazdy 3 i Renault Megane... No niestety muszę się zgodzić. Mazda oferuje to samo co Renault, pomijając pojedyncze elementy jak ESP. A kosztuje duuużo więcej. Jej największą wadą jest silnik. Nie wierzę w to 8.3 litra w mieście dla silnika 1.6. Zwłaszcza, że 2.0 z systemem i-stop ma 9.3. Tutaj mamy 5 biegów. I tak dochodzimy do sensowności zakupu Mazdy 3 w wersji podstawowej. Nie ma jej. Żeby mieć i-stop wydajemy 79 900. Plus lakier metallic ~2k. Megane GT w wersji Dynamique z czujnikami na tył i metallic 71000 zł. Mazda 3 przestaje się opłacać. Owszem, jest fajna i atrakcyjniejsza z wyglądu niż Megane. Ale nie za 10k więcej. Przy ponad 80 000 zł, warto zainteresować się Mazdą 6. Jedzie się nią bosko. Miejsca o klasę więcej niż w Megane/3. Dlatego uważam, że zakup 3 jest nieopłacalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAk sobie poczytałem, i wychodzę z załozenia iż nawet w momencie gdy w golfie nalezało by dopłacać za koła oraz wycieraczki to i tak byłby najlepszym wyborem , szkoda gadać. Regulacja ledźwi dopłata, pięć gwiazdek w zderzeniu czołowym Golf uzyskuje gdy kupimy jakiś pakiet , a i tak wychodzi iz jest najlepszy według gazety. <ok> Auto moze i fajne ale bez przesadyzmu że jakies cudo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym testem które wygrało Renault na łamach Auto Moto był test aut klasy GTI-Megane F1 team r26 rozłozyło wszystkich na łopatki i na tym koniec...Generalnie uważam te pisma za bardzo stronnicze...Najbardziej krzywdzona jest LAGUNA-w testach wykorzystuje sie zdjęcia najbiedniejszych wersji, przyrównując je do Passata w bezowej skórze z nawigacja itp.a w dodatku z podpisem "tak świetnie wyposażone auto jak Passat nabędziemy za niecałe 90 tys. zł" podczas gdy w salonie poniżej 135 tys. zł nie ma co marzyc o takim czymś, a Laguna...jak Laguna zła,fatalna,i ukochany podpis Auto Moto-Laguna to mistrz autostradowych prostych...Podobnie jest z Megane...Te raporty Dekry i TUV też są śmieszne...Jak można przyrównywać pękające głowice w silnikach TFSI grupy VAG do wadliwych czujników ciśnienia powietrza w kołach(Laguna)-dla nich to po prostu usterka...

 

[ Dodano: 2009-08-18, 17:22 ]

Aha nie wiem czy o tym czytaliscie...Golf V dostał w EURO NCAP 5 gwiazdek...ale w wersji 3 drzwiowej...W 5-cio drzwiowej juz niestety 4 <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby 10 000 miało przesądzać o opłacalności zakupu Mazdy 3 to się nie zgadzam. Zniżki dzisiaj to nie problem. Sądzę że jakość wykonania Mazdy będzie dużo lepsza, no ale czas zweryfikuje jakość jej nowych modeli.

 

Przesądza na takiej zasadzie. Miejsca mało i to jest fakt (mniej niż w Megane GT). Niektóre elementy (widziałeś co jest za skrzynią biegów, na desce?) słabo przemyślane. Zgodzę się, że wygląda nieziemsko. To był mój faworyt. Owszem zniżki zniżkami. W renault utargowałem 10k zł ;] z czego połowa za stary samochód. W Maździe nawet nie miałbym szans na taki upust, pomijając, że mało trójek mają i czas oczekiwania to grudzień. Wtedy bym pewnie tyle samo za samochód nie dostał. Abstrahując od tego wszystkiego. Za dobrze skonfigurowaną 3 trzeba liczyć 80k. Niższa wersja z silnikiem 1.6 to podobno zero dynamiki i auto jest słabiej wyposażone (w wersji sedan, dużo ładniejszej od hatchbaka). Czyli liczymy tak jak jest - 80k za samochód wyposażony przyzwoicie, ale za mną nie usiądzie nikt powyżej 1.50.

Za 91k mam Mazdę 6. Większą, z silnikiem 1.8 i porównywalnym wyposażeniem. Co się w tym momencie bardziej opłaca? bo przy progu 80 - 90k to już imho 10k nie robi takiego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam, meganka najładniejsza. <ok> Mazda też niczego sobie. No ale japończyki są zazwyczaj droższe. Golf? No prosze was, ciągle i w kółko to samo. Jeszcze troche i trzeba będzie być znawcą marki aby odróżnić poszczególne wersje.

 

A niemcy po prostu są tak zapatrzeni w siebie, że zawsze powiedzą iż niemieckie auto piękne, niezawodne i wogóle najlepsze. Trudno mi tylko powiedzieć skąd takie przekonanie w naszym narodzie? Pewnie jeszcze się nie urodziłem jak takie przekonanie się utrwaliło ale co tam.

 

Tak na marginesie, wracałem ostatnio znad morza niemiecką autostradą. Po drodze widziałem sporo autek które nie wytrzymały i się zbuntowały. Było tego sporo, jeden Scenic I, jakiś Citroen, no a później cała śmietanka niemieckiej motoryzacji, od vw przez audi i bmw do mercedesa. ;] Niemiecka solidność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!