Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stuki - problem rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

od kilku miesiecy walcze bezskutecznie ze stukami wydobywającymi sie z okolic prawego koła, stuki są bardzo dokuczliwe oprócz tego że słychać je jadąc nie koniecznie po dziurach tak również objawiają sie podczas przyspieszania z niskich obrotów na wyższym biegu efekt podobny jakby blacha (osłona wydechu) uderzała o podłogę

 

wymieniłem już

- łożysko amortyzatora snr 37zł

- poduszkę amortyzatora teknarot 52 zł + (skręcenie mc persona 30zł)

- łącznik stabilizatora febi 2szt 100 zł

- gumę stabilizatora 18zł

- wahacz kompletny 130 zł + wymiana 80zł

- drążek kierowniczy 50zł +wymiana 50 zł

- półoś używana 270 zł + wymiana 50 zł

niektóre naprawy dokonywałem samemu

 

wczoraj kilka godzin siedziałem w garażu ściągałem i zakładałem kilka razy koło , odkręcałem i dokręcałem różne elementy, wykręciłem już całe nadkole robiłem przejażdżki i sprawdzałem czy jest jakaś poprawa niestety jak stukało tak stuka nadal

bardzo dobrze można wydobyć ten stuk kiedy sie np rusza z drugiego biegu,

czy może tak hałasować poduszka pod silnikiem??

 

za kierownice posadziłem brata żeby ruszył z dwójki ja szedłem obok przy aucie maska była uniesiona i dźwięk ten wydobywał sie ewidentnie zza koła a nie spod maski z okolic poduszki, w tym momencie widać było że drży całe koło ale to chyba normalny objaw kiedy sie rusza z drugiego biegu tyle ze te drgania powodują ze jakies elementy o siebie stukają .

 

co może być przyczyną ?? czy ktoś z forumowiczów spotkał sie z podobnym przypadkiem??

 

czy przy montowaniu drążka kierowniczego zakładamy również od strony maglownicy taki plastik który był razem z drążkiem ?? ja tego nie zakładałem bo poprzednio po zdemontowaniu starego tez czegos takiego nie było ,nie wiem w ogóle co to jest. przy skręcaniu kołami nic nie stuka

 

[ Dodano: 2009-08-25, 11:13 ]

czy spotkał sie juz ktoś przypadkiem gdzie przyczyną stuków z przodu auta był "bolec" który wystaje z "kołyski" i wchodzi w sanki. jest on widoczny dopiero wtedy kiedy sie odkręci sanki i przesunie w tył . Ten bolec stanowi bardziej funkcje naprowadzającą aby móc ustawić sanki w trakcie montażu niżeli ma on czemuś służyć podczas jazdy. w sankach (od czoła) tuż za srubą mocującą tuleje wahacza jest otwór większy niż średnica bolca. Jeśli sanki sie minimalnie przesuną lub zostaną zamocowane np po wymianie wahacze 2mm w inna strone to bolec będzie stukał o sanki .

 

być może to jest jakieś przełom w eliminowaniu stuków przedniego zawieszenia które w megane II sa dosyć częstym zjawiskiem ,a nikt nie jest w stanie konkretnie stwierdzić co jest przyczyną, jedni wymieniają drążki ,drudzy łożyska amortyzatorów inni jeszcze cos innego, ja już wymieniłem niemal że wszystko poza amortyzatorem i maglownicą. Jutro pobawię sie w ustawienie sanek zobaczę jakie bedą efekty.

 

[ Dodano: 2009-09-04, 22:13 ]

problem ze stukami wydobywającymi sie z okolic prawego koła został rozwiązany doszedłem do tego sam , Przyczyny nie znali panowie na stacji diagnostycznej ani żaden inny mechanik który sprawdzał moje auto w celu poszukiwania przyczyny .

winowajcą okazał sie amortyzator mimo że pracował poprawnie .W środku, w tłoczysku miał luzy które objawiały sie stukotem np. podczas ruszania z dwójki ,w późniejszej fazie również stukot przy zmianie biegów, najechanie na delikatną nierówność, jazda po kostce ,bruku itd. aby zweryfikować co jest przyczyną należało chwycić za mc persona w momencie kiedy auto normalnie stało dotykając podłoża czterema kołami ,najlepsze dojście z kanału. chwytając i szarpiąc za mc person od wewnętrznej strony słychać było że to on jest temu winny, sprawdziłem wiec kilka razy mocowanie górne które było ok, oraz dolne przy zwrotnicy które też było w porządku. zdemontowałem po raz kolejny mc person i okazało sie ze to sam amortyzator ma luz w srodku .

zakupiłem drugi amortyzator kyb 165zł (skrecenie pc persona 35zł)

 

przez niekompetencje mechaników i ludzi pracujących na stacji diagnostycznej którzy mimo że przyczyny nie znależli wzieli 20zł , usuniecie usterki kosztowało mnie 1087zł . nie licząc już swojej pracy i straconego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Mi stuka w prawym kole jak jadę po nierównościach o dziwo jadąc z bardzo dużą prędkością takie stuki nie występują. A już bardzo nasila się na drobnych ubytkach jezdni czy regularnych (fałdkach). Łożysko MCpersona? nie trzeszczy przy kręceniu na postoju, drążki kierownicze i końcówki stabilizatorów wymienione. Możliwe, że amor uszkodzony (jego wydajność 49%) poduszka amortyzatora?, gumy stabilizatora? czy może sworznie sanek, dźwięk jest wyraźnie z prawej z przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

cięcie.

 

witam

U mnie jest to samo, wymieniłem łącznik stabilizatora, sworzeń wahacza, łożysko i poduszkę amortyzatora, poduszkę od dołu silnika i jak waliło tak wali, na diagnostyce oglądali i mówili, że wszystko z zawieszeniem ok. Pozostały tuleje sań albo amortyzator. Zauważyłem, że jak jadę wolno na nierównej jezdni i skręcę kołami już tak tego nie słychać, jak jadę szybciej na nierównościach stuków niema

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

winowajcą okazał sie amortyzator mimo że pracował poprawnie [...] chwytając i szarpiąc za mc person od wewnętrznej strony słychać było że to on jest temu winny, sprawdziłem wiec kilka razy mocowanie górne które było ok, oraz dolne przy zwrotnicy które też było w porządku.

U mnie również słychać stukanie, takie głuche jakby z pośrednictwem gumy. Mechanik stwierdził, że amortyzatory są wybite i po ich wymianie na nowe wszystko ustąpi. Jednak będąc na 2 stacjach diagnostycznych stwierdzono, że są luzy ma mocowaniach MacPersonów, a były one wymieniane na nowe w połowie grudnia. Mechanik również widział te luzy, ale nadal twierdzi, że to wina amortyzatorów. Sprawność amortyzatorów to 77% i 81%. Diagności mówili, że nie ma sensu ich wymieniać bo są dobre, a do poprawy nadaje się złożenie mocowań (czyli reklamacja). Mechanik jednak obstaje przy swoim twierdząc, że wymienić należy całe amortyzatory. Jestem w kropce bo nie wiem komu zaufać.

 

Problem bliżej opisałem tutaj:

http://megane.com.pl/topic/53041-wymiana-gornych-siedlisk-amortyzatorow-przednich-a-stukanie/

We wtorek wybieram się na kolejną rozmowę z mechanikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

endo.sz widocznie masz to samo co ja. U mnie problem rozwiązany stuki do złudzenia dają odczucie że pochodzą z przedniego prawego zawieszenia lecz gdy wymieniłem wszystko włącznie z sankami (wszystko nowe i oryginalne z aso renault) a stuki były dostałem szału - na szczęście mam mądrego wujka który mi pomógł. Okazało się że winowajcom jest tylne zawieszenie takie czopy gumowo metalowe czy też gumowo plastikowe. Wynik jest taki że zawieszenie działa idealnie jak by było auto nowe (wygodne a zawiecha nie daje dźwięków)lecz plastiki stare więc teraz walczę z skrzypiącym kokpitem bo skoro zawieszenie nowe to chce mieć idealnie cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!