Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka układu oczyszczania spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj rano jak zapaliłem silnik zaczęło szarpać autem i motor nie równo chodził. Kiedy przejechałem około 200 metrów zapaliła się kontrolka układu oczyszczania spalin. Miał ktoś z tym przyjemność się spotkać??

 

Renault Megane II

1.6 16V 2004 rok

 

P.S

Nie znalazłem nic podobnego na forum choć szukałem dość długo. Jeżeli znajdzie ktoś już taki temat proszę adminów o usunięcie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko :mrgreen: jak szukałeś to bez nerwów :lol:

 

Wracając do problemu. Znam jeden taki przypadek w 1,4 16V. Powodem zaświecenia kontrolki było uszkodzenie katalizatora. Sonda za katalizatorem wykryła jego niedostateczne oczyszczanie spalin. Powodem bezpośrednim było zatankowanie jakiegoś syfu na małej stacyjce benzynowej. Rozwiązaniem problemu była niestety wymiana katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim podejmiesz decyzję, radzę jeszcze zweryfikować to co napisałem. W tamtym przypadku, akurat był to katalizator. Nie jest powiedziane, że u Ciebie stało się dokładnie to samo. Podpowiadam tylko mozliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dowiedziałem się że na razie nie trzeba nic robić dopiero jak się zaświeci STOP to wtedy mam zadzwonić do ASO. ;-)

O ten katalizator to tak po prostu zapytałem bo i tak trzeba silnik podpiąć pod komputer żeby wiedzieć dokładnie co się stało. Auto i tak będzie na pewno naprawiane jak coś w ASO także powinni naprawić to co się popsuło. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw podepnij pod komputer,ja miałem podobne zdarzenie, okazało się , że jakiś gryzoń opędzlował kawałek izolacji od kabelka prawdopodobnie od sondy lambda i tylko zaizolowanie kabla uratowało moją manie od tej dolegliwości. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety najprawdopodobniej masz uszkodzoną jedną z cewek. Obejrzyj dokładnie co masz zainstalowane . Jesli są to SAGEM'y to masz przechlapane i czym predzej wymień cały komplet czyli cztery sztuki. Jedna z metod sprawdzenia która padła, jest pomiar rezystancji na wyprowadzeniach cewek. Ta która odbiega od drastycznie od pozostałych jest do wymiany. Mierzymy najpierw zainstalowane cewki (mała rezystancja rzędu 0,5 do 2 Ohms) . Jeśli brak róznic demontaż po kolei i pomiar rezystancji pomiędzy zaciskiem mocującym do masy a wyprowadzeniem na świecę zapłonową (rząd kiloOhms (8-11)). Dodatkowo oględziny czy na części cewki poniżej gumy uszczelniacza nie widać nadpaleń itd. Dodatkowo kontrola świec wykazać może gdzie było złe spalanie (zakopcona świeca itd) . Jesli przyczyna nie była swieca a cewki są SAGEM to niestety tylko podmianka i test Jesli OK to trafiony i zatopiony. Oszczędna wymiana to wymiana pary cewek. Nie wolno sprawdzać czy wyłączenie zapłonu przez odpięcie jednej cewki pogorszy pracę silnika lub nie bowiem cewki pracują szeregowo parami. Pooglądaj temat : http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=477

PS

Zapalenie sie wskaźnika oczyszczanie spalin , to może być wynik nieprawidłowego spalania w jednym z cylindrów właśnie przez uszkodzoną cewkę zapłonową. Po wymianie pary właściwych cewek powinien wskaźnik zgasnąć i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane II Faza I jest po lewej stronie, świeci na pomarańczowo i przedstawia silnik.

 

[ Dodano: 2007-05-07, 15:41 ]

Dzisiaj rano auto zostało oddane do ASO Bamarko w Bytomiu i okazało się że padła cewka. Auto już mam naprawione :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Miałem właśnie bardzo podobną przygodę - uruchamiając rano auto zaczęło nierówno chodzić, po 100 metrach zgasło i pojawił się komunikat "sprawdź układ wydechowy". Wizyta w ASO (auto na gwarancji) i okazało się, że kabel do sondy lamba został przegryziony przez gryzonia. Parkuje w mieście, ale przy parku - nocą biegają tutaj łasice ;-)

 

Pozdrawiam,

Bogdan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!