Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z pracą na paliwie.


geniusm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Co może być przyczyną podawania zbyt małej dawki paliwa ?

Gdy silnik jest zimny ciężko odpalić, często gaśnie zaraz po odpaleniu,

po kilku próbach chodzi ale czuć że brakuje mu paliwa bo lewdo co.

Po naciśnięciu pedału gaśnie. Dopiero jak się rozgrzeje to wejdzie na obroty

ale z trudem i trzeba delikatnie dodawać gazu bo inaczej zgasnie.

Na gazie ( sekwencja ) chodzi normalnie. Pompa paliwowa pompuje.

Czujniki i krokowy raczej odpada bo wtedy by chyba na LPG też nie chciał ganiać.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to kiepskie paliwo...

 

pozdr,

szejk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że paliwo, jeśli objawy wystąpiły po ostatnim tankowaniu.

Zakup dodatek do benzyny firmy STP lub Xeramic (stacja benzynowa) wlej i zobacz czy coś się polepszy. Jeżeli nie będzie efektu, wina leży w czymś innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwa dolałem "świeżego" zobaczymy co się będzie działo. A dodatek do paliwa ( jak dobrze pamiętam STP właśnie do czyszczenia wtrysków ) dolewałem ostatnio. Nawet sie zastanawiałem czy nie za dużo wlałem i czy to nie bruździ ...

Narazie nic innego nie przychodzi mi na myśl więc puki co poczekam aż "łyknie" świeżego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A może to problem z powietrzem, za dużo go lub za mało?

No wszystko wskazuje że powietrza jest za dużo względem paliwa.

przeczyścić i umyć przepustnice

była rozkręcana i czyszczona ledwo dwa miesiące temu przy okazji uszczelniania głowicy...

* czujnik przeczyścić

który czujnik?

* Koło zmiennych faz rozrządu

W tych megankach jest coś takiego? Bo mi się zdaje że zmienne fazy rozrządu to dopiero od II generacji weszły ?

pozdr, szejk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

autor postu pyta o przyczyne podawania zbyt małej ilości paliwa po czym sam ten problem wyklucza twierdząc że pompa pracuje...

moim zdaniem:

-krokowy raczej nie bo na gazie chodzi normalnie a inaczej miałbyś też problemy na wolnych obrotach po zagrzaniu silnika

- czujnik położenia wału bo chyba ten mieliście na myśli - raczej nie bo problem nie występowałby tylko na zimnym silniku,

-przepustnica raczej nie bo nie ma wahania obrotów tylko problem z samym rozruchem, na gazie ok

- nieszczelności na dolocie (lewe powietrze) raczej nie bo patrz j/w

- świece raczej nie bo problem występowałby na obydwu paliwach

obstawiam: czujnik temperatury zasysanego powietrza lub przekaźnik pompy paliwa lub pompę paliwa (popuszcza) lub tylko błędy w kompie - sugeruje reset. nie zaszkodzi przeczyścić styki w/w i potem reset bo przez te czyszczenie możesz nałapać dodatkowych błędów.

 

p.s. ten silnik nie ma zmiennych faz rozrządu (i ciesz się z tego)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czym sam ten problem wyklucza twierdząc że pompa pracuje...

nie dam sobie ręki uciąć że to nie pompa jako że nie sprawdzałem jej jakoś specjalistycznie a jedynie domowymi metodami czyli:

próba pompowania - podstawiam butelkę i przekręcam kluczyk - paliwo idzie pięknie

próba ciśnienia - zaginam wężyk - jeżeli problem byłby w zbyt małej ilości paliwa z pompki byłoby jeszcze gorzej - a tu nie widać zmiany.

- czujnik położenia wału bo chyba ten mieliście na myśli - raczej nie bo problem nie występowałby tylko na zimnym silniku,

ten temat przerabiałem jakiś rok temu - nic nie wskazuje na niego.

- świece raczej nie bo problem występowałby na obydwu paliwach

tymbardziej że mają może ze 2 tkm zrobione, poza tym objawy byłyby inne.

Mi cały czas wygląda to na problem z paliwem - jego jakością lub ilością dostarczaną przez pompkę (chociaż to sprawdzałem). Czujnik temperatury powietrza sprawdzałem, poza tym gdyby to był on to na gazie też by nie szło. Podobnie z resztą czujników. Gdy silnik jest zimny ( potrzebuje więcej paliwa ) ciężko odpalić, jak się zagrzeje ( potrzeba mniej ) jakoś chodzi ale o jeździe nie ma mowy. Komputer też mi nie pasuje bo tu komputer samochodu steruje dawką paliwa zarówno na benzynie jak i lpg. Jakby mu coś nie pasiło gaz też by chyba nie szedł dobrze.

 

P.S. - Jak zrobić reset kompa? Profilaktycznie można spróbować, raczej nie zaszkodzi :) Wystarczy odłączyć zasilanie ? I gdzie znajdę przekaznik pompy - też bym go sprawdził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak:

silnik krokowy w tym i każdym innym silniku benzynowym bez względu na rodzaj paliwa czy to benzyna czy lpg pełni tą samą rolę: dawkuje powietrze (jednocześnie regulując w ten sposób skład mieszanki) niezbędne w procesie spalania tego paliwa w czasie kiedy przepustnica (połączona linką z pedałem gazu) jest zamknięta, a więc w czasie odpalania na zimnym i na wolnych obrotach np. na czerwonym świetle. Najczęstszym objawem jego usterki jest właśnie gaśnięcie po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach bo wtedy to on reguluje dopływ powietrza

 

geniusm:

w komorze silnika w dużej puszcze na lewym nadkolu w pobliżu kompa są 3 brązowe przekaźniki, pierwszy z nich to "ten" ale skoro pompa działa normalnie to raczej przekaźnik też...

sugeruję pomiary parametrów poszczególnych czujników, najlepiej rano,

reset był już setki razy opisywany ale najprościej odpiąć klemy, ten sposób niestety nie gwarantuje pełnego resetu w odróżnieniu od podpięcia pod komp

 

a żeby namieszać maksymalnie jeszcze jedna uwaga: może mieszać instalacja lpg: masz pewność, że reduktor nie puszcza gazu do kolektora przez wężyk podciśnieniowy? albo że nie sypią się korekcje benzynowe? albo że masz dalej dobre wtryski i one nie puszczają ci do kolektora i musisz go najpierw przewietrzyć? albo że odpalasz tylko na benie a nie równocześnie na lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ironię losu powiem że jutro właśnie wybieram się do gazowników. Tylko że z innym problemem - butla przyjmuje mi za mało gazu. W związku z tym że muszę wyjeździć cały gaz problem z benzyną stał się powazny jako że nawet nie będę mógł od nich odjechać ( nie mają stacji jedynie serwis ). Zresztą nie wydaje mi się aby LPG tu cokolwiek mieszało - jak dobrze pamiętam to poprzedni właściciel ( de facto mój szwagier więc poniekąd znam historię auta ) miał ten sam problem - i zjeździł wielu majchrów Polski południowio-wschodniej i nic mu nie pomogło. Jak ja zacząłem jeździć ( będzie już ze trzy lata temu ) problem zniknął. Ponieważ szwagier zawsze tankował wache do pełna ( w związku z czym starczało mu na dłuugo ) uznałem że mógł to być problem z paliwem ( wytrącanie się wody ). Ja tankowałem po 5 L ( na miesiąc starczało ) i niby było ok. Przez te trzy lata nie było problemów.

 

A teraz ciekawostka:

odpalam zimny silnik na benzynie ( z trudem ale jakoś ). Gdy w tym momencie chcę przełączyć na gaz to oczywiście przełączy się ( ręczne wymuszenie ), ale po chwili wraca na wache. W tym momencie odłączam przewód od jednego z wtrysków ( pierwszy z lewej tuż pod wlotem paliwa ) i próbuję przełączyć na gaz. Co się dzieje - kontrolka gazu zatrzymuje się na "pomarańczowym" ( czyli przejście ), silnik zaczyna chodzić normalnie ( uwzględniając lekkie "dizelkowanie" spowodowane brakiem jednego wtrysku). Nie może chodzić na samym LPG bo jeszcze nie "odmarzł", więc albo w tym momencie miesza, albo chodzi na samej benzynie o dziwo "normalnie" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geniusm, nie wiem jaką masz instalację gazową, ja mam sekwencję. Miałem problemy z odpaleniem zimnego silnika na benzynie (jak przy sekwencji). Kładłem to początkow na karb nieszczelnych wtryskiwaczy gazowych, przez co dolot na postoju był zagazowany i odpalał jak przewentylował sobie dolot. Miałem nieczynne dwa wtryskiwacze benzynowe, które wymieniłem, a problem pozostał. Obecnie zakręciłem gaz na butli i spuściłem go z instalacji, aby sprawdzić pierwszą wersję. Już drugi dzień silnik na benzynie odpala na dotyk. Pojeżdżę tak jeszcze ze dwa-trzy dni, żeby mieć pewność, że to gaz bruździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam sekwencję. Tu nie chodzi tylko o kwestię odpalania tylko ogólnie pracy na benzynie. Tu wyraźnie czuć że brak mu paliwa, a nie że ma go za dużo. Poza tym jak sciągnąłem filtr powietrza i przytkałem nieco ręką to nawet wszedł na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem wczoraj 20 litrów - większej zmiany nie zauważyłem. Gaz mi zrobili więc narazie da się jeździć. Problem chwilowo muszę odstawić na półkę z braku czasu. W przyszłym tygodniu może spróbuję ponownie coś z tym zrobić. Gadałem też z jednym znajomym majstrem - mówił żeby sprawdzić wtryski, myślę że warto podążyć tym tropem...

Zalałem mu trochę specyfiku do czyszczenia wtrysków - jak nie pomoże to trzeba będzie je wykręcić ...

 

pozdr,

szejk

 

[ Dodano: 2009-09-18, 11:48 ]

Witam ponownie po małej przerwie...

 

Z racji że mam troszkę czasu postanowiłem wziąść się ponownie za remont auta.

W planie jak pisałem kontrola wtrysków, ale jeszcze wczesniej test pompki.

Mam możliwość dostać do testów pompę paliwa więc czemu by się nie upewnić.

I tu mam pytanie - pompy z modeli z silnikami 1.4 i 1.6 były takie same ?

 

pozdr,

szejk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!