Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tempomat w dCi ?


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety jeszcze nie byłem w serwisie, całkowity brak czasu + praca w innym mieście. Zastanawiam się czy nie odpuścić tematu, zbyt dużo niewiadomych, a auto cały czas w użyciu i nie ma jak eksperymentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a silnikach dCi w lagunach I phII oraz w megankach phII w kompuyerze silnika czyli ECU nie ma takiej funkcji jak tempomat. I nie da rady tego zrobić na oryginalnych częściach czyli fabrycznie. Ta wjcha przy kierunkach o tempomat dokładany przez jakiś serwis podobny był tez w lalkach montowany.

Ten manual z forum laguny dotyczący silnika 2.2dT to jest mój i wprawdze zastanawiałem się nad zamontowaniem go tez w dCi ale nadal szukam części do niego a jak są to cholernie drogie.

Co do manuala zacytowanego tu na forum przez kolege tommi to tyczy się lagun II i z tego co wiem megan II czyli tych co mają w komputerze funkcje tempomatu. i jego nie da rady zastosowac w naszym typie dCi-ków

 

pozdrooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ja mam tempomat który działa tylko od 50km/h i przyspiesza do 120km/h nie zależnie czy to czwarty czy piąty bieg. Działa tylko ON/OF przyciski set i res nie reagują . Myślę że albo jest uszkodzona manetka, albo źle ustawiony Switch. Może ktoś się znajdzie na forum co by pomógł . Nie wiem jakiej firmy jest tempomat ma tylko jakieś symbole na obudowie.

 

5283338300_1303029212_thumb.jpg 7936694800_1303029215_thumb.jpg 5092950300_1303029217_thumb.jpg 3643979000_1303029220_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Reaktywacja tematu :)

Stałem się posiadaczem tempomatu takiego jak wyżej zaprezentował ojciec_77. Wszystko fajnie pięknie, tylko problem polega na tym, że nie mam manetki do sterowania, za to mam opcjonalny odbiornik na podczerwień, ale to marne pocieszenie, bo nie mam pilota :)

Ojciec_77, rozwiązałeś już problem? Mam specyfikację do tego wynalazku, instrukcję podłączenia oraz urządzenie zdemontowane z samochodu. Może ustawienia, które są u mnie zadziałają u Ciebie.

Jak już wspomniałem, nie mam manetki, może ktoś wie jak jest zorganizowane sterowanie tym urządzeniem (podejrzewam, że sterowanie masą), chętnie przygarnę rozpiskę pinów pilota.

Urządzenie to Euro Cruise EC-1000, prawdopodobnie firmy carpoint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Poszperałem trochę i już chyba wiem, jak powinien być zamontowany tempomat (na razie tylko wiem o silniku dti w samochodach phII - możliwe że w dci jest tak samo.

 

Na początku należy sprawdzić czy nasz komputer obsługuje tempomat. W tym celu potrzebujemy włącznik ON-OFF i panel regulacji tempomatu. Po przekroczeniu 40 km/h włączamy tempomat - jeśli działa to mamy szczęście, jeżeli nie to nie mamy :D

 

Lista potrzebnych rzeczy:

- Przepływomierz 6 pin możliwe że już mamy bo z takimi też meganki wychodziły - 100zł

- Czujnik sprzęgła (można nie-podpinać na własne ryzyko) możliwe że już mamy bo z takimi też meganki wychodziły - 30zł

- Włącznik tempomatu można zrobić samemu (przycisk ON-OFF) lub zapożyczyć z Espace III (montowany tam gdzie regulacja świateł) - 30zł

- Panel regulacji tempomatu - należy wykonać samemu - np. w pilocie od radia (tutorial) - max 10zł

I to by starczyło gdyby nasz komputer obsługiwał tempomat, w przeciwnym wypadku należy wymienić komputer (sterownik silnika - ECU) na model z laguny 1phII z silnikiem dti (F9Q 717 (ze skrzynią automatyczną)) - koszt 100 zł z tym że w komputerze jest immo ponoć można zdjąć za pomocą tego klik, ale nie jestem pewien i nie biorę za to żadnej odpowiedzialności. Możliwe że trzeba podjechać z tym do elektryka wtedy koszt samego ściągnięcia blokady wyniesie z 200zł

--------------------------

Suma: 170 - 500zł (zależy od szczęścia). Możliwe że nawet za 50zł się uda jak mamy odpowiedni komputer i przepływomierz, co jest wysoce prawdopodobne.

 

 

Instrukcja instalacji:

Najpierw wkleje schemat silnika 717 z zaznaczonymi przepływomierzem ,pedałem gazu,oraz wyłącznikiem sprzęgła oraz hamulca:

Unbenanntsilnik717.JPG

Schemat tempomatu dla F9Q 717:

Unbenannttempomat.JPG

I własny schemat na podstawie powyższych, dobrze by było żeby ktoś sprawdził podłączenie czujnika hamulca i sprzęgła bo tego nie jestem pewien:

scheme.png

 

Co jest co:

120 - KOMPUTER SILNIKA

160 - WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ STOP

331 - Panel sterowania tempomatu

627 - Włącznik tempomatu

675 - WŁĄCZNIK PEDAŁU SPRZĘGŁA

676 - Potencjometr pedału gazu

799 - PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA

 

 

 

Wszystkie powyższe informacje są jedynie moimi domysłami, nie daje gwarancji że wszystko zadziała, a także że niczego w ten sposób nie popsujecie.

Materiały z których czerpałem wiedzę (może komuś się przyda):

1

2

3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!