Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tempomat w dCi ?


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety jeszcze nie byłem w serwisie, całkowity brak czasu + praca w innym mieście. Zastanawiam się czy nie odpuścić tematu, zbyt dużo niewiadomych, a auto cały czas w użyciu i nie ma jak eksperymentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a silnikach dCi w lagunach I phII oraz w megankach phII w kompuyerze silnika czyli ECU nie ma takiej funkcji jak tempomat. I nie da rady tego zrobić na oryginalnych częściach czyli fabrycznie. Ta wjcha przy kierunkach o tempomat dokładany przez jakiś serwis podobny był tez w lalkach montowany.

Ten manual z forum laguny dotyczący silnika 2.2dT to jest mój i wprawdze zastanawiałem się nad zamontowaniem go tez w dCi ale nadal szukam części do niego a jak są to cholernie drogie.

Co do manuala zacytowanego tu na forum przez kolege tommi to tyczy się lagun II i z tego co wiem megan II czyli tych co mają w komputerze funkcje tempomatu. i jego nie da rady zastosowac w naszym typie dCi-ków

 

pozdrooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ja mam tempomat który działa tylko od 50km/h i przyspiesza do 120km/h nie zależnie czy to czwarty czy piąty bieg. Działa tylko ON/OF przyciski set i res nie reagują . Myślę że albo jest uszkodzona manetka, albo źle ustawiony Switch. Może ktoś się znajdzie na forum co by pomógł . Nie wiem jakiej firmy jest tempomat ma tylko jakieś symbole na obudowie.

 

5283338300_1303029212_thumb.jpg 7936694800_1303029215_thumb.jpg 5092950300_1303029217_thumb.jpg 3643979000_1303029220_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Reaktywacja tematu :)

Stałem się posiadaczem tempomatu takiego jak wyżej zaprezentował ojciec_77. Wszystko fajnie pięknie, tylko problem polega na tym, że nie mam manetki do sterowania, za to mam opcjonalny odbiornik na podczerwień, ale to marne pocieszenie, bo nie mam pilota :)

Ojciec_77, rozwiązałeś już problem? Mam specyfikację do tego wynalazku, instrukcję podłączenia oraz urządzenie zdemontowane z samochodu. Może ustawienia, które są u mnie zadziałają u Ciebie.

Jak już wspomniałem, nie mam manetki, może ktoś wie jak jest zorganizowane sterowanie tym urządzeniem (podejrzewam, że sterowanie masą), chętnie przygarnę rozpiskę pinów pilota.

Urządzenie to Euro Cruise EC-1000, prawdopodobnie firmy carpoint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Poszperałem trochę i już chyba wiem, jak powinien być zamontowany tempomat (na razie tylko wiem o silniku dti w samochodach phII - możliwe że w dci jest tak samo.

 

Na początku należy sprawdzić czy nasz komputer obsługuje tempomat. W tym celu potrzebujemy włącznik ON-OFF i panel regulacji tempomatu. Po przekroczeniu 40 km/h włączamy tempomat - jeśli działa to mamy szczęście, jeżeli nie to nie mamy :D

 

Lista potrzebnych rzeczy:

- Przepływomierz 6 pin możliwe że już mamy bo z takimi też meganki wychodziły - 100zł

- Czujnik sprzęgła (można nie-podpinać na własne ryzyko) możliwe że już mamy bo z takimi też meganki wychodziły - 30zł

- Włącznik tempomatu można zrobić samemu (przycisk ON-OFF) lub zapożyczyć z Espace III (montowany tam gdzie regulacja świateł) - 30zł

- Panel regulacji tempomatu - należy wykonać samemu - np. w pilocie od radia (tutorial) - max 10zł

I to by starczyło gdyby nasz komputer obsługiwał tempomat, w przeciwnym wypadku należy wymienić komputer (sterownik silnika - ECU) na model z laguny 1phII z silnikiem dti (F9Q 717 (ze skrzynią automatyczną)) - koszt 100 zł z tym że w komputerze jest immo ponoć można zdjąć za pomocą tego klik, ale nie jestem pewien i nie biorę za to żadnej odpowiedzialności. Możliwe że trzeba podjechać z tym do elektryka wtedy koszt samego ściągnięcia blokady wyniesie z 200zł

--------------------------

Suma: 170 - 500zł (zależy od szczęścia). Możliwe że nawet za 50zł się uda jak mamy odpowiedni komputer i przepływomierz, co jest wysoce prawdopodobne.

 

 

Instrukcja instalacji:

Najpierw wkleje schemat silnika 717 z zaznaczonymi przepływomierzem ,pedałem gazu,oraz wyłącznikiem sprzęgła oraz hamulca:

Unbenanntsilnik717.JPG

Schemat tempomatu dla F9Q 717:

Unbenannttempomat.JPG

I własny schemat na podstawie powyższych, dobrze by było żeby ktoś sprawdził podłączenie czujnika hamulca i sprzęgła bo tego nie jestem pewien:

scheme.png

 

Co jest co:

120 - KOMPUTER SILNIKA

160 - WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ STOP

331 - Panel sterowania tempomatu

627 - Włącznik tempomatu

675 - WŁĄCZNIK PEDAŁU SPRZĘGŁA

676 - Potencjometr pedału gazu

799 - PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA

 

 

 

Wszystkie powyższe informacje są jedynie moimi domysłami, nie daje gwarancji że wszystko zadziała, a także że niczego w ten sposób nie popsujecie.

Materiały z których czerpałem wiedzę (może komuś się przyda):

1

2

3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!